آخرین خبرهااسلایدریادداشت

آقای رییس جمهو؛روی دیوار مردم یادگاری بنویسید!/امید فراغت

تدبیرشرق/آقای رییس‌جمهور؛ مظلوم همانند ظالم مقصر است! بر اساس این نگاه هیچ توجیهی برای ضعف مدیریت در کشور ندارید اگر بگویید نمی‌گذارند این ذهنیت عذر بدتر از گناه است زیرا به عنوان مجری قانون اساسی جرات ندارید بگویید چه کس یا کسانی نمی‌گذارند!

آقای رییس‌جمهور؛ اعتیاد اعتیاد است. شما معتاد به مدیران اسبق و امتحان پس داده شده‌اید و به همین دلیل است که مدیران بازنشسته و چند شغله آینه دق جوانان این مرز و بوم شده اند و به نقطه ای رسیده ایم که هر راستی را دروغ و هر دروغی را راست می‌پندارند! بی اعتمادی به نازل ترین سطح خود رسیده و با مدیران تکراری که جز چاق های جامعه به حساب می‌آیند نمی‌توانید طرح و ایده ای را برای برون رفت از مشکلات پیدا کنید. آنان اگر هنرمند بودند که جامعه به وجد می‌آمد نه این که به تنگ آمده باشد.

آقای رییس‌جمهور؛ مدیران بازنشسته و آقا زاده ها بلای جان نگاه امیدوارانه جوانان شده اند و شرایط به گونه‌ای شده که سرمایه‌های نمادین نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. بیشتر ملت با لفاظی‌ها و عناوین سیاسی کاری ندارند، آنچه اذهان جامعه را به مسلخ برده فساد است. برخی آقازاده‌ها که بینی‌شان را هم نمی‌توانند بالا بکشند عدالت جامعه را زیر سوال برده و در نقطه‌ای که قرار است به آنان تکیه کنید مانند حباب می‌ترکند و دیگر اثری از آنان نیست که بخواهید استمداد بجویید.

آقای رییس‌جمهور؛ قدر جوانان و شهروندان عادی را بدانید آنان هنوز حرمت نان و نمک را دارند! متاسفانه برخی مدیران ضرب‌المثل نامبرده رنج گنج میسر نمی‌شود را زیر سوال برده‌اند و به امکاناتی رسیده‌اند که در خواب نیز نمی‌دیدند، بنابراین حکمت طبیعت به این است که آنچه حق آدمی نیست باز ستانده می‌شود.

آقای رییس‌جمهور؛ گفتاردرمانی چاره کار کم اعتمادی این روزهای جامعه نیست! تفکر انقلابی و دگرگونی اساسی در ساختار مدیریت های کشور است که پاسخ گو می باشد. بسیاری از مشکلاتی در همه کشورها و فرهنگ‌ها جرم محسوب می‌شود، بر همین اساس آنان که ملقب به این عناوین هستند در همه نظام‌های سیاسی مطرود هستند و آب توبه هم جواب گوی‌شان نیست! بنابراین اگر می‌خواهید نگرانی عمومی را به اعتماد عمومی تبدیل کنید دست به اقدام‌های انقلابی بزنید.

آقای رییس‌جمهور؛ با مدیرانی که به هر دلیلی در مظان اتهام یا ابهام هستند نمی‌توانید از نقطه ای به نقطه مطلوب‌تر حرکت کنید. با توجه به روان شناسی و رفتارشناسی جامعه ایران کس یا کسانی که از چشم می‌افتند تنها بعد از مرگ ممکن است مورد وثوق یا به عبارتی مورد حسن ظن قرار بگیرند. بهتر است به مردم اعتماد کنید و نظرات و خواست های آنان را غالب بدانید.

آقای رییس‌جمهور؛ همان گونه که می دانید تا کنون دولت ها با کارت های مختلفی بازی کرده‌اند و به عبارتی تاکتیک های مختلف را برای مهار و نوازش اجتماعی استفاده کرده و به همین دلیل مردم با کمک رسانه‌های گوناگون با شیوه ها و تاکتیک های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و …دولت ها آشنا شده اند!

اکنون در شرایطی هستید که مجبور به اتخاذ ادبیاتی هستید که مورد باور و وثوق مردم باشد و مردم آن ادبیات را بپذیرند! زیرا مردم در واقعیت ها به سر می برند و این واقعیت آنان را به تحلیلگران واقع‌اندیش تبدیل کرده است، بنابراین گفتار و رفتارهای حماسی و آرمان خواهانه و …نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه منجر به آسیب بیشتر خواهد شد. لازم است که تغییر روش و منش بدهید و مردم این تغییر را به عنوان یک تغییر نهادی باور کنند آن گاه می توانید روی دیوار مردم یادگاری بنویسید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا