آخرین خبرهاملی

پروانه سلحشوری: روحانی دستور ورود زنان به ورزشگاه را صادر کرده است/ چرا وزارت ورزش دستور رئیس‌جمهور را اجرا نمی‌کند؟

تدبیرشرق/عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها و اجرایی شدن آن بعد از دستور رئیس‌جمهوری گفت: لیگ برتر آغاز شده و بهترین زمان برای اجرایی کردن ورود زنان به ورزشگاه‌هاست. جناب آقای روحانی هم دستور ورود زنان به ورزشگاه را صادر کرده است. سؤال من این است که چرا این دستور اجرا نمی‌شود؟

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین نگرانی هواداران استقلال را دلیل اصلی تذکر نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان دانست و گفت: پیام‌های زیادی از طرف هواداران استقلال به من رسید که نسبت به شرایط تیم استقلال اظهار نگرانی می‌کردند. از طرفی هم جام باشگاه‌های آسیا در جریان است و استقلال باید به‌زودی در این بازی‌ها حاضر شود. نداشتن آرامش و تغییرات مدیریتی باعث می‌شود که شرایط استقلال نگران‌کننده شود. همه این‌ها باعث شد که من به همراه چند تن از همکاران در مجلس به این بحث ورود پیدا کنیم.

او گفت: البته من قبل‌تر هم به موضوع باشگاه استقلال ورود پیدا کرده بودم. سال گذشته به دلیل شرایط پیچیده تیم و شرایط سرمربی این تیم با وزیر ملاقات کردم که منجر به تغییر در کادر فنی استقلال و حضور شفر در این تیم شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر مدیریت در باشگاه استقلال گفت: سال گذشته اعلام کردم که آقای افتخاری گزینه مناسبی برای مدیریت استقلال نیست. امروز هم اعلام می‌کنم که آقای فتحی گزینه مناسبی برای مدیریت استقلال نیست و نمی‌توانند این تیم را به‌خوبی اداره کند.

سلحشوری در خصوص شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس و برنامه دولت و مجلس برای خصوصی‌سازی این دو تیم گفت: استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار هستند. طبق مصوبات قانونی هم تیم‌های فوتبال ایران باید خصوصی باشند. من ناراحتم که از پول بیت‌المال به این دو باشگاه کمک می‌شود. این یک جفای فاحش به مردم و این دو تیم است. همه تیم‌های فوتبال ایران قابلیت انتقال به بخش خصوصی را دارند و طبق قانون این دو تیم باید خصوصی شوند. در برنامه ششم توسعه مصوب شد که هرگونه پرداخت پول به ورزش حرفه‌ای به هر عنوانی ممنوع است. امروز هم اعلام می‌کنم که در دو سال آینده پیگیر خصوصی‌سازی واقعی این باشگاه‌ها باشم.

او در ادامه گفت: جفا به فوتبال ایران است که برای مثال تیمی در تهران برای خرید یک بازیکن یک میلیارد هزینه کند و یک تیم منطقه محروم کل خرج یک سالش یک میلیارد شود. به خاطر همین فکر می‌کنم که خصوصی‌سازی باشگاه‌ها را باید به‌عنوان یک پروژه تعریف کنیم و با تمام وجود آن را دنبال کنیم، هرچند که کار بسیار سختی است.

این نماینده مجلس گفت: اگر تیم‌هایی مثل ملوان بندر انزلی، نفت مسجدسلیمان و یا دیگر تیم‌های فوتبال به‌صورت شرکت‌های سهامی عام تغییر شکل پیدا کنند به سودآوری می‌رسند. فردی که هوادار استقلال یا پرسپولیس است می‌تواند یک میلیارد از سهام این باشگاه‌ها را خریداری کند و یا می‌تواند ۱۰ هزار تومان از سهام یک باشگاه را بخرد. این موضوع باعث می‌شود که وابستگی تیم‌ها به بخش دولتی از بین برود. فیفا هم روی این موضوع حساس است که تیم‌ها وابستگی به دولت نداشته باشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس درباره بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها و اجرایی شدن آن بعد از دستور رئیس‌جمهوری گفت: لیگ برتر آغازشده و بهترین زمان برای اجرایی کردن ورود زنان به ورزشگاه‌ها است. جناب آقای روحانی هم دستور ورود زنان به ورزشگاه را صادر کرده است. طبق دستور رئیس‌جمهوری به وزارت ورزش و جوانان باید شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها مهیا شود؛ خانم ابتکار اعلام کرده که شیوه‌نامه‌ای در این خصوص نوشته شده است. وزرا باید فرمان رئیس‌جمهور را اجرایی کنند. سؤال من این است که چرا این دستور اجرا نمی‌شود؟

سلحشوری حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را بسیار موفق عنوان کرد و گفت: هنگام پخش بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه آزادی خانواده‌ها در کنار هم بازی را نگاه کردند و هیچ اتفاق خاصی هم رخ نداد. بدون تردید جو ورزشگاه در آن شب‌ها به معانی کامل خانوادگی بود و همه هم از این موضوع خوشحال بودند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا