آخرین خبرهاملی

توکلی: رفتن نوبخت از سازمان برنامه و بودجه قطعی است/چون نوبخت از همه سمت های خود استعفا داده بود رییس جمهوری با استعفای آن مخالفت کرده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گمانه زنی ها درخصوص رفتن محمد باقر نوبخت از سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد که قطعا این امر محقق خواهد شد.

تدبیرشرق/احمد توکلی درگفت وگو با العالم درپاسخ به این سوال که رییس جمهوری استعفای رییس سازمان برنامه و بودجه را نپذیرفته، خاطرنشان کرد که وی از همه سمت های خود استعفا داده بود به همین دلیل رییس جمهوری با آن مخالفت کرده است.

وی گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد که آقای نوبخت عوض خواهد شد و پس از انتصاب عبدالناصر همتی به جای ولی الله سیف در بانک مرکزی، تغییرات دیگری نیز در کابینه رخ خواهد داد.

رییس کل جدید باید نشان دهد که اتفاق تازه ای در حال وقوع است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص تغییر رییس کل بانک مرکزی نیز گفت: با توجه به خطاهایی که در حوزه عملکرد بانک مرکزی داشته و به ایشان اعلام هم شده، و ناتوانایی های وی درخصوص اصلی ترین وظیفه بانک مرکزی که حفظ ارزش پول ملی است، رفتن سیف دیر هم شده و باید زودتر از این اتفاق می افتاد.

وی خاطرنشان کرد، اما در باره همتی قضاوتی ندارم ولی توصیه ام به ایشان این است که اصلی ترین کار فعلی رییس کل جدید بانک مرکزی احیای اعتماد مردم است که لازمه اش صداقت در بیان ، صراحت و شفاقیت و خودداری از تغییرات پشت سر هم مقررات است که لازمه اش استفاده از نظرات کارشناسی دقیق در تصمیم گیری هاست.

توکلی در پاسخ به این سوال که رییس کل جدید بانک مرکزی می تواند اتفاقات رخ داده در بازار سکه و ارز را مدیریت و بازار را آرام کند؟ افزود: آمدن وی تاثیر زیادی نخواهد گذاشت ولی چون مردم خواهان تغییر سیف بودند لذا نفس تغییر تاثیرگذار است. وی باید شفافیت را به طور کامل اجرا کند و نشان دهد که اتفاق تازه ای در حال وقوع است که در این صورت می تواند موفق شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا