آخرین خبرهااستان ها

“حفظ کرامت انسانی”، رسالتی سازمانی که حق پرست با آن ناآشناست

تدبیرشرق/سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی ست که مهم ترین رسالت آن حفظ کرامت انسانی تعریف شده است. باز کردن پرونده سازمان تامین اجتماعی گیلان در این رسانه نیز به دلیل اهمیت این دغدغه انسانی صورت گرفته است.

در همین راستا با ارائه آماری مستند در جهت تبیین چگونگی عملکرد ضعیف مدیریت این سازمان برآمده ایم.

با این مقدمه که رابطه مستقیمی میان افزایش رشد اقتصادی و به تبعیت از آن افزایش اشتغال و بیمه پردازان می باشد به آمارهای اداره کل تامین اجتماعی گیلان در خصوص میزان بیمه شدگان اجباری این سازمان در طی دو دوره پنج ساله اسفند ۸۵ لغایت اسفند ۹۰ و ۹۵ می پردازیم.

این آمارها نشان می دهد تعداد بیمه شدگان اجباری استان گیلان در سال ۸۵ به تعداد ۱۶۸/۳۲۶نفر بوده که این تعداد در اسفند ۹۰ به ۲۲۸/۳۳۷ نفر رسید(با ۶۰۰۱۱ نفر افزایش و رشد ۳۶% لیکن از اسفند ۹۰ لغایت اسفند ۹۵ فقط با حدود ۲% رشد و ۵۱۴۳ نفر افزایش به تعداد ۲۳۳/۴۸۰نفر رسید.

ذکر این نکته نیز ضروریست که براساس گزارشات مسئولین در سال ۹۶ استان گیلان، رتبه سوم اشتغالزایی در میان استان های کشور را دارا بوده است و همچنین براساس آمار رسمی منتشره مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در گیلان در پایان سال ۹۱ معادل ۱۵ و نیم درصد بوده که در پایان سال ۹۲ به ۱۳/۶ در صد کاهش یافته و در پایان سال ۹۵ به ۱۱/۳ در صد بهبود یافته است که این آمار در تابستان سال ۹۶ به میزان ۹/۲ درصد رسیده است.

با رجوع به مقدمه بحث،این سوال ایجاد می شود که چگونه در طی ۵ ساله اول که شاهد رکود اقتصادی بوده ایم،۳۶درصد رشد و درست در ۵ ساله دوم(همزمان با آغاز تصدی سمت مدیرکلی این سازمان توسط حق پرست)که شاهد افزایش رشد اقتصادی بوده ایم،رشد بیمه شدگان اجباری این سازمان به شیوه غیرقابل باوری سیر نزولی را طی کرده است؟

این آمارهای تاسف آور تنها می تواند اثبات کننده عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل انکار مدیریت این سازمان و فقدان برنامه ریزی مدون در جهت اهداف عالیه و رسالت این سازمان باشد.

مدیرکل این سازمان موظف است در خصوص افرادی که در طی سال های مدیریتش فرصت بیمه شدن نداشته و به تبع آن فرصت بازنشستگی نیز نخواهند داشت،پاسخگوی اذهان عمومی جامعه باشد.

آیا زمان آن نرسیده است این افراد که در آینده به جمع نیازمندان این جامعه افزوده خواهند شد در خصوص حقوق تضییع شده شان پاسخی بیابند؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا