آخرین خبرهااستان ها

اعضای شورای شهر از دکتر کاظمی رضایت دارند

تدبیرشرق/دکتر حجت طیران عضو شورای شهر لاهیجان در گفتگویی با رویداد گیلان در خصوص واگذاری ۲۴ پروژه سرمایه گذاری مشارکتی به افراد حقیقی و حقوقی گفت : قبلا بسیاری از موارد به صورت مناقصه و مزایده برگزار می شد و خوشبختانه امسال برای نخستین بار هیات عالی سرمایه گذاری را در شهرداری تشکیل دادیم که از افراد استان هستند و در زمینه ی سرمایه گذاری خاص خبره آن موضوع، در جلسه های متعدد دعوت می شوند .
وی افزود : فراخوان پروژه های سرمایه گذاری مشارکتی این امکان را می دهد که پیشنهادات مختلفی از سوی سرمایه گذاران مطرح می شود. در پروژه های مناقصه ای و مزایده ای معمولا قیمت مطرح است و آن شرکت به عنوان برنده انتخاب می شود .
طیران ادامه داد : به عنوان مثال در خصوص بازیافت زباله فراخوان دادیم سه شرکت آمدند و هر کدام از شرکت ها توانمندی خود را بیان کردند .فراخوان ما از صفر تا صد بحث زباله یعنی از درب خانه تا محل دپو بود و امحا هم مد نظر بود و روشهای مختلفی اعم از بازیافت و کمپوست و… مطرح بود .
طیران خاطر نشان کرد : بحث زباله واقعا یک بحث بحرانی است و سرمایه گذاری که برای این موضوع به لاهیجان ورود کرد یک شرکت معتبر هولدینگ است که قیمتی که برآورد کردند ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است که مطمئنا با سرمایه گذاری بانک های ایرانی به صرفه نخواهد بود و باید فاینانس شود
این عضو شورا لاهیجان اظهار کرد : در فراخوان سرمایه گذار این حسن وجود دارد که خود فرد هم پیشنهاداتی ارایه می دهد و از این نظر تنوع وجود دارد .
وی در پاسخ به اینکه چقدر جذب سرمایه گذار در لاهیجان و کسب درآمد پایدار برای این شهر اهمیت دارد، گفت : تا زمانی که در شهر و استانی سرمایه گذاری صورت نگیرد آن شهر و استان نمی تواند پیشرفت کند . خیلی از فعالیت هایی که در کشور در حال انجام است خدماتی می باشد ، البته نیاز به فعالیت های تولیدی داریم که گردشگری را هم می توان نوعی فعالیت تولید درآمدی دانست.فعالیت های خدماتی بیشتر هزینه ای هستند اما سرمایه گذاری با خود کارآفرینی و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت .
طیران ادامه داد : در بحث زباله سرمایه گذاران پیشنهادات مختلفی در خصوص زباله ی بیمارستانی ، بازیافت و تولید برق از زباله مطرح کردند ، یک سرمایه گذار مطرح کرد که کارخانه ی بازیافت زباله ای که ایجاد کنم کارخانه گرین و بدون آلودگی محیط زیستی خواهد بود .
نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان افزود : همین بحث زباله می تواند با توجه به تناژ روزانه زباله از سایر نقاطی که زباله شان به لاهیجان برای امحا آورده می شود هزینه هایی دریافت کنیم و یا در بحث گردشگری که اعضای شورای شهر و شهردار در منطقه حاجی آباد پیگیر طرح آن هستند اگر مجتمع هایی ساخته شود و فضای تجاری و تفریحی ایجاد شود درآمد خیلی خوبی نصیب شهرداری لاهیجان خواهد کرد.
وی در زمینه ی تعامل شهردار لاهیجان با اعضای شورا لاهیجان گفت : اعضای شورای شهر لاهیجان از ایشات رضایت دارند ، بنده معتقدم که نباید مدیریت را کوتاه مدت نگاه کنیم . باید به شهردار فرصت بیشتری داده شویم و سیر خوبی در پروژه های سرمایه گذاری وجود دارد و تا هشت ماه دیگر ان شالله به ثمر خواهند رسید. امیدواریم از نیمه دوم سال شاهد محقق شدن پروژه های سرمایه گذاری و پروژه هایی که اعضای شورای شهر و شهردار محترم تحت عنوان پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت عمرانی مد نظر دارند، باشیم .
وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر لاهیجان نیز طرحهای خود را به شهردار محترم ارایه کرده اند و اگر چند عدد از این طرحها هم اجرایی شود شاهد تحولات خوبی خواهیم بود .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا