آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

با تلاش دارپا؛ هوش مصنوعی، تصمیمات خود را توضیح می‌دهد!

دارپا

دارپا تصمیم دارد روشی برای معنادار ساختن هوش مصنوعی و توضیح تصمیمات آن ارائه دهد.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از انگجت، با وجود اینکه استفاده از هوش مصنوعی، پیامدهای مفیدی به دنبال دارد اما نمی‌تواند دلیل ارائه این پیامدها را بیان کند یا آنها را با شرایط در حال تکامل منطبق سازد.

در هر حال، “آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا”(DARPA) معتقد است که قابلیت پیشبرد هوش مصنوعی را دارد. این سازمان قصد دارد طی برنامه‌ای موسوم به “اکتشاف هوش مصنوعی”(AIE)، در زمینه مفاهیم جدید این فناوری از جمله “موج سوم” هوش مصنوعی با سازگاری مفهومی و توانایی توضیح تصمیم‌ها با روشی معنادار سرمایه‌گذاری کند. برای مثال، اگر هوش مصنوعی، یک گربه را شناسایی کند، توضیح می‌دهد که موها و پنجه‌های گربه را شناسایی کرده است.

نکته مهم‌تر اینکه، دارپا امیدوار است سرعت عملکرد هوش مصنوعی را افزایش دهد. فرآیندهای ساده‌ و امیدوارانه دارپا، پس از به دست آوردن بودجه مالی و عقد قرارداد،‌ به آغاز پروژه‌هایی منجر خواهند شد. در نتیجه، نیازی نیست چندین سال یا بیشتر برای دیدن این پیشرفت غیرمنتظره صبر کنید.

البته این طرح، تنها مختص دارپا نیست بلکه امکان دارد شرکت‌های دیگری نیز موج سوم هوش مصنوعی را براساس شرایط خود آغاز کنند. ممکن است طرح دارپا، شرکت‌های دیگر را نیز به انجام دادن چنین کاری تشویق کند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا