آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

انتشار اطلاعات محرمانه‌ ۱۰۰ خودروساز مطرح در فضای مجازی

اطلاعات محرمانه‌

به تازگی اطلاعات محرمانه‌‌ بسیار زیادی از شرکت‌های خودروساز مطرح در فضای مجازی منتشر شده که رازهایی در زمینه‌ی تولید خودرو را برملا ساخته است.

تولیدکننده خودرو

به گزارش نیویورک تایمز نزدیک به ۴۷ هزار سند محرمانه از ۱۰۰ کمپانی خودروساز مطرح نظیر تسلا، فیات، تویوتا، فورد و فولکس‌واگن در فضای مجازی منتشر شده است.

اسناد مذکور ۱۵۷ گیگابایت حجم داشتند و از سندهای محرمانه شرکتی، نقشه‌هایی با جزئیات دقیق و قراردادهای غیرعلنی بین شرکت‌های مختلف تشکیل شده‌‌ بودند.

تولیدکننده خودرو

تولید کنندگان خودرو همواره سعی دارند به هر طریقی که می‌توانند این نوع اطلاعاتشان را مخفی نگاه دارند تا شرکت‌های دیگر نتوانند با استفاده از آنها، گوی سبقت را بربایند.

«کریس ویکری» کارشناس امنیتی، پس از بررسی کوتاهی متوجه شده‌ که این ۱۰۰ شرکت تولید‌کننده اتومبیل که اطلاعاتشان در فضای مجازی لو رفته همگی با کمپانی Level One Robotics همکاری کرده‌اند و به نظر می رسد که مقصر انتشار اطلاعات آنها، این شرکت بوده است.

تولیدکننده خودرو

جالب اینجاست برای دسترسی به اسناد این تولیدکنندگان خودرو نیازی به هک یا نفوذ نبوده چرا که این اطلاعات در سرور پشتیبان این شرکت وجود داشته است. از آنجایی که برای ورود به سیستم پشتیبان One Robotics پسوردی لازم نبوده، هر کاربری می‌توانسته با ورود به این سیستم، اطلاعات محرمانه‌ی بیش از ۱۰۰ تولیدکننده‌ی اتومبیل را بدست آورده و از آنها استفاده کند.

«میلان گازکو» مدیر عامل Level One خاطر نشان نموده که بعید است شخصی غیر از ویکری، توانسته باشد به سرور پشتیبان این شرکت نفوذ کرده باشد و بداند اطلاعات یاد شده در کدامیک از فایل‌ها ذخیره شده‌‌اند. با این حال شرکت یاد شده تمامی اطلاعات لو رفته را سریعاً از دسترس کاربران خارج کرده است

علاوه بر این Level One با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود:

«Level One تمامی اتهامات مطرح شده را جدی می‌گیرد و سعی دارد با بررسی‌های دقیق، علل رخ دادن چنین اتفاقی را هرچه سریعتر بیابد.»

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا