آخرین خبرهااستان هااسلایدرفوریکافه تدبیرشرق

پروژه ی تله کابین و سورتمه لنگرود از مدتها پیش به همت آقای لاهوتی و سایر دوستان استارت خورده است/ در حال حاضر مسابقات قهرمانی والیبال نوجوان کشور به میزبانی لنگرود در حال برگزاری است

فرامرز حسندوست

اختصاصی تدبیرشرق: فرامرز حسندوست نایب رییس شورای اسلامی شهر لنگرود و عضو جوان این شورا در گفتگویی اختصاصی با تدبیر شرق در خصوص فعالیت های خود به عنوان عضو شورا و در حیطه ی ورزش سخن گفت که در ادامه می خوانید :

 

**لطفا روزمه ی مختصری از خود برای مخاطبان ما بیان کنید

بنده فرامرز حسندوست متولد ۱۳۶۷ هستم در رشته ی مکانیک سیالات در دانشگاه گیلان تحصیل کرده ام و در حال حاضر رییس هیات والیبال شهرستان لنگرود و نایب رییس شورای اسلامی شهر لنگرود می باشم . اولین دوره است که عضو شورای شهر شده ام و جوانترین عضو شوراهای کل استان گیلان می باشم.

**چه شد که تصمیم گرفتید برای عضویت در شورا اقدام کنید ؟

همیشه زمانی که خارج از شورا بودم فکر می کردم که شورای شهر توانمندی هایی دارد و ورود کردم و جوانان شهر به بنده اعتماد کردند چون ازجنس خودشان بودم علی الخصوص تحصیلکرده های شهر و با توکل به خدا و کمک دوستان توانستم  رای مردم را کسب کنم با حدود ۴۷۰۰ رای و از نظر رای دوم شدم . پس از ورود به شورای شهر لنگرود خوشبختانه جو صمیمی و هماهنگی بین ما ۷ عضو شورا  وجود دارد بر خلاف برخی از شهرهای دیگر استان و یا دوره های گذشته شورا در لنگرود و خوشبختانه خوب به پیش می رویم. اما شورای شهر آنگونه که در کتاب قانون عنوان شده نمی تواند توانمندی ها و اختیاراتی که دارد در شهر اعمال کند و این امر مختص شهر لنگرود نیست و در کل کشور هم بدین گونه است و به شورا آنطور که باید اهمیت داده نمی شود .

**پس از گذشت یکسال از عمر شورا، شورای شهر لنگرود چه قدم هایی را برای این شهر برداشته است ؟

در شورای شهر تصمیم بر آن شد که کارهایی که در توان ماست و قابل عملی شدن است انجام دهیم و وعده های توخالی ندهیم . انتخاب ما در روز نخست ، انتخاب آقای رجایی به عنوان شهردار بود که ایشان پشتیبان و همراه و هماهنگ شورا هستند و به بحث ورزش نیز علاقه ی زیادی دارند . اولین کار و تصمیم شورا ، اتمام پروژه های نیمه تمام از قبل بود به عنوان مثال میدان معلم لنگرود دو سال بود که تخریب شده بود و کاری صورت نگرفته بود و پس از حدود شش ماه در عید نوروز به بهره برداری رسید . میدان امام حسن مجتبی (ع) نیز سه سال بلاتکلیف مانده بود و پس از عید به بهره برداری رسید . شهر لنگرود از نظر آسفالت دچار مشکل عمده است و ما در محلاتی مثل انزلی محله ، …. ، …..،کلید بر ، چالکیاسر در حال ترمیم آسفالت هستیم . یکی از برنامه هایی که شورا و آقای شهردار داشتند تسهیل در صدور پروانه برای کمک به سازندگان بود که کمی سختگیری ها کنار گذاشته شد و در حقیقت کمی سازندگان ترغیب شوند برای ساخت و ساز که هم کمک می کند به مجموعه ی شهرداری و هم موجب رونق اقتصادی در شهر می شود .

فرامرز حسندوست

**سه سال از عمر شورای شهر مانده است ، چند برنامه ی محوری که برای شهر لنگرود در نظر دارید را بیان کنید .

هدف ما این است که چند برنامه را تا پایان عمر این شورا در لنگرود انجام دهیم یکی از این برنامه ، پروژه ی دفع آبهای سطحی است که با پیگیری های شورای شهر و شخص شهردار و نماینده محترم مردم لنگرود ، آقای لاهوتی بودجه ی آن تامین شده و لوله های پروژه نیز فراهم شده است چون وقتی باران در شهر لنگرود به میزان زیادی می بارد شهر دچار آبگرفتگی می شود و از کنار شهرداری به سمت رودخانه لوله هایی به قطر یک و نیم متر را قرار خواهیم داد و این فاز اول کار ماست پس از آن نیز ادامه پیدا می کند تا آقا سید محمد و در مرحله بعدی هم به جاده ی چمخاله و میدان امام حسن مجتبی (ع) می رسد که آن منطقه هم معمولا دچار آبگرفتگی شدید می شود .

فعالیت دیگری که در نظر گرفته شده پس از انجام پروژه ی آبهای سطحی محوطه ای درکنار پل خشتی به عنوان پارکینگ مرکزی شهر قرار دارد، دیگر پارکینگ نخواهد بود و به یک فضای شیک و زیبا برای نشستن شهروندان با قرار دادن مبلمان شهری تبدیل خواهد شد و آبنمایی نیز پیش بینی شده و چون در کنار پل خشتی که یک پل تاریخی است قرار دارد محوطه ای زیبا بر اساس معماری سنتی و تاریخی شهر در آنجا ساخته خواهد شد .

پروژه ی دیگر ، یکی کردن و تلفیق استخرهای پارک فجر و قرار دادن بازیهای آبی در آن نقطه است و مصوبه ی این امر هم انجام شده و مورد دیگر ایجاد محوطه ی پینت بال و کارتینگ می باشد . بحث مربوط به بازی پینت بال و زمین آن انجام شده و با سرمایه گذار آن قرارداد منعقد شده و در طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد .

**اوضاع پل خشتی لنگرود را چگونه می بینید ؟

متاسفانه پل خشتی لنگرود این روزها حال و روز خوشی ندارد ، تعمیراتی بر روی آن انجام شده است متاسفانه زمانی که ابتدای عضویت ما در شورا بود یکسری کارهای غیر فنی بر روی این پل انجام شد و مردم لنگرود شاکی از این جریان بودند  و ما در همان زمان جلوی ادامه موضوع را گرفتیم و نامه زدیم و آقای فرماندار دستور توقف کار را دادند که حدود مرداد ماه سال گذشته بود ، پیمانکار آن پروژه تغییر کرد و پیمانکار جدیدی ورود کرد و البته در حیطه ی فعالیت های میراث فرهنگی است اما ادعا داشتند که همه ی فعالیت ها براساس معیارهای ملی و بین المللی در دست انجام است و کار خارج از عرفی نیست ، بنده تخصصی در این زمینه ندارم اما بر اساس تحقیقاتی که انجام دادم ، تعمیرات نهایی شان تقریبا درست است.

 

**تعامل شورای شهر با شهردار چگونه است ؟

به حمد الله ، آقای رجایی از زمانی که به عنوان شهردار حضور یافته اند با مجموعه ی شورا و همچنین خود پرسنل شهرداری خوب فعالیت کرده اند . پیش از اینکه ایشان ورود کنند حقوق و اضافه کار پرسنل چند ماه عقب ماندگی در پرداخت داشت اما در حال حاضر حقوق ها به روز شده است و اضافه کاری های معوقه پرداخت گردید البته برخی از اضافه کاری های نیروهای شرکتی به طور کامل پرداخت نشده است . اما مجموعه ی شهرداری از ایشان راضی هستند ، آقای شهردار ، جوان و باانگیزه هستند و با جدیت کارها را پیگیری می کنند و تعامل خوبی نیز با مجموعه ی استانداری دارند که کمک می کند که شهرداری بتواند در این وضعیت اقتصادی بد ، پایدار باشد . با شورای شهر لنگرود نیز شهردار تعامل خوبی دارند و امیدوارم که این همراهی و همکاری به توسعه ی شهر لنگرود کمک کند .

**در خصوص بحث گردشگری پروژه ی خاصی برای شهر لنگرود مد نظر قرار دارد ؟

در بعد گردشگری پروژه ی تله کابین و سورتمه لنگرود از مدتها پیش به همت آقای لاهوتی و سایر دوستان استارت خورده است . پروژه سورتمه به طور غیر رسمی به پایان رسیده اما جاده دسترسی به سورتمه که جاده ی آبچالکی است در حال زیر سازی و آسفالت شدن می باشد . در زمینه تله کابین طی صحبت هایی که با جناب آقای لاهوتی داشته ایم حتی کابین های آن نیز خریداری شده و در گمرک است اما اطلاع دقیقی ندارم که چه زمانی به بهره برداری می رسد .

جزیره های درون پارک فجر لنگرود تحت عنوان رستوران های سنتی احیا خواهد شد . پارک حاشیه ای انتهای جاده لنگرود به چمخاله اطراف سردخانه گیلان پارس  که به حال خود رها شده بود با حضور شهردار جوان این شهر احیا شده و قسمت اعظم پروژه ی آن به اتمام رسیده است . بحث دیگر باغ ملی لنگرود است که شاید بحث گردشگری  نباشد اما یک پارک قدیمی لنگرود است که شناسنامه ی این شهر می باشد و طرحی برای آن در نظر گرفته شده که پیمانکار کار را انجام داده و تا حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما مشکلاتی پیش آمد از نظر تهیه ی برخی وسایل به جهت تحریم ها که خوشبختانه مشکلات پیمانکار مرتفع شده و در حال ادامه ی کار می باشد .

**مطلع شدیم که جنابعالی رییس هیات والیبال شهرستان لنگرود نیز هستید و مسابقاتی در سطح ملی  در شهر لنگرود در آینده پیش بینی کرده اید در این خصوص توضیحاتی را ارایه دهید .

بنده خود را از بدنه و خانواده والیبال می دانم و مدتهاست که در این ورزش فعالیت می کنیم مجموعه ی والیبال و ورزشکاران این رشته در شهر لنگرود گسترده و زیاد است و والیبال این شهر چند سالی است که احیا شده ، در گذشته والیبالی نداشتیم و ورزشکاران این رشته در شهرهای مجاور بازی می کردند اما در حدود هفت سالی است که با همت همین بچه های والیبال دوست ، والیبال لنگرود احیا شد ، ورزشکارانی که چشمداشت مالی به این ورزش ندارند و با همت همین عزیزان مسابقات بومی محلی زیادی را برگزار کردیم ، مسابقات استانی را در شهر لنگرود برگزار کردیم همچنین مسابقات مینی والیبال ، نوجوانان و جوانان را برگزار کردیم و اکنون این توانایی را در خود می بینیم که میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور باشیم ، این مسابقات از ۲۹ تیر ماه لغایت ۴ مرداد ماه جاری انجام خواهد شد و ده تیم که در لیگ برتر نوجوانان حضور دارند در این مسابقات حاضر خواهند بود که عبارتند از گیلان ،تهران ،توابع تهران ، آذربایجان شرقی و غربی ، مازندران ، گلستان ، خراسان رضوی ، قزوین و همدان که همه ی مجموعه ی والیبال کمک کردند که این میزبانی گرفته شود و جا دارد که در همین جا از آقای لاهوتی تشکر کنم . برای اسکان ورزشکاران و مربیان و داوران که در حدود ۲۰۰ نفر هستند در خوابگاه دانشکده پرستاری لنگرود همکاری شایانی با ما شد همچنین در اختیار قرار دادن سالن ۲۲ بهمن که انشاالله مسابقات به بهترین نحو ممکن در آن انجام شود .

تمام مسوولین شهرستان ، آقای فرماندار ، رییس ورزش و جوانان شهرستان و … کمک کردند که این مسابقات به نحو احسن انجام شود .

فرامرز حسندوست

**آیا موانعی برای برگزاری این مسابقات ملی هم وجود داشت ؟

نماینده ی فدراسیون که برای بازدید در لنگرود حضور یافتند از نظر اسکان ، مکان مورد نظر از جنبه ی امکانات مورد تایید بود اما سالنی که مورد تایید ایشان بود مجموعه ی غدیر بود که سالنی خصوصی است اما امکان در اختیار قرار گرفتن این سالن از سوی مدیریت آن مقدور نشد و علی رغم اینکه مبلغ اجاره سالن نیز قرار بود به مدیر سالن غدیر پرداخت شود اما به دلایل شخصی ایشان سالن را در اختیار این مسابقات قرار ندادند .

 

**هدف از برگزاری این مسابقات در سطح نوجوانان چه بود و چگونه لنگرود برای این مسابقات انتخاب شد ؟

شهرستان لنگرود در سالهای اخیر دارای رشد چشمگیری در خصوص والیبال بوده است و این شهرستان لیاقت خود را در برگزاری مسابقات استانی که سال گذشته انجام دادیم نشان داد و می توان گفت که از لحاظ میزبانی و امکانات بهترین شرایط در لیگ استانی را شهرستان لنگرود داشت که موجب شد هیات استان به هیات شهرستان لنگرود اعتماد کند . هدف ما از این میزبانی آنهم در شهر کوچک لنگرود این است که انشاالله بتوانیم در سالهای آتی میزبان مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان هم باشیم چون این پتانسیل وجود دارد . همین میزبانی اتفاقات خوبی را برای شهرستان ما رقم خواهد زد . انشاالله جوانان ما به ورزش ترغیب شوند و حضور ۲۰۰ نفر در شهرستان لنگرود خود تبلیغی برای این شهر خواهد بود که از امکانات شهر ما آگاه شوند و موجب پویایی در شهر خواهد شد . امیدوارم که قشر جوان این شهرستان با حضور در ورزشگاه از مسابقات لذت ببرند و والیبالیست های شهرستان نیز روز به روز پیشرفت کنند .

تماشای مسابقات رایگان است در مسابقات لیگ ورود بانوان در مسابقات والیبال و بسکتبال آزاد است ، در شهرستان لنگرود در مسابقات لیگ ورود بانوان آزاد بود البته در جایگاه جداگانه و با حضور نیروی انتظامی ، خوشبختانه تماشاگران مرد نیز با رعایت کامل نزاکت و ادب در جایگاه حضور داشتند در حدود ۵ بازی میزبان بودیم و این موضوع کاملا نشان داده شد . تاکنون در زمینه ی این بازیها چیزی به ما ابلاغ نشده است اما این موضوع را می دانم که در مسابقات لیگ برتر یا مسابقات لیگ جهانی بانوان در سالهای والیبال حضور دارند .

**اوضاع تیم های والیبال لنگرود چگونه است ؟

تیم بانوان شهرستان لنگرود در لیگ استان بهتر از تیم آقایان کار کرده است و توانستند مقام دوم را کسب کنند در فینال علی رغم شایستگی که داشتند شکست خوردند و دوم شدند . نایب رییس هیات خانم شهدی بسیار پیگیر هستند و مجموعه ی والیبال بانوان شهرستان لنگرود پیگیرند و پیشرفت خوبی تا کنون داشته اند .

مقام معظم رهبری : مقتدر و رهبر

رییس جمهور دکتر روحانی : خوشبین هستم

استاندار گیلان : جوان و با انگیزه

آقای جواد پور فرماندار لنگرود : با تجربه و با سیاست

آقای رجایی شهردار لنگرود : جوان ، باانگیزه و خوش فکر

رییس شورای شهر لنگرود : رفیق خوب ، باتجربه و با معرفت

آقای لاهوتی : افتخار شهرستان و نماینده پر قدرت لنگرود

فرامرز حسندوست : جوان با انگیزه که موانع زیادی در پیش پایش وجود دارد

دکتر خاکزاد : مدیر بسیار خوب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا