آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

فرود موفقیت آمیز راکت و کپسول خدمه در مهمترین آزمایش کمپانی Blue Origin

کمپانی Blue Origin

دیروز و در پایگاه اختصاصی کمپانی Blue Origin در غرب تگزاس، یکی از مهمترین تست های این شرکت برای آماد سازی مقدمات ارسال انسان به فضا توسط راکت های چندبار مصرف New Shepard، با موفقیت به انجام رسید.

همزمان با انجام نودمین پرتاب موفق این راکت ها، یک کپسول خدمه این شرکت نیز به فضا پرتاب شد و عملیات جدایش کپسول از راکت (در بالاترین ارتفاعی که موشک های فعلی بلو اورجین توان دسترسی دارند) با موفقیت به انجام رسید. سپس راکت مذکور سومین فرود موفقیت آمیز خود روی زمین را به انجام رسانید و کپسول نیز توسط چترهای نجات سالم به زمین رسید.

همان طور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید موتورهای گریز کپسول در نقطه جدایش به خوبی عمل کرده و کپسول را تا بالاترین ارتفاعی که تا به امروز از سطح زمین پیدا کرده بود رساندند. این تست موفقیت آمیز قدمی بسیار بزرگ برای کمپانی تحت مالکیت جف بزوس به شمار می رود و راه را برای ورود به مراحل بعدی هموار می سازد. مدیرعامل فعلی آمازون وعده داده بود که در صورت موفقیت این آزمایش، شرکتش می تواند پیش از پایان سال جاری میلادی نخستین پرواز با خدمه انسانی را به انجام برساند.

تست موفقیت آمیز جدایش کپسول راکت Blue Origin

بیش از ۲۰ هزار نفر در سرتاسر دنیا به صورت زنده و از طریق کانال یوتوب Blue Origin شاهد انجام تست مورد اشاره بودند. کل زمان این آزمایش از زمان روشن شدن موتورهای راکت New Shepard تا فرود کپسول روی زمین حدود ۲.۵ دقیقه به طول انجامید و کپسول خدمه در طی آن به سرعت ۳۶۰۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع نهایی ۱۱۹ هزار متری از سطح زمین دست یافت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا