آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

لیگ باشگاه‌های کشتی جهان در اردبیل برگزار می‌شود

لیگ باشگاه‌های کشتی جهان

رئیس هیات کشتی استان اردبیل از برگزاری لیگ باشگاه‌های کشتی جهان به میزبانی این استان خبر داد.

داور جدی اظهار کرد: مسابقات لیگ باشگاه‌های کشتی جهان با حضور ۱۳ الی ۱۵ تیم از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه و … در رشته کشتی فرنگی در اردبیل برگزار خواهد شد که قرار است سه تیم از ایران و یک تیم نیز از استان اردبیل در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

وی از اعزام معروفانی کشتی‌گیر اردبیلی به مسابقات کشتی فرنگی آسیایی هم خبر داد و خاطرنشان کرد: این کشتی‌گیر بعد از درخشش در مسابقات کشوری قرار است عازم مسابقات آسیایی شود.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل ادامه داد: مهدی نوری کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان اردبیل نیز بعد کسب مقام سومی در مسابقات بین‌المللی گرجستان اعزام خواهد شد خود را برای مسابقات آسیایی جاکارتا آماده می‌کند.

جدی ادامه داد: در کنار مهدی نوری که به احتمال زیاد در مسابقات آسیایی جاکارتا در وزن ۱۳۰ کیلوگرم حاضر خواهد شد علی اشکانی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و احد پازاج به عنوان مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی از استان اردبیل در مسابقات آسیایی جاکارتا حاضر خواهند شد.

وی با قدردانی از همکاری نزدیک اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با هیات کشتی در چهار سال اخیر تصریح کرد: ما هر ساله آئین تجلیل از کشتی‌گیران موفق و قهرمانان را انجام دادیم به طوری که در حد وسع و توان مالی سعی کردیم از این قهرمانان هم در کشتی فرنگی و هم آزاد تجلیلی شایسته انجام دهیم.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل از مرمت سالن کشتی پارس‌آباد و راه‌اندازی خانه کشتی سرعین خبر داد و بیان کرد: در روستای نوشهر و آراللو سالن کشتی در حال احداث است و ما از ساخت سالن کشتی در بیله‌سوار نیز در حد اعتبارات و منابع خود حمایت می‌کنیم و انتظار داریم فرمانداری این شهرستان در این زمینه کمک کار ما باشد.

جدی به فروش یک دستگاه اتوبوس این هیات و خرید مینی‌بوس به جای آن در اعزام و جابجایی تیم‌های کشتی و سرویس‌دهی به ورزشکاران این رشته خبر داد و گفت: ما سعی داریم تا با نوسازی امکانات این هیات به ویژه در بخش خودرویی و تجهیزات مورد نیاز در خدمت شایسته اهالی این رشته باشیم.

وی افزود: در این چهار سال ۸۰ نفر داور و مربی مورد حمایت هیات کشتی قرار گرفتند و بیشترین حمایت را از مربیان و داوران جوان انجام دادیم به طوری که ارتقای داوری سه نفر تا سطح بین‌المللی و سه نفر به درجه دو کشتی را شاهد بودیم و در کنار آن سعی کردیم تا برای مربیان کارگاه دانش‌افزایی راه‌اندازی کنیم.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل اظهار کرد: در رده پایه و استعدادیابی نیز با همکاری آموزش و پرورش و مربیان جوان و توانمند خود نظیر حامد امان‌زاده، شهرام سمیعی، مشروطه و بهزاد حبیب‌زاده موفق شدیم تا نوجوانان و جوانان بیشماری را به این رشته ترغیب و تشویق کنیم.

/isna

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا