آخرین خبرهااستان ها

پرونده متقاضیان طرح های اشتغال نباید معطل بمانند/ ایجاد کارگروه کارشناسی برای جذب تسهیلات جهت توسعه اشتغال

تدبیرشرق/محمد احمدی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، گفت: گاهی کارشناسان دستگاهها نسبت به توسعه اشتغال و پیگری طرح های متقاضیان بی توجه هستند که این ایراد بر عهده  مدیر دستگاه مربوطه است.
وی با بیان اینکه برخی از پرونده ها در جهادکشاورزی معطل مانده است افزود: باید ایرادات هرچه سریعتر برطرف شود و موانع کوچک نباید منجر به محدود شدن طرح ها بشوند.
احمدی با اشاره به هکاری مناسب برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات گفت: همکاری خوب برخی از بانکها برای ارایه تسهیلات منجر به ایجاد توسعه اشتغال در شهرستان رشت می شود که این امر برای ما بسیار ارزشمند است.
فرماندار رشت با اشاره به سلیقه ای عمل کردن برخی سازمان ها در پرداخت تسهیلات گفت: در سازمان ها تنوع سلیقه‌ برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان و درخواست مدارک غیرضروری کارشناسان در ارتباط با طرح های اشتغال مشکلاتی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات به صنایع مادر باید در اولویت باشد ادامه داد: کارگروه کارشناسی برای جذب تسهیلات در جهت تسریع توسعه اشتغال تشکیل خواهد شد.

رضاعلیزاده مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در این جلسه گفت: تاکنون ۵۲طرح با اعتبار بالغ بر ده میلیارد تومان به بانکها معرفی شده است که از این تعداد ۳۸پرونده در بحث بوم گردی ثبت نام شده است.
علیزاده با بیان اینکه سال گذشته برای پرونده هایی که در داخل استان می آمد، شورای کاری تشکیل می شد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است، امسال هم این روند ادامه داشته باشد تا موفقیت های بیشتری حاصل کنیم.

حسنی نماینده مردم رشت در این جلسه گفت: هدف از توسعه اشتغال روستایی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.
وی با تاکید بر اینکه بانکها می بایست دوستانه تر با روستاییان برخورد کنند افزود: بانکها کمی محکم کاری ها را کم کنند تا پول شهرستان به دست کشاورزان برسد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه امار رضایت بخش تر شده است اما باید به نقطه مطلوب برسیم و پول جذب شهرستان شود تا برای جذب پول بعدی که برای توسعه گردشگری است، اقدام کنیم.

جعفرزاده دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه باید برای توسعه اشتغال به سمت صنایع مادر برویم خاطرنشان کرد: گاهی تسهیلات بیکاران را بدهکار هم می کند که می بایست در این زمینه دقت کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه کل تسهیلات استان ۸۰۷میلیارد تومان است و کل پرداختی استان ۱۶ میلیارد تومان است تصریح کرد: دهها طرح مادر، توسعه ای وجود دارد که با این حجم پول قابل پذیرش نیست که باید کارگروه آسیب شناسی تشکیل شود تا بتوانیم پولهای مورد نظر را از وزارتخانه ها پیگیری کنیم که چرا پرداختی ها اینقدرکم است.

علیزاده نماینده بخش کشاورزی در این جلسه گفت: ۶۰۰نفر در بخش کشاورزی برای اخذ تسهیلات در جهت توسعه اشتعال ثبت نام کرده اند که ۳۰۵نفر در قالب طرح های جدید ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه در خروجی اجرای طرح ها شاهد مشاغل جدید در بخش کشاورزی خواهیم بود افزود: نگرانی مسولین برای ایجاد اشتغال کارساز است.
طاهری تصریح کرد: متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، برای اخذ تسهیلات سریعتر به نتیجه خواهند رسید.

رییس امور شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ فقره طرح تسهیلات پرداخت شده است و مبلغ پرداخت شده بیش از ۹میلیارد تومان است، افزود: ۲میلیارد تومان دیگر تسهیلات برای توسعه اشتغال استان در بانک کشاورزی مصوب شده است که یک میلیارد تومان آن متعلق به رشت است.

طاهری با بیان اینکه به صورت روزانه با سایر همکاران پیگیر اجرای کارها هستیم اضافه کرد: در هفته جاری یک طرح ۳میلیارد تومانی نیز در شهرستان رشت اجرایی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا