آخرین خبرهااستان ها

رشت شهر اولین ها باقی خواهد ماند/ برگزاری با کیفیت مطلوب تئاتر دائمی خیابانی رشت

مراسم افتتاح تئاتر دائمی خیابانی شهر رشت برای نخستین بار در کشور در روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه در پیاده راه فرهنگی برگزار شد.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، مراسم افتتاح تئاتر دائمی خیابانی شهر رشت برای نخستین بار در کشور شب گذشته چهارشنبه ۲۷ تیرماه با حضور شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای شهر رشت، هنرمندان سینما و تلویزیون کشور و جمعی از هنرمندان گیلانی در پیاده راه فرهنگی شهرداری برگزار شد.

مسعود نصرتی، شهردار رشت در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح تئاتر دائمی خیابانی در رشت بیان کرد: تئاتر خیابانی در ۳۶۵ روز سال در شهر رشت اجرا می شود و این اقدام بزرگ فرهنگی رویداد سازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در روز نهم اردیبهشت “روز شوراها”، آیین سنگ بنای شب های روشن رشت برگزار شد مطرح کرد: شب های رشت زنده و پویا است و این ویژگی در سایر شهرهای کشور وجود ندارد و می توانیم از این ظرفیت رشت بهره برداری کنیم.

شهردار رشت شب های رشت را فرصتی مناسب برای جذب گردشگران دانست و یادآور شد: اکثر گردشگران وارد شده به استان گیلان در شعاع ۳۰ کیلومتری رشت وارد می شوند و با توجه به اینکه شب های رشت ترافیک روز را ندارد می توان از این ظرفیت برای جذب و ماندگاری گردشگر استفاده کرد.

دکتر نصرتی به برگزاری با کیفیت تئاتر و نمایش خیابانی در رشت تاکید کرد و گفت: اگر موسیقی و تئاتر خیابانی را با کیفیت مطلوب برگزار کنیم، شهر اولین ها برای تولید رویداد و جاذب گردشگر شدن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تئاتر خیابانی تنها برای شهروندان رشتی نیست ابراز داشت: باید این برنامه ها با کیفیت مطلوب اجرا شوند تا تمام ایران از آن استقبال کنند.

شهردار رشت ادامه داد: با برگزاری تئاتر خیابانی، شب های روشن رشت و ورود گردشگران ۱۷۰ نوع تنوع غذایی گیلان معنا خواهد یافت و این مسئولیت سنگین بر دوش هنرمندان گیلانی است.

دکتر نصرتی از اجرای ۴۰ برنامه برای ۴۰ هفته سال خبر داد و افزود: باید با اجرای با کیفیت برنامه های هنری انتظار اجتماعی را افزایش دهیم و افتتاح تئاتر دایمی خیابانی در رشت نقطه عطفی در تاریخ رشت خواهد بود.

وی برگزاری تئاتر دائمی خیابانی را فرصتی مناسب برای اشتغال زایی همراه با ورود گردشگران عنوان کرد و افزود: باید این شرایط را ادامه دهیم و الگویی برای سایر شهرها باشیم.

هنرمندان دغدغه دستمزد نداشته باشند

شهردار رشت تاکید کرد: وظیفه داریم رشت شهر اولین ها باقی بماند و این برنامه ها با کیفیتی برگزار شود که در حوزه ملی و فرا ملی برند شود.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه دغدغه های هنرمندان تئاتر رشت و بروکراسی اداری را حذف می کنیم مطرح کرد: هنرمندان تنها به ارائه با کیفیت برنامه های فرهنگی و هنری خود بپردازند و هیچ نگرانی برای دریافت دستمزد خود نداشته باشند.

محمد حسن عاقل منش: برگزاری تئاتر دائمی خیابانی مایه غرور است

محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید گیلانی و هدیه میر معنوی اظهار کرد: برگزاری تئاتر دائمی خیابانی در رشت مایه غرور و افتخار ماست و امیدواریم این حرکت خوب فرهنگی ادامه یابد.

فاطمه شیرزاد: تئاتر خیابانی بیش از ۱۰۰ سال در رشت و گیلان قدمت دارد

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به اینکه تئاتر در گیلان و رشت قدمت بیش از ۱۰۰ سال دارد اظهار داشت: امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

وی مطرح کرد: از دکتر فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتظار داشتیم در جمع ما حاضر باشند و انتظار ما این است شاهد حضور پررنگ تر ایشان در برنامه های مدیریت شهری باشیم.

مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور: بسیاری از شهرها از فضای فرهنگی رشت غبطه می خورند

سامان خلیلیان، مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور نیز در این مراسم، برگزاری تئاتر دائمی خیابانی در رشت را اتفاقی بزرگ برای شهر رشت دانست و افزود: کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور در کنار هنرمندان گیلانی است و از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم.

مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور با اشاره به اینکه تاکنون تئاتر خیابانی به صورت مستمر در کشور اجرا نشده است بیان کرد: شهرداری رشت اقدام فرهنگی بزرگی را انجام داده است و از مسئولان شهرداری رشت تشکر می کنم.

وی اذعان داشت: بسیاری از شهرها و کشور به این فضای فرهنگی رشت غبطه می خورند و امیدواریم اتفاقات فرهنگی بزرگتری در رشت رخ دهد.

در ادامه مراسم پروانه معصومی، مرجانه گلچین و کامبیز کاشفی، هنرمندان سینما و تلویزیون کشور در سخنانی کوتاه برگزاری تئاتر دایمی خیابانی در رشت را اتفاقی بزرگ قلمداد کردند و خواستار تداوم این اقدام فرهنگی شدند.
در ادامه مراسم تندیس تئاتر دائمی خیابانی رشت به پروانه معصومی، مرجان گلچین و کامبیز کاشفی اهدا شد و همچنین به جمعی از هنرمندان گیلانی لوح زرین اهدا گردید.

در انتهای مراسم نیز نمایش “رمز وای فای شما چنده؟”توسط هنرمندان گیلانی اجرا شد.

در این مراسم دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت، سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور، هنرمندان سینما و تلویزیون کشور نظیر پروانه معصومی، مرجانه گلچین، کامبیز کاشفی و هنرمندان گیلانی مانند انوش نصر، رضا میر معنوی و… حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا