آخرین خبرهایادداشت

صدای پای اصلاحات از عمارت میرزا خلیل رفیع / عیار اصلاحطلبان رشت در ید نسل دومی ها

تدبیرشرق/از روزهای منتهی به یک دوم خرداد آغاز شد…
اندیشه ای برای تغییر و گفتمانی صلح محور که برای همه مشکلات آن روزها نسخه ای روشنفکرانه میپیچید و الحق و والانصاف در فضای آن روزها بازخورد و اثراتی قابل توجه داشت.

اگر بخواهیم بعد از گذشت دو دهه ارزیابی و آسیب شناسی از عملکرد طیف اصلاحطلب در شهر رشت داشته باشیم با توجه به رای صاحب نظران در برهه های مختلف نسل دوم اصلاحات که شامل جوانان فرهیخته و البته با تجربه میباشند بالاترین دستاورد این اندیشه و تفکر سیاسی در شهری همچون رشت میباشد.

جوانانی که فارغ از سن و سال کم خود از سال ۷۶ دل در گرو این اندیشه نهاده و هم سنگ بزرگان با تجربه این جریان بدون هیچ چشم داشتی در بزنگاه ها هزینه دادند لیکن کمتر بستری برای بروز استعداد و توانایی هایشان در عرصه های مدیریتی ایجاد شد.

مدتی است این سرمایه ارزشمند به بلوغ فکری رسیده است و با کنکاش در هشت سال خانه نشینی بعد از وقایع سال ۸۸ با تجربه ای گران بها پاشنه آشیل خود را یافته و در حال تبدیل آن به فرصت گردیده است.

این که باید پاشنه ها را ورکشید و حق را ستاند و این آب بند را در هم شکست و بر روی موجهای خروشانش برای اثبات خود هل من مبارز طلبید. نسل دوم زنده تر،شاداب تر،مدیرتر و مدبرتر از همیشه در صحنه حاضر است و میخواهد از حاشیه به متن تغییر جایگاه دهد.

شاید بسیاری از تحلیلگران نتیجه انتخابات دوره پنجم شورای شهر رشت را برای جریان اصلاحات مطلوب ارزیابی نکنند لیکن با ورود دکتر “بهراد ذاکری” عضو علی البدل شورای شهر رشت و حضور وی در کنار “فرهام زاهد” همگان به وزن و توان این مشت نمونه خروارها شایستگی اذعان بیاورند.

عملکرد قابل توجه “فرهام زاهد” در اولین سال از اولین تجربه خود در شورای شهری با حواشی ادوار گذشته و حضور وی به عنوان رییس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی در روزهایی که مجموعه شهرداری غرق در مشکلات مالی بود و از فقدان برنامه ای کاربردی به شدت رنج میبرد شاید بهترین شاخص برای عملکرد این جوان اصلاحطلب محسوب میشد و وی با عملکردی غیر قابل انکار تنها گوشه ای از توانایی های خود را به رخ کشید.

بستن بودجه مناطق و سازمانهای زیرمجموعه شهرداری در فضایی مملو از آرامش و تخصص محوری با درایت مثال زدنی مهندس زاهد،ورود با صلابت به مسائل چالشی شهرداری از قبیل وضعیت نیروهای حجمی،میل به شفاف سازی و صراحت لهجه در انتقاد از عملکرد مدیران متخلف با هر دامنه ارتباط و سبقه ای از آقای خاص شورا به عنوان جوان رعنای اصلاحطلبان برندی نوین از یک مدیر شهری ارائه داد تا همگان به عیار جوانان شایسته این شهر که کمتر فرصتی برای عرض اندام در بسترهای مدیریتی داشتند به خوبی پی ببرند.

از سوی دیگر پس از کش و قوسهای فراوان ماراتن حضور دکتر ذاکری عضو جوان و علی البدل حاضر در لیست اصلاحات با پیروزی پزشک جوان و محبوب به پایان رسید و دومین جوان از این جریان سیاسی پای در عرصه مدیریت شهری نهاد.پزشکی دست به قلم که پس از حواشی گسترده موفق به احقاق حقوق خود شد و با صرف فعل خواستن و پشتوانه مردمی خود از سد لابی پول و قدرت گذشت پای در عمارت میرزا خلیل رفیع نهاد.

شاید لذت حضور دکتر ذاکری در کنار مهندس زاهد با تفکری هم اندیش پس از گذشت قریب به یک سال خستگی را از تن خیل جوانان حامی هم نسل و هم فکر با این دو عضو جوان شورا بیرون کرد و موفقیت صرف فعل خواستن این دو نماینده پارلمان شهری بود که دوباره باعث جنبش و خروج از انجماد جوانان این طیف سیاسی پس از چند سال سکون ناشی از ندیده شدن ها بود که فضای سیاسی شهر را بهذسمت پویایی سوق داد.

ظاهر آراسته و باب طبع جوانان،نطق های بی پرده و بی تعارف با چاشنی منطق و آمیخته با تخصص،صداقت در گفتار و صراحت در لهجه ذاکری شاید بیش از هر کس انسان را به یاد فرهام زاهد می اندازد و این حد از تعامل نشان دهنده پایان روزهای اختلاف و تنش در بین اصلاحطلبان و امید به روزهای سبز پیش رو برای جوانان حامی این اندیشه سیاسی میباشد.

قطعا عملکرد موفق این دو جوان اصلاحطلب در شورای شهر در کنار ایجاد امید برای جوانان پیامی برای نسل اولی هایی دارد که به هر دلیل میل به فضاسازی برای جوانان نداشته و ندارند.نسل دوم در دوره کذار به پویایی رسیده و امروز بهتر از هر طیف دیگری توان اداره خود،شهر خود و آینده خود را دارد این موج ناگزیر به خروشانیست…

انتظار می رود فعالین اصلاحطلب علی الخصوص جوانان این تفکر با توجه به هجمه های موجود با اجماع نظر و حمایت های منحصر به فرد خود از نمایندگان جوان و شایسته پارلمان محلی حمایت کامل کنند و در این مسیر دشوار همواره حامی یاران دبستانی خود باشند چرا که تغییر مستلزم ارائه الگویی موفق است دست یابی به آن نیازمند باور عمومی میباشد لذا در حال حاضر که بستر برای این مهم موجود است باید با پرهیز از هر نوع اختلاف و سهم خواهی های واهی در گام اول صلابت و توانایی جوانان را ا حمایت های خود نهادینه سازیم تا فردا ذاکری ها و زاهد های زیادی در این شهر با اثبات شایستگی های خود در سِمتهای مدیریتی بدرخشند.

محمدرسول محمدپور

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا