آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

جف بزوس به ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن بدل شد

ثروتمندترین فرد تاریخ

آمازون هر ساله جشنواره فروش ویژه‌ای را برای کاربران وفادار خود برگزار می کند که Prime Day نام دارد اما امسال این روز معنای دیگری نیز پیدا کرده است چرا که جف بزوس، مدیر عامل این کمپانی به ثروتمندترین فرد در تاریخ مدرن جهان تبدیل شده است.

به گزارش سایت بلومبرگ، روز گذشته سهام کمپانی آمازون به ارزش ۱۸۲۲.۴۹ دلار خرید و فروش شده. بدین ترتیب ثروت شخصی جف بزوس به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده و او موفق شده که بیل گیتس را پشت سر بگذارد.

بیل گیتس در سال ۱۹۹۹، صد میلیارد دلار ثروت داشت و کارشناسان معتقدند که در آن زمان این مقدار پول ارزشی معادل ۱۴۹ میلیارد دلار کنونی داشته است. بدین ترتیب ثروت مدیر عامل آمازون از تمامی افراد تاریخ پیشی گرفته است.

علاوه بر این، اکنون بنیانگذار مایکروسافت با ثروت کلی ۹۵.۳ میلیارد دلاری خود فاصله‌ی ۵۵ میلیاردی با مدیر عامل آمازون دارد و به نظر نمی‌رسد بتواند دوباره این عنوان را از آن خود کند.

البته باید گفت که بیل گیتس ۲۴ مرداد ماه سال گذشته ۴.۶ میلیارد دلار از سهامشدر مایکروسافت را بخشید. کارشناسان تخمین می‌زنند اگر بیل گیتس قسمت زیادی از دارایی و سهامش را نمی بخشید اکنون با بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه هنوز عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار خود داشت.

جالب اینجاست که جف بزوس در مرداد ماه سال گذشته، ۹۰.۹ میلیارد دلار ثروت داشت و تنها طی مدت یک سال موفق شده که ثروتش را ۵۲ میلیارد دلار دیگر افزایش دهد.

این دونفر تنها افرادی هستند که دارایی خالص ۱۳ رقمی به دلار را تجربه کرده اند

باید توجه داشت که ثروت بزوس تنها مربوط به جایگاهش در آمازون نیست چرا که واشنگتون پست در اختیار وی بوده و استارتاپ فضایی محرمانه Blue Origin را هم رهبری می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا