آخرین خبرهااستان ها

دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار است | اشتباه دولت در تک‌نرخی کردن ارز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کذب بودن ارقام ۵۰ تا ۶۰ میلیارد بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی در رسانه‌ها گفت: مبلغ بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، محمدحسین قربانی با اشاره به کمبود بودجه در سال ۹۷ اظهار کرد: اگر منابع تملک دارایی‌ها تا ۳۱ تیرماه جذب نشوند بودجه برگشت می‌خورد که  با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده دو تا سه ماه فرصت بیشتر برای جذب سرمایه جهت کمک به دارایی‌های کشور گرفتیم.

وی با  اشاره به عدم جذب بودجه توسط برخی از استان‌ها ازجمله گیلان و مازندران به دلیل  کمبود وقت  افزود: برخلاف انتظار طرح اخذ فرصت اضافی برای جذب سرمایه با مخالفت شورای نگهبان مواجه و پس‌ازآن برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و امیدواریم  تا تاریخ  ۳۱ تیرماه نظر خود را اعلام کنند  تا با کمبود منابع مواجه نشویم.

نماینده شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مجلس رویکرد واقع‌گرایانه به وضعیت جامعه دارد گفت: مجلس  شورای اسلامی با توجه به وضعیت معیشتی مردم و تورم جامعه که منجر به التهاب  جامعه شده از رئیس‌جمهور خواست تیم اقتصادی خود را تغییر دهد.

*اشتباه دولت در تک‌نرخی کردن ارز

وی با اشاره به  هشدار خود در نطق  صحن  مجلس در باب  نوسانات ارز بیان کرد: دولت نتوانست آن را مدیریت کند ازاین‌رو این ناتوانی در مدیریت دولت  منجر به سؤال و تذکر به رئیس‌جمهور شده است.

قربانی با اشاره به اینکه دولت ارز را چهار هزار و ۲۰۰ تومان اعلام و آن را تک‌نرخی اعلام کرد تصریح کرد:  ازنظر این‌جانب اقدام دولت در تک‌نرخی کردن ارز  اشتباه بود چراکه  نمی‌توان  کالاهای اساسی مثل دارو  را با این قیمت وارد کرد ازاین‌رو، ارز ۳۸۰۰ تومانی را  موردتوجه قرار داده‌ایم.

نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با بیان اینکه ما با کمبود بودجه  ۵۰ هزارمیلیاردی مواجه هستیم  تصریح کرد: این کمبود بودجه در کارهای عمرانی خود را  نشان می‌دهد زیرا دولت  قادر به کم کردن  حقوق کارمندان خود  نبوده  که این عامل علی‌رغم تلاش‌های دولت   منجر به قفل شدن کار عمرانی در کشور و عدم پیشرفت در این زمینه شده است.

*انتقاد از مدیریت در دو حوزه آب و برق استان گیلان

قربانی به وضعیت آب و برق گیلان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در گیلان شاهد دو بحران کم‌آبی و کمبود برق هستیم و علی‌رغم همه تلاش‌های دوستان در گیلان در زمینه تقنین و اجرا برای عملیاتی کردن سد بیجار، در سال جاری نتوانست فاز دوم را راه‌اندازی و وارد مدار کنند که این عامل منجر به کمبود آب شده است.

نماینده شهرستان آستانه‌اشرفیه  با انتقاد از مدیریت در دو حوزه آب و برق استان گیلان تصریح کرد:  مسئولان مربوطه از روی بی‌تدبیری جهت تأمین آب شرق گیلان، ظرفیت شهرستان آستانه‌اشرفیه را کم کردند اگرچه سایت شهید خوش‌سیرت آب را تأمین می‌کند ولی باید گفت یک روستا آباد بهتر از ۱۰ روستا غیرآباد هست.

قربانی با اشاره به بی‌تدبیری مسئولین جهت تأمین آب شرق گیلان افزود: این بی‌تدبیری باعث شده که هم آب شهرستان را کم و هم در تأمین  آب شرق  نیز ناموفق باشند.

وی با تأکید بر رها کردن مشکلات توسط مسئولان مربوطه در صنعت برق، دلیل بسیاری از مشکلات  را عدم توجه مسئولان مربوطه  به صنعت برق دانست و تصریح کرد: شهرستان  آستانه‌اشرفیه یکی از ضعیف‌ترین زیرساخت‌های استان را داراست که اذعان برخی از  دوستان در استان‌های مجاور  در برف ۸۳ نیز این ادعا را ثابت می‌کند لذا علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده و اخذ بودجه  حدود ۱۶ میلیاردی در این ۶ سال برای درست شدن زیرساخت هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و متأسفانه به دلیل فرسوده بودن زیرساخت همچنان با خرابی‌های بسیاری مواجه هستیم.

وی در پاسخ به انتقاد از نقش کمرنگ نمایندگان در جذب اعتبارات گفت: باید مشکل اعتبارات از طریق مدیران دستگاه‌هاس مربوطه به مجمع نمایندگان اطلاع داده شده تا نمایندگان نیز این موضوعات را پیگیری کنند.

*وجود یک بیمارستان تخصصی سرطان الزاماً نیاز نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر  الزام وجود یک بیمارستان تک تخصصی برای سرطان با توجه به آمار بالای سرطان در گیلان گفت: در گیلان متأسفانه بیمارستان عمومی که درمان همه بیماری‌ها را دربر بگیرد وجود ندارد و این باعث افزایش هزینه می‌شود

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای سرطان در گیلان به دلیل آب‌های زیرزمینی، پسماند تصریح کرد: وجود یک بیمارستان تخصصی سرطان الزاماً نیاز نیست چون بیمارستان‌های رازی، حشمت، پورسینا و ۱۷ شهریور آمادگی علمی  و تخصصی درباره درمان سرطان را دارند، هرچند که  یک بیمارستان تخصصی سمعی نیز  در لاکان بااعتبار ۳۴ میلیارد در حال ساخت است.

*فقدان تیم اجرایی قوی عامل بدهکاری علوم پزشکی گیلان

عضو مجمع نمایندگان گیلان  با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ما امروز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان  شاهد یک‌سو تدبیر و مدیریت هستیم، ازاین‌رو، بارها در صحن علنی مجلس تذکر و با وزیر هم دراین‌باره مشاجره داشتم، چراکه فکر می‌کنم دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فکر حضور در بخش خصوصی هستند.

وی فقدان یک تیم اجرایی قوی در دانشگاه گیلان را  عامل بدهکاری علوم پزشکی گیلان دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از بدهکارترین دانشگاه‌ها در سطح کشور  محسوب می‌شود که  رتبه دوم از آخر را  به نام خود ثبت کرده است.

قربانی با اشاره به کذب بودن ارقام ۵۰ تا ۶۰ میلیارد بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی در رسانه‌ها افزود: مبلغ بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود ۶۰۰ میلیارد  تومان است لذا دانشگاه می‌تواند از آوردن نیروهایی که کارایی نداشته و حقوق نجومی می‌گیرند جلوگیری و یا املاک خود را بفروشد.

*با جدیت خواستار تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستم

وی با تأکید بر اینکه با جدیت خواستار تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستم بیان کرد: مسئولان مربوطه به‌جای حضور در بخش خصوصی باید به فکر ساخت بیمارستان جامع هزار تخت خوابی واقع در لاکان باشند.

* تقسیم گیلان به سه قطب درمانی لاهیجان در شرق، رشت در مرکز و انزلی در غرب

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر با اشاره به عملکرد حوزه درمان در این شهرستان  تصریح کرد: گیلان به سه قطب  درمانی لاهیجان شرق، رشت مرکز و انزلی غرب تقسیم می‌شود که تمام‌کارها باید در این سه قطب صورت بگیرد لذا شایسته است ما به سطح‌بندی این سه قطب  نیز توجه کنیم بر این اساس به دلیل سطح‌بندی نمی‌توان همه خدمات را  در بیمارستان کوثر  محقق کرد.

قربانی با اذعان به اینکه بیمارستان کوثر زایشگاه بوده و در دوران وی به بیمارستان ژنرال تبدیل شد بیان کرد: امروز تقریباً همه تخصص‌های موردنیاز در بیمارستان کوثر وجود دارد حتی در بخش چشم نیز، این بیمارستان جزو بهترین‌ها بوده به‌طوری‌که روزانه چند عمل چشم در بیمارستان کوثر انجام می‌شود که حتی بیماران از رشت نیز در این بیمارستان معالجه می‌شوند هرچند که  ظرفیت تخت  این بیمارستان  کم هست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا