استان هافوری

شهردار رشت، یکی از گزینه‌های جدی معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ؛ نصرتی: ماندن در رشت را انتخاب میکنم / حسابهای شهرداری تا ۱۰ ماه آینده مسدود نمی‌شود!

شهردار رشت

جلسه شورای شهر رشت امروز با حضور نصرتی، شهردار رشت در محل عمارت شورا برگزار شد.

نصرتی اگرچه قرار بود در این جلسه به ارایه گزارش عملکرد بپردازد اما با سوالات برخی شورانشینان روبرو شد و البته به آن ها پاسخ داد.

وی در واکنش به شایعات در خصوص جدایی اش از شهرداری رشت، گفت: پیشنهاداتی برای جابجایی بنده وجود دارد که بنده این توضیح را داده ام و گفته ام باید کاری را که شروع کرده ام به جلو ببرم. این اظهارات نصرتی در حالی طرح شد که پیش از حضور وی در رشت، از او به عنوان یکی از گزینه‌های جدی معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نام برده می شد و البته نصرتی شهرداری رشت را برای ادامه کار خود انتخاب کرد.

نصرتی همچنین با بیان اینکه حسابهای شهرداری تا ۱۰ ماه آینده مسدود نمی‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۴ چک بر گشتی از سال ۹۱ داریم که امکان دارد در آینده برای ما مشکل ساز شود. وی با بیان اینکه قرارداد تراموای رشت به مبلغ دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان بسته شده است، به تقاطع غیرهمسطح مصلی اشاره کرد و گفت: ۱۲ پروژه در بودجه سال ۹۷ دیده شده است که یکی از آنها پروژه تقاطع غیر هم سطح مصلی است که با توجه به جلسات متعدد با آیت اله فلاحتی و عدم رضایت ایشان فکر نکنم این قابل اجرا باشد و اگر بیشتر طول بکشد باید نامه ای تقدیم شود تا از بودجه سال ۹۷ حذف شود.

شهردار رشت با اشاره به طرح تفصیلی رشت گفت: رشت تنها شهری است که کارفرمای طرح تفصیلی آن به جای آن که شهرداری باشد، راه و شهرسازی است و بنده نیز دنبال پاسخ به همان سوالاتی در مورد طرح تفصیلی هستم که دیگران از بنده می‌پرسند!

وی با اشاره به اینکه پرداخت رسانه ها را بر طبق مصوبات شورا پیگیری می کند، گفت: در حال حاضر در حال پیگیری پرداخت های خرداد و تیرماه هستیم. نصرتی همچنین با اشاره به مشکلات کارگران حجمی گفت: پیشنهاد میکنم لایحه نظارت بر شرکت های حجمی هرچه سریعتر در شورا مورد بررسی قرار گیرد.

نصرتی با بیان اینکه لیست اضافه کار و پاداشها را ارسال کرده ام، تصریح کرد: چندین مرحله خواستیم که کمیته انتصابات تشکیل شود اما این کمیته در شهر رشت جواب نمی‌دهد و تحت فشار قرار میگرد.

شهردار رشت همچنین در واکنش به انتقاد یکی از اعضای شورا مبنی بر اینکه برنامه پرداختی مشخصی برای پیمانکاران شهرداری رشت وجود ندارد و این موجب نارضایتی و بلاتکلیفی شده است، گفت: در سال ۹۷ مصوبه ای از جانب شورا داشتیم که بیشتر به پروژه ها بپردازید و یک تعادل بین تسویه حساب ها و انجام پروژه ها صورت گیرد.

گفتنی است که مشاهدات عینی خبرنگاران حاضر در صحن علنی شورا حکایت از آن داشته است که رمضانپور، عاقل منش، جذب، زاهد، رسولی و تا حدودی هم شیرزاد مواضع تقریبا حمایتی از سیاست های شهردار رشت داشتند. در مقابل اما عبدللهی، علیپور و ذاکری به انتقاد از شهردار رشت پرداخته و البته علوی هم جلسه را به سمت انتقاد از شهردار هدایت می کرده است!

/تابناک گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا