آخرین خبرهااستان ها

آقای شکری حتی یک گرم قیر رایگان هم به شهرداری نداده است/تا حرف می‌زنیم از در خشونت وارد می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر ماسال گفت: نماینده محترم شهرستان بارها وعده قیر رایگان داده‌اند اما شهرداری تاکنون حتی یک گرم قیر رایگان هم نگرفته است.

تدبیرشرق/مهدی جمالی فرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ماسال ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شهرداری و شورای اسلامی شهر ماسال اظهار داشت: ارائه گزارش کار شورای شهر جز وظایف و شعارهای انتخاباتی اعضای شورای بود. ما قول داده بودیم شش ماه یک‌بار گزارش ارائه کنیم اما منتظر ماندیم تا بسیاری از کارها انجام شود تا گزارش قابل قبولی خدمت شهروندان ارائه کنیم.

وی با طرح این سؤال که آیا شورا و شهرداری کارنامه موفقی داشته‌اند افزود: لازم است از تلاش‌های همه اعضای شورای شهر تشکر کنم و همه اعضا برای حل مشکلات مردم پیگیر بودند. باید از تلاش‌های آقای نجفی به عنوان بزرگ شورا نیز تشکر کنم که الحق و انصاف جانانه تلاش کردند تا با استفاده از ارتباطات استانی و کشوری ایشان اعتبارات خوبی را جذب کنیم. همچنین من از تلاش‌های آقای زارع، نظری و خانم یعقوبی نیز به دلیل فعالیت‌هایشان تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر ماسال ادامه داد: ۲۵ شهریورماه ۹۶ از بین ۲۵ نفر به‌صورت گزینش وار آقای کاتوزی را به عنوان شهردار انتخاب کردیم و ایشان با ریشه‌ای که در وزارت کشور داشتند اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.

جمالی فرد، داشتن دیپلماسی بسیار کارآمد و مناسبات سیاسی و اجتماعی در سطح کشور را از خصوصیات شهرداری فعلی ماسال دانست و گفت: ایشان با استفاده از روابطی که با مسئولان کشوری داشتند حدود ۲ میلیارد تومان منابع جذب کردند و شهرداری ماسال تاکنون مشکلی در پرداخت حقوق پرسنل نداشته است و این‌همه از توانمندی شهردار شهرمان است.

این عضو شورای شهر ماسال اظهار کرد: آقای کاتوزی از مدیران بسیار لایق و توانمند استانی هستند و این را به عینه در اقدامات ایشان دیده‌ایم. ایشان توانستد ارتباطات و اتصالات خوبی با مسئولان دارند.

وی با بیان اینکه شهر ماسال ۵۰ کیلومتر جاده خاکی دارد که از گذشته به ارث رسیده است افزود: البته این موضوع دلیل بر این نیست که دیگران کار نکرده‌اند و بضاعت‌ها در همین حد بوده است. آقای کاتوزی اکنون در حال ساماندهی ۵۰ کیلومتر آسفالت است. امروز بیشترین درخواست افکار عمومی مطالبه آسفالت است.

رئیس شورای اسلامی شهر ماسال گفت: آقای کاتوزی از طریق دوستان پیمانکار خودشان و از منابع داخلی آسفالت مناطق شهری را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: آقای کاتوزی از افراد موفق بخش خصوصی بوده‌اند و یکی از دلایلی که اعضای شورای شهر به وی رأی داده‌اند توانمندی ایشان در این حوزه بوده است و ایشان بالغ‌بر ۱۵۳ پروژه را موفقیت‌آمیز به پایان رساندند و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در نقاط مختلف استان پروژه آسفالت انجام داده‌اند.

جمالی فرد با بیان اینکه ساختمان شهرداری ماسال پیش‌ازاین نمای خوبی نداشت گفت: پروژه نماسازی و مرمت ساختمان شهرداری و سنگ‌فرش مجموعه شهرداری ظرف ۶۰ روز انجام گرفت و میدان امام خمینی (ره) شهر نیز به لحاظ طولی ۴ متر و به لحاظ عرضی یک متر عقب‌نشینی و اصلاح هندسی شد و ترافیک داخل شهر روان شد.

این عضو شورای اسلامی شهر ماسال ادامه داد: قبل از حضور ما نورپردازی سطح شهر ضعیف بود و در این دوره نورپردازی سطح شهر هم تقویت شد و کلیه معابر شهری، کوچه‌ها و معابر شهر را تلاش کردیم که روشن شود و نورپردازی گلزار شهدا در این مدت انجام شد.

وی پروژه مرمت و بازسازی پارک ساحلی شهر را از جمله طرح‌های در حال انجام شهرداری ماسال عنوان کرد و گفت: این پروژه در جذب مسافر مؤثر خواهد بود و اوقات فراغت جوانان و کودکان شهر را پر می‌کند.

جمالی فرد با بیان اینکه پروژه فعلی آسفالت شهر ماسال که هم‌اکنون در حال اجراست تا سه کیلومتر ادامه خواهد داشت افزود: این پروژه نیز از محل منابع داخلی شهرداری در حال انجام است و ما فرماندار شهرستان تقاضا داریم که منابع مالی لازم را در این خصوص در کمیته برنامه‌ریزی به شهرداری اختصاص دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر ماسال ضمن معرفی پروژه‌های آینده شهرداری گفت: بلوارهای قدیمی به لحاظ ارتفاع و زیبایی مورد پذیرش نیست و باید اصلاح شود. بلوار شهید فرزانه تا فلکه گاز و آموزش‌وپرورش و از رستوران خزر تا میدان تالشان تغییر خواهد کرد و فضای شهر را زیبا خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های مهم از شهرداری ماسال ارائه بیلان کاری شهرداری بود. شهرداری ماسال از گذشته تاکنون رقمی حدود ۴ میلیارد تومان بدهکاری دارد که این بدهی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی است اما این دلیل بر این نمی‌شود که ما کار انجام ندهیم. شهرداری مانند یک دولت کوچک است و دولت‌ها معمولاً بدهکارند و درعین‌حال کار می‌کنند. امروز بیلان مالی شهرداری شسته و رفته‌تر است و بسیاری از هزینه‌ها کم‌تر شده و ساختار شهرداری به سامان تر شده است.

وی یکی از مشکلات شهرداری را بحث تملک زمین در حاشیه گلزار شهدا دانست و گفت: دو خاندان مورد نظر آمده‌اند برای زمین حاشیه گلزار شهدا شهرداری را نزدیک ۱۰ میلیارد توم

ان محکوم کرده‌اند. البته در این خصوص رایزنی‌هایی شده است. من همین‌جا از مسئولان شهرستان و زعمای قوم می‌خواهم که در این مسئله به شهرداری کمک کنند تا با این مسئله رایزنی حل شود تا خدایی نکرده حساب شهرداری را مسدود نکنند. همین‌الان حساب برخی شهرداری درباره شکایات مشابه مسدود است.

جمالی فرد ادامه داد: متأسفانه ما به ناچار باید برخی املاک را به خاندان مورد نظر بدهیم تا حساب شهرداری مسدود نشود. این جز گرفتاری‌های شهر ماسال است. در جاده درخانه هم به مبلغ یک میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان از شهرداری شکایت شده است. ما می‌خواهیم شرایط فرهنگی شهر به سمتی پیش برود که مردم و مسئولان به سمتی حرکت کنند که این مسائل حل شود.

عضو شورای شهر ماسال گفت: مردم باید در جریان باشند میزان کمک مالی دولت مثل قبل نیست. من خواهش می‌کنم از مسئولان و کسانی که بزرگان شهر هستند به شهرداری کمک کنند تا ما بتوانیم در تملک زمین‌ها دچار مشکل نشویم.

رئیس شورای شهر ماسال افزود: دکتر سالاری استاندار محترم قول مساعد دادند که به ماسال نگاه ویژه داشته باشند.

وی با گلایه از برخی رفتارهای برخی مسئولان اظهار کرد: ما انتظار داریم که وقتی یک مسئول به داخل شهرداری می‌آید با نگاه سیاسی با شورا برخورد نکنند. شهرداری جای مانور سیاسی نیست که یک سری بیایند عکس بگیرند. ما در طول این ۹ ماه اخیر حقیقتاً در مقابل مردم ماسال شرمنده‌ایم. چون ما بر اساس قول نماینده محترم به مردم قول داده‌ایم. ما از آقای شکری ممنونم. اما مبحث من این است که وقتی من با آقای نماینده جلسه می‌گذارم و تمام رسانه‌ها منعکس می‌کنند و شما در آنجا قول می‌دهید ۵ هزار تن و ۱۰ تن هر چقدر خواستید آسفالت کنید اما هنوز یک گرم قیر رایگان از جانب نماینده برای ما نیامده است و تا چیزی هم مطرح می‌شود از در خشونت وارد می‌شوند. این زیبنده و جالب نیست.

رئیس شورای شهر ماسال گفت: بنده از جانب مردم شهر ماسال مشکلات و معضلات و گلایه‌ها را عرض می‌کنم. اینکه شما در افکار عمومی تبلیغات کنید و بعد حتی یک گرم قیر اختصاص ندهید باید مثل ما به مردم پاسخگو باشید. مگر می‌شود؟ پیمانکاری را که شهرداری و شورا انتخاب کرده بودیم و گفتیم اگر ۵۰۰ تن قیر به او بدهیم ۴ میلیارد تومان بیشتر هم آسفالت می‌کند گفتند نه. خودشان یک پیمانکار معرفی کردند. الآن از این ۵۰۰ تن قیر که ۷۵۰ میلیون تومان پولش است حتی یک گرم قیر نگرفته‌ایم. آقایانی که تبلیغات می‌کنند می‌گویند ۵۰۰ تن قیر می‌دهیم بفرمایید بدهید. ما از نماینده محترم می‌خواهیم این را اجرایی کند. ایرادی که در گذشته می‌گرفتند این بود که شهردار و شورا با هم نزدیکی نمی‌کنند. ما فضا را به خاطر مردم باز کردیم و گفتیم آقای نماینده! بالاسر ما هستید تشریف بیاورید به شهرداری و ما از شما حق شهروندان را مطالبه می‌کنیم. آقا! شما خبر هم‌جوار خودتان را دارید؟ من حرف شخصی خودم را نمی‌زنم. حرف مردم را می‌زنم. حرف افکار عمومی را انعکاس می‌دهم.

وی ادامه داد: چه لزومی دارد که هر اتفاقی می‌افتد سریع شما بر آشفته می‌شوید. من انتظار دارم نماینده شهرستان بیاید مطالبات عمومی که حق مردم است را انعکاس دهد.

جمالی فرد افزود: گلایه‌ای هم دارم. هفته قبل رئیس منابع طبیعی کشور به ماسال آمد. همه استحضار دارند ماسال جز شهرستان‌های استراتژیک است که مساحت آن ۶۰۰ کیلومتر مربع و ۸۵ درصد آن منابع طبیعی است و ۴۵۰ کیلومتر مربع از وسعت شهرستان منابع طبیعی است.

رئیس شورای شهر ماسال ادامه داد: منابع طبیعی بر اساس قوانین و مقرراتی که دارد برای مردم ماسال و گردشگرهایی که به شهرستان می‌آیند موانعی ایجاد می‌کند که قانونی هم است. گفتند رئیس منابع طبیعی کشور برای بازدید از بام سبز می‌آید. بام سبز در سال ۹۱ بر اساس قراردادی به شهرداری واگذار شد و این قرارداد در بهمن ۹۶ به پایان رسید و اکنون ما پیگیر تمدید این قرارداد هستیم. از آن طرف دو نفر حدود ۵۰۰ میلیون تومان در آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این مبلغ اکنون روی هواست. من به نماینده از مردم گفتم ۵ دقیقه اینجا توقف کنید تا رئیس منابع طبیعی از اینجا بازدید کند. نماندند. چطور ما پاسخگوی مردم هستیم. بعضی وقت‌ها حرکاتی انجام می‌دهند که آدم را نگران و ناراحت می‌کند.

وی افزود: پری روز جلسه‌ای در فرمانداری بود. دیدم ۶۰ درصد حرف من را قیچی کردند آن تکه که مد نظرشان بود را پخش کردند. گفتم آقای مدیر کلی که پز خارج رفتن را می‌گیری! (اشاره ضمنی به سخنان مدیرکل مخابرات گیلان) من یک کارمند ساده هستم و نمایندگی همین مردم را دارم. من نمی‌توانم که با پول یامفت خارج بروم. من گفتم این دکلی که در اینجا می‌زنید این دکل ارزش مکانی و منطقه‌ای زمین مردم را پایین می‌آورد و تو باید با مردم هماهنگ باشید. آقایان بدشان آمد. من خودم اولین بار در سال ۷۸ بنیان‌گذار خدمات اینترنتی در ماسال بودم و آشنا به مسائل تکنولوژیک هستم اما م

تأسفانه گاهی اخبار وارونه جلوه داده می‌شود. من اهل خشونت نیستم. مبنای کار را بر اساس هم‌اندیشی گذاشته‌ایم اما برخی اوقات آدم گله‌مند می‌شود که ما دنبال چه هستیم. هدف ما خدمت به مردم است.

جمالی فرد در پایان گفت: اینکه ما موفق بوده‌ایم یا خیر به نظر مردم بر می‌گردد. من باید پاسخگوی مردم باشم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا