آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

اختصاصی / مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود: معضل آب روستایی مشکل مدیریت منابع آب است/ آقای رنج ور توانایی اداره و مدیریت شرکت آبفار را ندارد

لاهوتی

اختصاصی تدبیر شرق : مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در گفتگویی با تدبیر شرق در زمینه ی حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان لنگرود اظهار داشت : در آب و فاضلاب روستایی مشکل مدیریتی داریم و معضل کمبود آب و نظایر آن نیست ، ۵۰ لیتر از آبی که در ثانیه وجود دارد به آب و فاضلاب شهری داده می شود .
وی افزود : در جلسه ای که بنده در آن حضور داشتم نمایندگان شهرهای لاهیجان و آستانه و لنگرود به جهت کمبود آب روستایی معترض بودند .
لاهوتی گفت : اگر شهر آب نداشته باشد مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان نباید پاسخگو باشد اما ایشان به دلیل ضعف مدیریتی ۵۰ لیتر در ثانیه آب مصرفی را به آب شهری می دهند و چندین ماه است که آب روستایی شهرستان لنگرود با مشکل قطع و وصلی مواجه است و آقای رنج ور گاهی عنوان می کنند که لوله شکسته است و گاهی بحث دیگری را بیان می کنند و متاسفانه نمی دانند که معضل اصلی کجاست.
نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه درخواست تیم فنی برای یافتن مشکل قطع و وصلی آب در شهرستان لنگرود کرده است گفت : بحث مدیریت منابع مطرح است .سالیانه اعتباری برای آب روستایی اختصاص می یابد .سال گذشته این رقم ۳۰۰ میلیون دلار و امسال ۲۰۰ میلیون دلار برای آب روستایی پیش بینی کردیم ایشان باید با مسوولین بالادست خود این موارد را منتقل و رایزنی کند ، طرح و پیشنهاد ارایه دهد ، لوله ی انتقال آب ۱۱کیلومتری بین لاهیجان و لنگرود وصل نشده است ، منبع ۵ هزار متر مکعبی دیوشل آماده ی کار است و این موارد نیاز به پیگیری دارد.
وی ادامه داد : باید این موارد از طرف ایشان از طریق استاندار محترم و نمایندگان پیگیری می شد . آب سد شهر بیجار به تمامی شهرهای گیلان اعم از رشت و انزلی و لنگرود می رسد و این شهرها از آب سد بیجار استفاده می کنند.آیا اگر مردم آب برای مصرف نداشته باشند باید بگوییم چون نگهداری لوله به جهت طول زیاد آن سخت است پس هر اتفاقی می تواند رخ دهد ؟ صحبت های غیر کارشناسی و غیر اصولی توسط مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان مطرح می شود .
لاهوتی اظهار داشت : به عقیده بنده جناب آقای رنج ور توانایی اداره و مدیریت شرکت آبفار را ندارد ، با توجه به اینکه ارادت خاصی به وی دارم اما نمی توانم منافع مردم را در نظر نگیرم چون مردم شهرستان لنگرود آب برای خوردن ندارند و ایشان باید پاسخگو باشد .
وی در خصوص کیفیت آب شرب در روستاهای شهرستاک لنگرود گفت : کیفیت آب پایین است و متاسفانه علت این موضوع مشخص نیست .آبفار متولی تامین آب روستایی است و باید ابتدا روستاها تامین آب شوند و در صورت ازدیاد آب به جهت تعامل با آب و فاضلاب شهری می تواند انتقال آب انجام شود .
نماینده مردم شهرستان لنگرود در خصوص پروژه های آب و فاضلاب روستایی در شهرستان عنوان کرد : در لنگرود پروژه ای را تحت عنوان واپه آغاز کرده بودیم که روال انجام خود را طی می کند اما سرعت آن نیز با مدیریت ایشان کند است و بنده در کل از عملکرد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی راضی نیستم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا