آخرین خبرهااستان ها

انفعال نمایندگان گیلان در خصوص رفتنی شدن نوبخت!

اگرچه این نخستین باری نیست که صحبت از رفتن نوبخت می شود، اما انفعال نمایندگان گیلان در قبال این موضوع هم قابل تامل است. نمایندگانی که بارها در بزنگاه های حساس سیاسی خبر از تعامل و موافقت نوبخت با پروژه های حساس عمرانی داده اند، این روزها در برابر احتمال برکناری معاون گیلانی رئیس جمهور سکوت را بر اعتراض ترجیح داده اند.

تدبیرشرق/افزایش شدید قیمت ارز در بازار، تیم اقتصادی دولت و شخص رییس جمهور را هدف شدیدترین انتقادات قرار داد. انتقاداتی که در پی آن، سرانجام خبر آمد که قرار است دکتر روحانی دست به تغییراتی در کابینه اقتصادی خود بزند. بسیاری از رسانه ها از نوبخت، سیف، آخوندی، کرباسیان و شریعتمداری به عنوان گزینه های احتمالی تغییر در بدنه دولت نام بردند و نوشتند که رفتن نوبخت از سازمان برنامه و بودجه تقریباً قطعی بوده و از این پس قرار است معاون گیلانی رئیس جمهور را تنها در قامت سخنگوی دولت ببینیم! منتشرکنندگان این گزارش، البته این را هم نوشتند که رئیس جمهور تمایلی به برکناری مستقیم این افراد ندارد، بلکه می خواهد خودشان استعفا داده و یا اینکه با نظر مجلس کنار گذاشته شوند.

اگرچه این نخستین باری نیست که صحبت از رفتن نوبخت می شود، اما انفعال نمایندگان گیلان در قبال این موضوع هم قابل تامل است. نمایندگانی که بارها در بزنگاه های حساس سیاسی خبر از تعامل و موافقت نوبخت با پروژه های حساس عمرانی داده اند، این روزها در برابر احتمال برکناری معاون گیلانی رئیس جمهور سکوت را بر اعتراض ترجیح داده اند. البته انتظار اعتراض از مردمی که معتقدند نوبخت نتوانسته آن طور که باید و شاید برای توسعه گیلان کاری انجام دهد، انتظاری بیجا است اما از نمایندگانی که نام نوبخت حداقل در مواقع حساس همچون ارایه گزارش کار به مردم، به کمکشان آمده، انتظاری غیر از سکوت می رفته است.

برکناری نوبخت از ریاست سازمان برنامه و بودجه و حضورش تنها در نقش سخنگوی دولت، یعنی تنزل معاون گیلانی رئیس جمهور به پایین ترین سطح ممکن! بی تردید اگر نوبخت نتوانسته در این سال ها آن طور که انتظار می رفت برای گیلان مثمرثمر واقع شود، نه از بابت عدم علاقه او به زادگاه بلکه درصدی هم از باب عدم استفاده مسئولان شهری و استانی از ظرفیت معاون رئیس جمهور بوده است. در هر حال باید پذیرفت حضور نوبخت در سطح اول دولت برای گیلان و گیلانی ها بهتر از نبود او خواهد بود و حمایت نمایندگان گیلان مخصوصا نمایندگان لیست امید را می طلبد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا