آخرین خبرهااستان هااسلایدر

رتبه گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مایه شرمساری است

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت ظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

تدبیرشرق/در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۵ جلسه کارگروه اشتغال در شهرستان رشت تشکیل شده است، گفت: برای جذب قابل قبول تسهیلات اشتغالزایی باید موانع و نواقص به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.

محمد احمدی با بیان اینکه سهم شهرستان رشت از تسهیلات اشتغالزایی ۳۱۵ میلیارد تومان بوده که ۲۲۲ میلیارد در حوزه اشتغال فراگیر و ۹۳ میلیارد در حوزه اشتغال روستایی است، گفت: تاکنون ۲۸۵ طرح با مبلغ ۱۷۳ میلیارد و ۳۰ میلیارد تومان در دستگاه‌های اجرایی شهرستان تایید شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت درباره سهم اشتغال‌ روستایی شهرستان رشت گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال‌روستایی شهرستان رشت برای ۲۱۴ طرح جذب شده و در روز‌های آینده این میزان به ۱۰۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه سهم فراگیر شهرستان رشت ۷۱ طرح به مبلغ ۸۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است تصریح کرد: در این حوزه شهرستان رشت ۴۰ درصد تسهلات را جذب کرده که آمار قابل قبول و قابل دفاعی نیست.

فرماندار شهرستان رشت گفت : تمام هدف ما این است برای حل مشکلات مردم باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید تحرک بیشتری داشته باشند.

رتبه گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مایه شرمساری است

در ادامه جلسه حسنی نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت : یک و نیم میلیارد دلار از صندق توسعه ملی به بانک‌ها برای اشتغال زایی واریز شد که این میزان رقم با تلاشی ویژه و اقدامات گسترده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون کشاورزی تلاشهایی صورت گرفت که کشاورز برای ضمانت سند ملکی ارائه ندهد و سفته پذیرفته شود اما متاسفانه گزارشهایی که می‌رسد عدم پذیرش بانکها در مورد گرفتن سفته از کشاورزان است.

حسنی با اشاره به اینکه عدم رعایت این قانون از سوی بانک‌ها موجب اختلال در پرداخت تسهیلات به کشاورزان شده است، افزود: پولی که از صندوق به بانک‌ها واریز شده است هنوز به مردم در راستای اشتغالزایی پرداخت نشده و این پول در بانک‌ها موجود است.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: رتبه استان گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی ۳۱ کشور و جزو استان‌های آخر است که این رتبه برای گیلانی که همواره جز اولین‌ها بوده مایه شرمساری است.

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا