آخرین خبرهااسلایدرفرهنگی و هنریملی

طوفان حراجی هنر تهران با فروش ۷۸ تابلو به قیمت ۳۱ میلیارد تومان

حراجی هنر تهران

حراجی هنر تهران برای چندمین سال پیاپی درسالن  هتل مجلل پارسیان آزادی پایتخت با حضور ۸۰۰ مهمان دعوت شده برگزار شد و ده ها کلکسیونر هنری از سراسر کشور در این شب طوفانی خرید و فروش تابلوهای نقاشی حضور یافتند. در این حراجی که همچون سالهای گذشته، آثار هنری از هنرمندان جوان و پیشکسوت عرضه شده بود، در مجموع ۷۸ اثر معرفی شد که به قیمت ۳۱ میلیارد تومان به فروش رفت.

گران ترین تابلو نقاشی به فروش رفته در حراجی تهران، باز هم اثری از سهراب سپهری بود که با قیمت پنج میلیارد و یک صد میلیون تومان به فروش رفت. جزییات طوفانی ترین جشن حراجی ایران را در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو بخوانید. برادران پاکدل و رضا کیانیان که خود دستی بر آتش نقاشی و عکاسی و حضور در حراجی های بین المللی دارند، در نهمین حراجی تهران همچون دوره های پیش حضور داشتند.

حراجی تهران

تابلو ۳ متری اثری از سهراب سپهری

حراجی تهران بزودی جهانی می شود

خبر برگزاری حراجی تهران هر سال، در کانون توجه رسانه های هنری جهان قرار می گیرد. بازتاب این حراجی را میتوان در حراجی دوبی مشاهده کرد که برخی از کلکسیونرهای ایرانی، آثار منتخب خود را به بهای قابل توجهی در آنجا به فروش رسانده اند. در شب هشتم تیر ماه ۹۷، بیش از ۸۰۰ دعوت شده به سالن مجلل هتل پارسیان آزادی تهران، رقابتی برای خرید معروف ترین تابلوهای نقاشی ایران شد که در مجموع، گردش ۳۱ میلیارد تومانی را ثبت کرد و نشان داد که همچنان، هنر نقاشی یکی از زمینه های عالی برای سرمایه گذاری بلند مدت بوده و اقتصاد هنر در ایران در مسیر شکوفایی قرار دارد. قبلا در گزارش های گالری گردی روزیاتو به این موضوع اشاره کرده بودیم که خرید آثار هنری به خصوص جنش های جدید نقاشی ایران و جهان به نگاه ۱ یا ۳ دهه آینده، میتواند سود سرشاری را نصیب خریداران تابلوهای نقاشی کند.

تابلو نقاشی خط عرضه شده در نهمین حراجی میلیاردی تهران

در این شب فقط ۱۳ اثر زیر یکصد میلیون تومان به فروش رسیدند:

  • ۳ اثر از ناصر اویسی، گارنیک درهاکوپیان، جعفر روحبخش هر یک ۸۵ میلیون تومان
  • اثری از دوستعلی معیرالممالک ۸۰ میلیون تومان
  • دو اثر از سمبات درکیورقیان و هانیبال الخاص ۷۵ میلیون تومان
  •  اثری از ابوالحسن صدیقی ۷۰ میلیون تومان
  •  اثری از محمود جوادی پور ۶۰ میلیون تومان
  •  کاری از عیسی بهادری ۵۵ میلیون تومان
  •  ۳ اثر از احمد اسفندیاری، سیاوش کسرایی و حسین شیخ ۴۰ میلیون تومان
  • اثری از محسن سهیلی ۳۸ میلیون تومان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا