آخرین خبرهااستان ها

نخستین پارک انرژی های تجدید پذیر در محدوده مسکن مهر

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: عملیات اجرایی نخستین بوستان انرژی های نو (تجدید پذیر) در محدوده منطقه ۵ شهرداری رشت ، مسکن مهر، آغاز شده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی نخستین بوستان انرژی های نو (تجدید پذیر) در محدوده منطقه ۵ شهرداری رشت ، مسکن مهر، آغاز شده است.

سید امیر حسین علوی، با سرمایه گذاری بر تولید انرژی از منابع پایدار تاکید کرد و افزود: این بوستان که به همت مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال اجراست، تلاش دارد تا هزینه های برق این بوستان را با اجرای صفحات خورشیدی تامین نماید.

وی ابراز کرد: ایجاد درخت خورشیدی که پنل های خورشیدی در آن کار گذاشته می شود و همچنین احداث آلاچیق هایی با سقف صفحات خورشیدی و نیمکت های که مجهز به ذخیره انرژی خورشیدی هستند و … طرح های در دست اقدام این بوستان است.

رئیس شورا همچنین گفت: ست های ورزشی این بوستان با دیگر بوستانها متفاوت است و نیروی محرک مکانیکی استفاده کنندگان از این ست ها ذخیره شده و روشنایی بوستان را تامین می کند.

علوی خاطر نشان کرد: آموزش استفاده از انرژی های تجدید پذیر در این بوستان را از دیگر اهداف این بوستان خواند و افزود: احداث مزرعه سبز در محدوده منطقه ۳ نیز از دیگر برنامه های مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری است تا بتوان در این مزرعه، میوه و سبزیجات سالم و ارگانیک تولید و به مستقیم به دست مصرف کننده رساند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا