آخرین خبرهااستان ها

گیلان به قطب نخست صنایع سلولوزی کشور تبدیل می‌شود

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌ با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید در حوزه صنایع سلولوزی استان گفت:‌ گیلان به قطب تولید انواع صنایع سلولوزی کشور تبدیل می‌شود.

تدبیرشرق/فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون مترمکعب انواع صنایع سلولوزی در استان گیلان تولید می‌شود که با افتتاح پروژه‌های جدید گیلان به قطب تولید این محصولات در کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از افزایش ظرفیت تولید محصولات سلولوزی استان خبر داد و بیان داشت:‌ با افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های جدید ظرفیت تولید صنایع سلولوزی گیلان نظیر محصولات چوبی، ‌MDF،‌ نئوپان و امثالهم به بیش از ۵ میلیون مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.

دلق‌پوش از احیاء مجدد صنعت نساجی گیلان و استقرار صنایع مربوط به آن در استان سخن گفت و عنوان کرد:‌ در گذشته‌هایی نه چندان دور گیلان در حوزه نساجی از قطب‌های مهم کشور محسوب می‌شد که با افتتاح طرح‌های جدید و تدابیر دولت این صنعت مجدداً در استان احیاء می‌شود.

وی به اهمیت وجود صنایع سبز و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچکی که در راستای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند تأکید کرد و افزود:‌ یکی از اولویت‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان حمایت از صنایعی است که کمترین آلایندگی را در محیط زیست ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان به پیشرفت روزافزون کشورهای اروپایی در تمام صنایع اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با اینکه این کشورها در قاره سبز هستند اما برنامه‌ریزی کلان به‌گونه‌ای پیش‌ رفته که کمترین آلودگی از صنایع متعدد به محیط زیست آن‌ها وارد می‌شود.

دلق‌پوش حمایت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از صنایع سبز و کمک به افزایش آن‌ها در گیلان را متذکر شد و تصریح کرد:‌ بسیاری از صنایعی که در مراکزی نظیر شهر صنعتی رشت و یا شهر صنعتی سفیدرود مستقر هستند کمترین ناسازگاری را با محیط زیست دارند.

وی به ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان و میزان اشتغالی که به‌وجود آورده‌اند اشاره کرد و ابراز داشت:‌ صنایع مختلفی در این مراکز مشغول فعالیت هستند به‌طوری که در حال حاضر ۲۵۹ هزار و ۵۱۳ نفر در واحدهای صنعتی و بنگاه‌های تولیدی بزرگ و کوچک گیلان مشغول ‌کار هستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان حمایت از استقرار صنایع تولیدی کوچک و متوسط را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت:‌ تلاش داریم زمینه و بستر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این‌چنینی را که اشتغالزایی خوبی را هم ایجاد می‌کنند در گیلان فراهم کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا