آخرین خبرهااستان هااسلایدرچشم‌انداز توسعه

کاظم لطفی :با تکمیل سد لاستیکی آستارا بسیاری از مشکلات آب این شهرستان رفع می شود / یونس رنجکش : ۱۷ پروژه عمرانی در آستارا با کمبود اعتبارات مواجه است

کاظم لطفی

به گزارش تدبیر شرق مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت فیزیکی احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه ملاهادی روستای خانه های آسیاب آستارا، اظهارکرد: با تکمیل این پروژه بسیاری از مشکلات آب شهرستان آستارا برطرف خواهد شد.

کاظم لطفی وضعیت آب استان گیلان و شهرستان آستارا را به‌ دلیل کمی منابع آبی موجود را بسیار حاد عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر در خصوص تأمین آب شرب و آبب کشاورزی مورد نیاز شهروندان و کشاورزان آستارایی، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و اتمام  سد لاستیکی بسیاری از مشکلات بخش آبی آستارا و روستاهای اطراف آن را رفع  خواهد کرد.

فرماندار آستارا در این نشست با اشاره به اهمیت این شهرستان در کشور و استان گیلان اظهار کرد: ۱۷ پروژه عمرانی در آستارا با مشکلاتی مواجه و نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستند و اکثر  آنها در حوزه‌های آب، فاضلاب برق، گاز و برخی دستگاه‌های فرهنگی میباشد.

یونس رنجکش کل اعتبار مصوب‌شده در سال گذشته برای پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا را ۵۹ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مقدار اعتبار مصوب‌شده، ۱۲ میلیارد تومان برای ۱۷۰ پروژه عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: قطعی مکرر برق از جمله مشکلات موجود در شهرستان آستارا است.

فرماندار آستارا خواستار افزایش ظرفیت برق در آستارا شد و همچنین بر ضرورت  تامین روشنایی مسیر پرتردد آق چای به گردنه حیران و رفع مشکلات توسعه ای مربوط به حوزه آب و فاضلاب،  مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و همچنین امامزادگان  ابراهیم و قاسم (ع) آستارا تاکید کرد.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا