آخرین خبرهااستان هااقتصادیچشم‌انداز توسعه

فرماندار آستارا: دستگاه های اجرایی باید مشوق های سرمایه گذاری را برای متقاضیان به خوبی تبیین کنند / فرزام صفت : توسعه استان گیلان ، بدون توسعه آستارا اتفاق نمی افتد

فرماندار آستارا

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: دستگاه های اجرایی باید مشوق های سرمایه گذاری که دولت برای متقاضیان قرار داده است را به خوبی تبیین کنند‌.

به گزارش تدبیرشرق، یونس رنجکش در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و بوم گردی شهرستان مرزی‌بندر آستارا افزود: یکی‌از مشکلات مهم در زمینه جذب سرمایه گذاری ها عدم اطلاع متقاضیان از تسهیلات و تمهیدات دولت برای حمایت از این بخش است که متاسفانه گاهی به دلیل عدم آگاهی و یا دقت لازم دردستگاه های اجرایی موجب سردرگمی متقاضیان و طولانی شدن پروسه بهره‌مندی از تسهیلات می شود.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات خوب و متمرکز دولت اکنون حمایت از تولید و سرمایه گذاری های داخلی و پرداخت تسهیلات کم بهره که در قالب طرح فراگیر و روستایی پرداخت می شودکه علاقه مندان و کار آفرینان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش ها در کشور، استان و شهرستان تسهیل در روند پرداخت تسهیلات و کمک به سرمایه گذاری است که متاسفانه گاهی شاهد بروکراسی های اداری در برخی دستگاه های اچرایی به دلیل عدم اشرافیت کارشناسان و یا مدیران هستیم که این رونو باید اصلاح شود.

وی ضمن تشکر از حضور جانشین معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه منتبع استانداری گیلان به آستارا جهت بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری گفت: همین امر نشان دهنده عزم جدی استاندار و مجموعه عوامل دولت در استان برای تسهیل در بهره‌مندی متقاضیان برای دریافت تسهیلات است که باید تلاش کنیم با تغییر روش ها مردم را پای کار بیاوریم.

به گفته وی؛ برغم مشکلاتی که در گذشته از نظر سیستم های بانکی وجود داشته است اکنون بانک ها به  دنبال پرداخت تسهیلات هستند و هرکسی که دارای شرایط و‌تصویب طرح آن در  کارگروه های شهرستانی و استانی باشد می تواند از این حمایت ها برخوردار شود.

وی یادآور شد: در زمینه طرح اشتغال فراگیر و روستایی در آستارا ۴۲۷ متقاضی ثبت نام داشته اند که ۱۹۳ طرح تا کنون در شهرستان به تصویب رسیده و ۶۴ طرح جدید نیز در این جلسه مصوب شده است.

فرماندار آستارا گفت: در طرح بوم گردی نیز از ۸۳ متقاصی ایجاد واحد های بوم گردی تا کنون ۱۳ طرح مورد تصویب شهرستان قرار گرفت و دو طرح دیگر در این جلسه مصوب شد که پس از طی مراحل نهایی از طریق کارگروه استانی به بانک ها معرفی می شوند.

در این جلسه آرش فرزام صفت جانشین معاون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه منابع انسانی نیز با تاکید بر جدب تسهیلات در استان و شهرستان خواستار جدیت مدیران در این زمینه شد.

وی ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل پی گیری ها و اقدامات انجام گرفته در زمینه جذب تسهیلات سرمایه گذاری یادآور شد: تمامی دستگاه های مسئول باید روند پرداخت تسهیلات را  تسهیل کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ میلیار تومان اعتبار در این زمینه به استان گیلان اختصاص یافته است که باید تا پایان شهریور ماه سال جاری جذب شوند و برای آستارا نیز سهم خوبی دیده شده است و در صورت جذب اعتبارات مصوب و نیاز به اعتبار بیشتر میتوانیم مقدار آن را نیز افزایش دهیم.

جانشین معاون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه منابع انسانی استانداری وی با تأکید بر اینکه توسعه استان گیلان ، بدون توسعه آستارا اتفاق نمی افتد، ادامه داد : نقش آفرینی آستارا با بهره مندی از مرزهای خشکی، دریایی و ریلی و فعالیت در صادرات، واردات و ترانزیت کشور مشهود است.

بازدید از اجرای طرح ساماندهی ساحل سفیرامید و شناگاه جدید در آستارا از دیگر برنامه های سفر مسئولان استانداری گیلان به آستارا بود که در این بازدید فرماندار آستارا توضیحاتی را در خصوص اجرای طرح ارائه کرد.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا