آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغفوریملی

انتشار فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی از سوی بانک مرکزی

کالاهای دریافت‌کننده

فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی به تفکیک افراد و شرکت‌ها منتشر شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، بانک مرکزی در راستای تاکید رییس‌جمهوری مبنی بر لزوم شفاف‌سازی اختصاص ارز فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی به تفکیک افراد و شرکت‌ها را منتشر کرد که در فایل زیر قابل دریافت است. این شرکت‌ها از ۲۱ فروردین تاکنون ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالا دریافت کرده‌اند.

دریافت فایل

حسن روحانی چهارشنبه گذشته در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این که مردم باید احساس کنند زندگی ضروری و روزمره آنها تحت هر شرایطی تأمین خواهد شد، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست صریحا به مردم بگوید که چه اقلام  و جنس‌هایی به کشور به وفور وارد می‌شود و قیمت آنها تغییر نخواهد کرد و اگر این اقدام نیاز به ارز دارد، تحت هر شرایطی تأمین خواهد شد.

رئیس‌جمهوری همچنین بانک مرکزی را موظف کرده بود، به مردم توضیح دهد که برای چه کارهایی ارز رسمی و به چه میزان پرداخت شده است. روحانی گفته بود: «ما باید از مردم کمک بگیریم و آنها می‌توانند به دولت کمک کرده و بر امور نظارت داشته باشند و این حق آنهاست که بدانند چه کسی و به چه میزان و برای چه کاری ارز دریافت کرده و قیمت جهانی محصولی که با آن ارز وارد شده چقدر است.»

روحانی همچنین با بیان این که باید از فضای مجازی استفاده کرد، گفت: باید به مردم بگوییم در این پنجاه و یک روز، به چه کسی و به چه قیمتی و برای چه جنسی ارز دادیم. مردم برای تأمین زندگی روزمره خود و داروها و نیازهای خود نباید دغدغه داشته باشند و این مسئولیتی است که بر دوش ماست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا