آخرین خبرهااستان ها

افتتاح پروژه هدایت آبهای سطحی در شهرستان رشت

هدایت آبهای سطحی

قبل از ظهر امروز شنبه نهم تیرماه مراسم افتتاح پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی خیابان دکتر حسابی با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت، معاون فرماندار، اعضاء شورای اسلامی شهر، معاونین شهردار، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق، دکتر نصرتی در مراسم افتتاح هدایت آبهای سطحی مطرح کرد: شهر رشت اولین شهر در پروژه شهر هوشمند و خلاق خوراک خواهد شد

قبل از ظهر امروز شنبه نهم تیرماه مراسم افتتاح پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی خیابان دکتر حسابی با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، علی ویشکایی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت، علی بهارمست معاون عمران و امور زیربنایی شهرداری، علی مقصودی معاون خدمات شهر شهرداری، مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانها، حامد اخوان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، عطایی مدیر منطقه یک شهرداری، سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری، طیبه بینا مدیر ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری، حاج نصرالهی مدیر حوزه شهردار،فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

مسعود نصرتی با قدردانی از حضور شهروندان، اصحاب رسانه و مسئولین مجموعه مدیریت شهری در افتتاح پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در خیابان دکتر حسابی بیان کرد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر در فاصله زمانی هشت ماهه اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.

شهردار رشت ضمن قدردانی از شکیبایی شهروندان در راستای اجرای پروژه عمرانی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری این است که پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی تا پایان سال ۹۷ به اتمام و در سال ۹۸ دغدغه هدایت این آبها در شوارع و معابر شهر رشت را نداشته باشیم.

وی در ادامه از فراخوان سرمایه گذاران برای انعقاد ۱۶ قرارداد خبر داد و تصریح کرد: اولین قرارداد اجرای فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر و نصب ۱۲۰ دوربین در سطح شهر است که با اجرای این پروژه مقدمات اجرای شهر هوشمند برای شهر رشت در یک سال آینده انجام خواهد شد و بدین ترتیب رشت پیشاهنگ و اولین شهر در پروژه شهر هوشمند و خلاق خوراک خواهد شد.

عقد قرارداد برای خرید ۷۰ اتوبوس توسط سرمایه گذار

مسعود نصرتی عقد قرارداد جهت خرید ۷۰ اتوبوس توسط سرمایه گذار را دومین پروژه مهم سال دانست و گفت: اجرای ۱۶ پروژه زیر ساختی و اساسی بدون انجام هزینه کرد توسط شهرداری و بدون ارائه هرگونه امتیاز ویژه به سرمایه گذار جز با اطمینان بخشی به سرمایه گذار میسر نخواهد بود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اطمینان برای سرمایه گذار شهرداری با منابع در اختیار خود به موضوعات زیرساختی خواهد پرداخت.

اجرای تقاطع غیر همسطح میدان مصلی و کاهش ۵۲ درصدی بار ترافیکی در محدوده مصلی

وی با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری در اتمام پروژه های نیمه تمام تا هفته دولت گفت:

امید است ظرف دو سه هفته آینده کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان مصلی را داشته باشیم چرا که با اجرای این پروژه ۵۲ درصد بار ترافیکی این محدوه کاسته خواهد شد.

معاون عمران و امور زیربنایی شهرداری در افتتاح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی اذعان داشت: ما در سالهای گذشته به دلیل فرسوده بودن زیرساختها به خصوص لوله های فاصلاب همواره در هنگام بارندگیها شاهد آبگرفتگی های مکرر بوده ایم.

علی بهارمست تصریح کرد: در فاز اول حدود ۵۵ حوزه یا نقاط آبگیر شناسایی شد اما پس از مطالعه و بررسی و شناسایی کارشناسان حوزه زیرساختی این تعداد به ۶۶ حوزه آبگیر رسید.

وی با قدردانی از دکتر نصرتی و اعضای شورای اسلامی شهر یاد آور شد: به دلیل اهمیت این پروژه تداوم اجرای آن در رأس امور و جزء پروژه های اولویت اول در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

علی بهارمست با تأکید بر اتمام پروژه هدایت آبهای سطحی در دیگر نقاط شهر اذعان داشت: امروز شاهد هدایت آبهای سطحی به متراژ ۸۹۱ متر و در مسیر شهرک گلسار در خیابانهای ۱۰۰، ۱۰۴، ۱۲۶ و خیابان یلدا که در زمان بارندگی شهروندان با مشکلات زیادی روبرو بوده اند، هستیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن ۳ کیلومتر پروژه هدایت آبهای سطحی در محدوده پستک گفت: در علی آباد و رشتیان نیز فاز یک و دو پروژه به متراژ ۱۴۷۲ متر به اتمام رسیده است.

علی بهارمست کل هزینه های انجام شده در پروژه هدایت آبهای سطحی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه به روش epc توسط شرکت گوهر رود انجام شده است.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت با اشاره به هزینه کرد ۳۵ میلیارد تومانی برای کل پروژه هدایت آبهای سطحی تصریح کرد: در کنار این پروژه اجرای پروژه خیابان قلی پور به معلم به طول دو کیلومتر و هزینه کرد ۳۱ میلیارد ریال آغاز شده است.

شان مردم رشت بسیار بالاست

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در سخنانی اذعان داشت: ما در طول فعالیت خود در شورای پنجم قول انجام یک سری فعالیتها در جهت رفع مشکلات مردم داده بودیم و امروز علاوه بر تداوم پروژه های نیمه تمام در حال کلنگ زنی و اجرای پروژه ای جدید نیز هستیم.

وی افزود: بحث هدایت آبهای سطحی از شورای سوم مطرح و در ابتدای شورای پنجم در این محدوده آغاز شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ضمن قدردانی از شهردار و معاونین و مدیر پروژه گفت: انتظار ما بیشتر از این است چون شان مردم ما خیلی بالاست .

ویشکایی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رشت با تاکید بر اینکه اتفاق خوبی در جریان هدایت آبهای سطحی در رشت انجام شده گفت: امروز بالغ بر ۸۰ درصد پروژه ها منتج به نتیجه شده است.

 
 
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا