آخرین خبرهااستان ها

ساخت هزار زمین والیبال در فضای باز روستایی گیلان تا پایان امسال

استاندار گیلان دستور ساخت هزار زمین والیبال در فضای باز روستایی و مناطق ساحلی گیلان تا پایان امسال را صادر کرد.

تدبیرشرق/دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به شروع مقدمات ساخت زمین‌های والیبال در فضای باز روستایی استان گفت: در جانمایی زمین‌ها پیش‌بینی‌ها به نحوی است تا امکانات زیر ساختی شامل برق و آب فراهم باشد.

وی به در نظر گرفتن امکانات اولیه مورد نیاز برای برگزاری مسابقات والیبال در این زمین‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای برگزاری مسابقات در سطوح مختلف استفاده می‌کنیم تا فعالیت ورزش همگانی و قهرمانی را گسترش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان رشته والیبال را دومین رشته مورد علاقه مردم گیلان پس از فوتبال عنوان و اظهار داشت: در گام دوم با شناسایی استعدادهای هر منطقه با اولیت‌بندی به سمت احداث سالن والیبال و تهیه امکانات بیشتر برویم.

وی گفت: ساخت زمین‌های والیبال در فضای باز روستایی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و باهمکاری دستگاه‌هایی همچون ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و هیئت والیبال استان انجام می‌گیرد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه از زمان شروع ساخت زمین‌های والیبال باید در فکر استفاده بهینه از این زمین‌ها باشیم افزود: ایجاد امکانات برای برگزاری مسابقات، جوانان را برای حضور در میادین ورزشی ترغیب می‌کند.

وی توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی را موجب ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و گفت: برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف علاوه بر گسترش پویایی در بین جوانان، کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال دارد.

در این دیدار که مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیئت والیبال استان نیز حضور داشتند رئیس فدراسیون والیبال به وجود پتانسیل‌های مختلف در رشته‌های ورزشی گیلان به ویژه والیبال اشاره کرد و گفت: ورزش والیبال در دنیا به عنوان یک ورزش اخلاقی معرفی شده و کشور ایران جزء هشت تیم برتر دنیا است.

احمد ضیائی با اشاره به اینکه لیگ ملت‌های والیبال بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد نفر بیننده دارد افزود: با ایجاد امکانات و زیر ساخت‌های این ورزش می‌توانیم برای کشور درآمدزایی و شغل ایجاد کنیم و نشاط را در بین جوانان افزایش دهیم.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در احداث مجموعه‌های ورزشی را گام مهمی در جهت توسعه امکان ورزشی دانست و اظهار داشت: استان گیلان ظرفیت‌های خوبی در مسیر گسترش فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات دارد که امیدواریم شاهد توسعه این بخش باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا