اجتماعیاستان ها

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان: الگوهای موفق حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها ترویج شود

مرتضی عاطفی

مرتضی عاطفی گفت: باید به‌دنبال انگیزه‌ها و ترویج الگوهای موفق مرتبط با حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیارمیرزا، مرتضی عاطفی در جمع فعالان اجتماعی با بیان اینکه مفهوم شهروندی به‌طور ویژه‌ برابری و عدالت را مورد تاکید قرار داده اظهار داشت: حقوق شهروندی نیز آمیخته‌ای از وظایف و مسئولیت‌های شهروندان در قبال یکدیگر، شهر ،دولت یا قوای حاکم و همچنین حقوق و امتیازاتی است که وظیفه تامین آن بر عهده مدیران قوای حاکم می باشد.

وی تصریح کرد: مفهوم عدالت اجتماعی در یک ارتباط تنگاتنگ نظری و عملی با حقوق مدنی، نشانگر غنای نظم معنایی هر جامعه است و یکی از ضروری ترین مباحث توسعه پایدار به شمار می رود.

مرتضی عاطفی توجه به رفاه و افزایش کیفیت زندگی شهروندان به ویژه ساکنان مناطق محروم را بخش مهمی از حقوق اجتماعی یاد کرد که تحقق آن در گرو هم افزایی بخش دولتی و خصوصی، بازنگری در برنامه ریزی ها و بهره گیری از الگوهای اثربخش است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی از حقوق شهروندی نیازمند ایجاد فرصت های مناسب است خاطرنشان کرد:فراهم نمودن بسترهای این خیزش فرهنگی تنها با رویکرد دولتی امکان پذیر نیست بلکه باید تشکل های مردم نهاد و فعالان حوزه اجتماعی نیز در این موضوع مشارکت نمایند.

عاطفی آشنایی مردم با حقوق شهروندی را موجب افزایش رفاه و امنیت جامعه قلمداد کرد و گفت: فرهنگ اسلامی- ایرانی در زمینه شهروندی از غنای بالایی برخوردار است که مشارکت و تعاملات سازنده مردمی و توجه به بهبود خدمات رسانی عمومی از این منبع سرچشمه می گیرد؛ لذا در جهت حفظ هویت ملی و تحقق توسعه پایدار باید ارکان حقوق شهروندی را در تمامی لایه های اجتماعی آموزش داد و برای مدیران پاسخگویی در برابر مسئولیت هایشان را جدی تر بررسی نمود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی منشور حقوق شهروندی در نظام اداری برای کارکنان ستادی استانداری، فرمانداری و بخشداری های سراسراستان برگزار شده، تصریح نمود: باید به‌دنبال انگیزه‌ها و ترویج الگوهای موفق مرتبط با حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

در پایان مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به جوانان به عنوان آینده سازی ایران اسلامی،بر ضرورت آموزش های حوزه شهروندی و فراهم نمودن زمینه احقاق حقوق آنان تاکید کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا