ملی

قرار وثیقه را آخر وقت چهارشنبه صادر نکنید که مجبور شوند دو روز در زندان بمانند/ قضات قرار وثیقه را طوری صادر کنند که مردم بتوانند تأمین کنند

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: قوه قضاییه باید فصل الخصومه باشد و نظر آخر را بدهد. اینکه عده‌ای به اسم نقد شبهه ایجاد می‌کنند یا برخی وکلا علیه آرای قوه قضاییه فضاسازی می‌کنند. این فضاسازی‌های بی‌مبنا به ضرر همه تمام می‌شود.

تدبیرشرق/رئیس دستگاه قضا خطاب به قضات گفت: بارها تکرار کردم که قرار وثیقه را طوری صادر کنید که بتوانند تأمین کنند نه اینکه بگذارید چهارشنبه که مجبور شوند دو روز در زندان بمانند. این اتفاقات ولو کم باشند به چهره قوه قضاییه لطمه می‌زنند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش سراسری دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه که با حضور روسای قوای مجریه و مقننه و مسئولان کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: در تمام سازمانهای تابعه قوه قضاییه میلیون‌ها خدمت به مردم ارائه می‌شود. متأسفانه دشمن بیرونی فضای رسانه را علیه قوه مسموم می‌کند. وزیر خارجه آمریکا می‌گوید قوه قضاییه ایران بی‌عدالت است. چرا قوه را سیبل خود کرده‌اند. اینها بی‌پشتوانه نیست. میلیونها دلار هزینه می‌کنند و مؤسساتی به اسم دموکراسی ساخته‌اند که علیه قوه قضاییه کار کنند. امروز قوه قضاییه سد محکمی جلوی سلطه است. به قضات می‌گویم که امروز کار جهادی لازم است. می‌دانم زیر بار تهمت و توهین هستید. در کشور یک مسئول سابق علیه مسئولان قوه حرف می‌‌‌زند. خب اگر دشمنی شخصی هم دارید بگویید اما دستگاه قضایی رکن نظام است. این همه قاضی جان و عمرشان را در این راه جهادی گذاشتند و با قاچاقچی و مفسدان می‌جنگند و شما آنها را به رگبار توهین و تهمت می‌گیرید؟ اگر پرونده به نفع آنها جلو رفت تمجید می‌کنند وگرنه توهین می‌کنند و می‌گویند قضات تحت سلطه هستند.

وی گفت: ولله به هیچ قاضی فشار نیاورده‌ام و توصیه نکرده‌ام. شما مسئولان قوه دارید کار خدایی می‌کنید و رضای خدا و شرع و اخلاق حرفه‌ای را در نظر بگیرید. با مردم خوب رفتار کنید. چرا باید به برخی افراد محترم یا یک مدیر پابند زده شود؟ این اقدام دیگر نباید تکرار شود نه در زندان و نه در دادسرا. بارها تکرار کردم که قرار وثیقه را طوری صادر کنید که بتوانند تأمین کنند نه اینکه بگذارید چهارشنبه که مجبور شوند دو روز در زندان بمانند. این اتفاقات ولو کم باشند به چهره قوه قضاییه لطمه می‌زنند.

آملی لاریجانی تأکید کرد قوه قضاییه باید فصل الخصومه باشد و نظر آخر را بدهد. اینکه عده‌ای به اسم نقد شبهه ایجاد می‌کنند یا برخی وکلا علیه آرای قوه قضاییه فضاسازی می‌کنند. این فضاسازی‌های بی‌مبنا به ضرر همه تمام می‌شود.

وی گفت: انجام وظایفی که قانون اساسی و شرع به عهده ما گذاشته نیازمند ساخته شدن شخصیت ما دارد. در فضای بدی که رسانه‌ها علیه قوه قضاییه ایجاد می‌کنند کار شما با رجوع به حق انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا