آخرین خبرهااستان ها

موضوع حجاب یک مسئله فرهنگی است | تجلیل از افراد برتر در رعایت فرهنگ عفاف و حجاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در جامعه باید نهادینه شود گفت: موضوع حجاب یک مسئله فرهنگی است که نباید سیاسی شود.

تدبیرشرق/علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در کارگروه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با تأکید بر ابلاغ صحیح دستورالعمل‌ها در حوزه عفاف و حجاب اظهار داشت: در محدوده دستگاه‌های اجرایی باید با ابلاغ دستورالعمل به صورت یکپارچه این موضوع مهم رعایت شود اما در جامعه باید با معرفی الگوهای موفق در ارتقاء سطح حجاب نقش آفرینی کرد.

وی برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف این کارگروه تأکید کرد و افزود: تعامل بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد انسجام، تأثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جلوگیری از هرگونه هنجار  شکنی در سطح جامعه را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تولید محصولات متنوع با رعایت اصول حجاب اسلامی و با بهره‌گیری از مدل‌های ایرانی _ اسلامی می‌تواند تأثیر بسزایی در ترغیب بانوان نسبت به حجاب شود.

وی بر ضرورت نظارت کامل بر شناگاه‌های استان در ایام تابستان تأکید کرد و اظهار داشت: مردم با عوامل اجرایی طرح‌های سالم‌سازی در رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب کامل همکاری را داشته باشند.

جمشیدنژاد خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی از افراد برتر در رعایت فرهنگ عفاف و حجاب با اهداء صنایع دستی گیلان و کالاهای ایرانی قدردانی کنند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی در احداث ساختمان‌ها آیین نامه موجود درخصوص حقوق شهروندی را الزام آور کنند. در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه برنامه‌های خود به مناسبت هفته عفاف و حجاب پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا