آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

دانشجویان معترض به صدور احکام قضایی مطرح کردند؛ احتمال تحریم امتحانات دانشکده علوم اجتماعی در صورت پاسخ ندادن وزیر علوم

پس از انتشار خبر صدور احکام قضایی برای تعدادی از دانشجویان درگیر با ماجرای اعتراضات و تجمعات اخیر کشور برخی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در تجمعی که از روز یکشنبه آغاز شده است از وزیر علوم خواستند که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

تدبیرشرق/یکی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در همین رابطه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: ۱۱ نفر از دانشجویان این دانشکده در نا ارامی های دی ماه سال گذشته بازداشت یا مورد بازجویی قرار گرفته اند که از این تعداد برای پنج نفر از آنها حکم بدوی و احکام سنگینی صادر شده است.

این دانشجو با اشاره به همراهی برخی از اساتید این دانشکده با تجمع کنندگان در روز تشیع پیکر استاد قانعی راد اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن به فصل امتحانات و پایان ترم دانشگاه ما اعلام کرده ایم که تا ظهر فردا(چهارشنبه ۳۰ خرداد) منتظر شخص وزیر علوم و یا نماینده تام الاختیار ایشان در جمع دانشجویان خواهیم بود و در غیر این صورت تحریم امتحانات این دانشکده از فردا کلید خواهد خورد و تا آخر امتحانات هم ادامه خواهد داشت.
گفتنی است طی چند ماه گذشته ۱۱ نفر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند که پس از برگزاری دادگاه بدوی انها طی ماه های گذشته سه نفر از دانشجویان مجموعا به ۱۵ سال حبس محکوم شده اند. همچنین حکم ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت مجازی از دیگر مجازات هایی است که برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که سن دانشجویان که این احکام برای آنها صادر شده بین ۱۸ تا ۲۲ سال است یک نفر از انها متولد سال ۷۵ است که به هشت سال زندان محکوم شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا