آخرین خبرهااستان ها

رشت حسرت دیگران؛ تماشای فوتبال در پیاده راه فرهنگی رشت مورد توجه رسانه های کشوری

پیاده راه فرهنگی رشت

روزنامه همشهری کشوری با انتشار عکس حضور مردم رشت در پیاده راه فرهنگی جهت تماشای مسابقه فوتبال ایران و مراکش، نسبت به عدم تماشای مسابقات در مناطق مختلف تهران انتقاد کرد.

در این مطلب نوشته شده است: تبعیض در پخش مسابقه‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در فضای شهری صدای یک عضو شورای شهر تهران را درآورد. با شروع جام جهانی و در شرایطی که شهرداری برنامه‌های خود را برای اکران مسابقه‌های فوتبال در فضاهای باز و بسته شهری اعلام کرده بود، استاندار تهران از ممنوعیت نمایش فوتبال در فضاهای باز گفت؛ موضوعی که انتقادات زیادی را برانگیخت و موجب تعطیلی عمده‌ای از برنامه‌ریزی‌ها برای پخش فوتبال در ۲۲ بوستان تهران و ورزشگاه آزادی شد.

همشهری در ادامه از زبان حجت نظری عضو شورای شهر تهران می گوید:  عضو کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی با بیان اینکه مصوبه‌ای وجود دارد که براساس آن اجازه پخش فوتبال در فضاهای باز شهری داده نمی‌شود، به ایسنا می‌گوید: «براساس این مصوبه با پخش فوتبال در منطقه۲ برخورد شد اما متأسفانه شاهد برخوردهای دوگانه هستیم؛ به‌گونه‌ای که در مجموعه «بام‌لند» که از شهرداری تهران اجاره شده، می‌بینیم که در فضای باز با اخذ مبلغی تحت‌عنوان ورودیه، فوتبال پخش می‌شود.» وی در ادامه می گوید:«اگر قرار باشد فردی کافه‌دار به واسطه شغل سابقش و ارتباطاتی که دارد فوتبال را در فضای باز پخش کند، جای سؤال است که چرا مابقی افراد نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند؟ براساس این مصوبه، پخش فوتبال در فضای باز ممنوع است؛ حالا چه فضای جلوی کافه باشد، چه پارک.»

در این زمینه مخالفت با درخواست شهرداری انزلی مبنی بر تماشای عمومی فوتبال در بندر انزلی نیز با انتقادات زیاد مردم بندر انزلی مواجه شده است.

اما در نمونه ای متفاوت شهردار مشهد در جواب عدم پخش عمومی مسابقات فوتبال در جام جهانی گفته است:  برای پخش بازی‌های فوتبال ایران در پارک‌های مشهد نمی‌توان اقدامی انجام داد؛ چرا که تا برگزاری مسابقات بعدی تیم فوتبال زمان اندکی داریم، اما اگر تیم فوتبال به فینال راه یابد برنامه‌هایی در نظر خواهیم گرفت.

با این حال هنوز مشخص نیست که دوبازی آینده تیم ملی ایران نیز در پیاده راه فرهنگی رشت پخش خواهد شد یا خیر!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا