آخرین خبرهااستان ها

کلنگ ساخت تالار و رستوران دریایی در آستارا به زمین زده شد

کلنگ ساخت تالار و رستوران دریایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور توسعه گردشگری در نوار ساحلی آستارا به زمین زده شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در آئین کلنگ زنی تالار دریایی در ساحل مخیری این شهرستان گفت: اجرای طرح های گردشگری برای اشتغالزایی ضروری است و در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان، با جدیت حمایت می شود.
ولی داداشی افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به آستارا وارد می شوند و مجوز راه اندازی مرکز گردشگری سلامت نیز برای توسعه گردشگردرمانی در این شهرستان اخذ شده است.
شهردار آستارا هم در این آئین گفت: این نوع تالار و رستوران دریایی به مساحت یک هزار و ۳۲۰ متر مربع در سه طبقه، برای نخستین بار در ساحل گیلان در آستارا ساخته می شود.
جواد معیتی افزود: این طرح با ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ظرف ۲ سال تکمیل خواهد شد و امیدواریم گامی جهت جذب و ماندگاری گردشگران باشد.
وی اظهار کرد: مرحله نخست طرح گردشگری پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و طرح ساحلی سفیر امید نیز هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با از ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و جاذبه های طبیعی و تجاری دیگر، جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا