آخرین خبرهااستان ها

دلواپسان، نگرانی خود را نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی کم کنند

زاهد با بیان اینکه دلواپسان نگرانی خود را نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی کم کنند، گفت: باید راه را برای جوانان باز کنند و این قول را هم زنان و جوانان ما خواهند داد که عملکرد خوبی داشته باشند و این چرخش و انتقال قدرت در حوزه های اداری با سرعت بیشتری رخ دهد.

تدبیرشرق/فرهام زاهد، عضو شورای اسلامی شهر رشت در مورد بهره‌مندی از توانایی بانوان و جوانان در عرصه های مدیریتی گفت: اگر بخواهیم به عملکرد کسانی که تاکنون باید از ظرفیت جوانان و بانوان استفاده می کردند نمره‌ای بدهیم بی شک نمره قبولی دریافت نخواهند کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت، افزود: این صحبت‌ها بیشتر به صورت شعار گونه است و افرادی که این چنین سخن می گویند خود اعتقادی به صحبتهای‌شان ندارند.

قبل از آقای سالاری هیچ مسئولی در گیلان از جوانان و بانوان استفاده نمی‌کرد

زاهد با اشاره به رویکرد سالاری، استاندار گیلان به حضور زنان و جوانان گفت: تاکنون چنین بستری در استان فراهم نبود و قبل از ایشان هیچ نماینده، استاندار، فرمانداری را نمی‌توانیم نام ببریم که از وجود جوانان و بانوان بهره گرفته باشند.

وی با اشاره به انقلاب ۵۷ در ایران، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تمام پست های دولتی در کل کشور به دست طیف انقلابی افتاد و این مسئله بی شک در آن زمان گریز ناپذیر بود.

زاهد ادامه داد: به مرور زمان اتفاقی که پس از سال‌های اولیه انقلاب رخ داد، افراد در سیستم ادارای دارای چندین پست بودند و یا در هیات مدیره های مختلف مشغول به کار بودند و این امر بسیار آزار دهنده است در حالی که جوانان و بانوان توانمندی در جامعه حضور دارند اما هیچ شغلی نداشتند؛ به طور مثال فردی که در منطقه آزاد ارس مشغول کار است در یک تیم ورزشی هم دارای سمتی است. چه کسی این دو موقعیت شغلی را برای این فرد و جایگاهش فراهم میکند و یا اینکه چه تخصصی در این فرد وجود دارد که میتواند در هر دو مکان مشغول کار گردد!؟

استفاده از جوانان و بانوان تنها یک شعار است

زاهد با تاکید بر اینکه استفاده از جوانان و بانوان تنها یک شعار است، افزود: تاکنون به همت دکتر سالاری و حمایتهای‌شان در استان شاهد داشتن ۴ بخشدار جوان و یک مدیرکل زن در حوزه ورزش و جوانان بودیم که امیدوارم این نیز به مانند اولین های دیگر استان برای مردم ما شامل خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه در زمان شکل گیری انقلاب و اوایل آن افراد با سنین ۲۲ تا ۲۷ سال دارای پست مدیریتی بودند، افزود: سنوات خدمت یک فرد مدیر را اکنون اگر ملاحظه شود با سن ۵۰ سال دارای ۳۰ سال سابقه هستند و هرگز زور جوانان و بانوان همشهری بنده به این مدیران کارکشته و باتجربه نخواهد رسید.

عضو شورای شهر رشت گفت: جوانان و بانوان با این مانع که افراد باتجربه و پیشکسوت بیان می‌کنند که «کارها حساس هستند، جوان تجربه ندارد و باید ما تا آخر برای خدمت به مردم شمشیر بزنیم» مواجه می شوند.

زاهد در ادامه با بیان اینکه نباید به یکباره از آن طرف بام افتاد، گفت: اعتقاد به این مسئله هم ندارم که به یک باره همه پست های مدیریتی را به جوانان واگذار کنند.

عضو شورا شهر رشت اذعان کرد: همان طور که یک تیم ورزشی به مرور نیروی جوان را برای پویایی و نشاط به تیم تزریق می کند در مدیریت هم باید این چنین عمل کنیم.

در کشورهای مختلف تعداد وزرای زن بسیار زیاد است

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف تعداد وزرای زن بسیار زیاد است، افزود: این در حالی است که ما در کشور به انگشت شمار، چنین نمونه هایی داریم.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در خیلی از کارها و مشاغل، مهم توانایی فرد است و جنسیت یا سن و سال عامل و ملاک موفقیت نیست و نخواهد بود.

دلواپسان، نگرانی خود را نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی کم کنند | باید به جوانان و بانوان فرصت داده شود

زاهد با بیان اینکه دلواپسان نگرانی خود را نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی کم کنند، گفت: باید راه را برای جوانان باز کنند و این قول را هم زنان و جوانان ما خواهند داد که عملکرد خوبی داشته باشند و این چرخش و انتقال قدرت در حوزه های اداری با سرعت بیشتری رخ دهد.

وی با اشاره به ضعف موجود در بهره گیری از جوانان و بانوان تصریح کرد: کادر سازی در جریان های سیاسی صورت نگرفته است و نیروهای جانشین در حوزه های مختلف ساخته نشده است و انتقال قدرت از سمت بزرگترهای جریانه‌ای سیاسی به لایه های پایین و افرادی که همفکر و هم سو هستند قرار نگرفته است.

این عضو شورای شهر رشت در پایان گفت: باید چرخش نخبگان در مدیریت ها انجام شود و فرصت‌ها به جوانان و بانوان داده شود و یقین دارم که نتیجه از آنچه که امروز در جامعه وجود دارد بهتر خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا