آخرین خبرها

دیدار ترامپ با اون نتیجه مطلوبی نداشت

در این اطلاعیه برای نخستین بار از عادی سازی ارتباط بین آمریکا و کشور کره شمالی حرف به میان آورده و بر پایبندی کیم به خلع جنگ افزار اتمی تاکید شده هست. مشارکت مشترک در راستای مسایل زندانی های یا مفقودین جنگی جنگ کره و موافقت با روال پیگیری گفتگوها به رئیس ‘مایک پمپئو’، وزیر خارجه آمریکا و همتایش در کشور کره شمالی، دو ماده دیگر این اطلاعیه می باشند.
ترامپ با مطرح کردن کیم به عنوان یک نقش آفرین در عرصه جهانی، وعده کوشش برای ایجاد ارتباطی تازه بین آمریکا و کشور کره شمالی و توقف مانور های مشترک با کره جنوبی درصدد انتهاء دادن به ارتباط کینه توزانه بین واشنگتن و پیونگ یانگ برآمد و در مقابل خلع جنگ افزار کشور کره شمالی، به این کشور ضمانت های امنیتی داد اما، به نظر نمی آید کیم در مقابل امتیازهای آمریکا خرید و فروش به نظیر کند. پیشینه کشور کره شمالی در راستای امتیاز گرفتن و امتیاز ندادن مایه نگرانی هست.
درواقع، اطلاعیه مشترک آمریکا و کشور کره شمالی هیچ حسی از ارتباط روال بین صلح و خلع جنگ افزار اتمی و یا تعهدها بین دو کره بر طبق اطلاعیه پانمونجوم(۲۷ آوریل ۲۰۱۸) ایجاد نمی کند.
سر انجام باید گفت، نشست سران آمریکا و کشور کره شمالی علی رغم داشتن ماهیتی تاریخی، دستاوردی مطلوب و مورد انتظار نداشت و ‘دونالد ترامپ’ را با چالشی به اسم متقاعد کردن افکار عمومی به تغییر ارتباطات آمریکا و کشور کره شمالی به عنوان موفقیتی تاریخی رو به رو کرد.
اروپام**۱۰۸۸ **۱۹۰۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا