آخرین خبرها

کاخ سفید دسترسی خبرنگاران را به نشست ترامپ-کیم محدود کرد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از امروز (سه شنبه) این خبرگزاری آمریکایی، این اقدام کاخ سفید در حالی صورت گرفته که طبق ترتیبات متداول کاخ سفید، افکار عمومی باید از لحظه های اصلی کارهای ریاست جمهوری (آمریکا) من جمله نخستین نشست او با رهبر کشور کره شمالی که بی پیشینه بوده هست، آگاه گردند.
آسوشتیدپرس در ادامه گزارش خود اضافه کرد: طبق مقرراتِ استانداردِ به توافق دست یافته بین کاخ سفید و رسانه ها، عده ای فراوان از خبرنگاران به طور مستمر ریاست جمهوری (ترامپ) را معیت می کنند و اذن دارند در هر جلسه ای که مجوز حضور رسانه ها را دارد، شرکت کنند حتی اگر فضای کافی موجود نباشد.
این گروه دربردارنده نمایندگانی از انواع متفاوت رسانه ها من جمله ملاقاتی و شنیداری هست که اطلاعات خود را با رسانه هایی که امکان حضور در مراسم را ندارند، به اشتراک می گذارند.
در شروع نشست رو در روی ترامپ با کیم رهبر کشور کره شمالی، خبرنگاران رسانه های مکتوب مثل آسوشیتدپرس، رویترز و بلومبرگ و نمایندگانی از شرکت های رسانه ای بیگانه، اذن حضور در جایگاه را نیافتند و منحصرا به یک فیلمبردار و یک صدابردار چنین اذن ای داده گردید.
پس از آن بعضی از خبرنگارن، و نه همه آنان، اذن یافتند هنگام تصویر گرفتن از نشست وسیع تر ترامپ با کیم و مشاورانش حضور یابند.
هیچ خبرنگار مستقلی اذن نداشت در هنگام تصویر گرفتن از نشست ناهار کاری ترامپ، کیم جونگ اون و مشاوران ارشد حضور داشته باشد و خبرنگاران آمریکایی، منحصرا هنگامی از این مبحث آگاه گردیدند که صرف ناهار شروع گردیده بود و در صفحه نمایشگر انتصاب شده در این نشست به میزبانی سنگاپور زیرنویس گردید.
««لوران ایستون» مدیر ارتباطات رسانه ای و سخنگوی خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه که رسانه متبوعش به سبب تصمیم کاخ سفید برای محدود کردن دسترسی خبرنگاران به نشست سنگاپور دچار مشکل شده هست.
این رسانه از چنین محدودیتی به سبب جلوگیری از ارسال گزارش های سریع، کامل و دقیق در مورد نشست انتقاد نموده هست.
کاخ سفید از پاسخگویی سریع در مورد چرایی تنگنا در دسترسی خبرنگاران برای پوشش دادن وقایع ذی ربط به این نشست اجتناب کرد.

ریاست جمهوری آمریکا قبل از دیدار با رهبر کشور کره شمالی ابراز امیدواری کرده بود که اظهار کرد و گوی دو طرف عالی و موفقیت آمیز باشد.
آنان در انتهاء این دیدار تاریخی و جلسه ای دوطرفه و علاوه بر این گفتگوها چند جانبه با حضور مقامهای دو کشور، توافقنامه ای دوطرفه امضا نمودند که هنوز جزییات آن روشن نیست.

اروپام**۹۱۵۸**۱۴۷۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا