آخرین خبرها

توافق احتمالی با کشور کره شمالی باید نظیر برجام به تایید کنگره برسد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز سه شنبه ایرنا، در حالی که دیدار دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی بهمراه مقامهای دو کشور در حال برپایی هست، دمکرات های مجلس نمایندگا ن آمریکا اطلاعیه ای مشترک در این مورد منتشر نمودند.
این اطلاعیه از سوی «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دمکرات، «استنی هویر» معاون دمکرات ها، «الیوت انگل» معاون کمیته ارتباطات بیگانه، «آدام اسمیت» معاون کمیته نیروهای مسلح و «آدام شیف» معاون کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا منتتشر و خواستار نظارت کنگره این کشور بر توافق احتمالی با کشور کره شمالی شده هست.
این اطلاعیه تاکید کرد توافقی که موجب استمرار وضع جاری توانمندی اتمی کشور کره شمالی شده و امکان مبارزه با اشاعه اتمی این کشور را از آمریکا بگیرد، مورد قبول دمکرات های کنگره نیست.
اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا علاوه بر این با اشاره به این حقیقت که این کشور در حال حاضر در کره جنوبی سفیر، نداشته و وزارت خارجه اش معاون قاره آسیا و متخصص کشور کره شمالی ندارد، از به حاشیه رفتن دیپلماسی در دولت ترامپ عمیقا ابراز نگرانی نمود.

دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در انتهاء اطلاعیه مشترک خود، با تاکید بر اینکه دولت این کشور در مورد هر توافقی با پیونگ یانگ باید با کنگره مشورت کند، تصریح نمودند: کنگره بر نظارت شدید روی توافق برجام با ایران پافشاری نمود و در رابطه با کشور کره شمالی نیز نباید خواسته کمتری داشته باشد.
ترامپ و اون در حال حاضر در جزیره سنتوزا در سنگاپور بهمراه مقامهای آمریکایی و کشور کره شمالی در حال مذاکره حول وضع اتمی شبه جزیره کره می باشند.
شبد**۹۴۱۶**۹۱۲۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا