اقتصادی

خط و نشان آلمان برای تعرفه های جنجال برانگیز آمریکا

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا،  دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا کمی بعد از این که نشست گروه ۷ در کانادا را زودرس ترک کند، در توییتی اعلام نمود حمایتش از اطلاعیه مشترک گروه ۷ را پس می گیرد و بدین ترتیب آنچه را که به نظر می رسید یک تفاهم نظر شکننده در راستای اختلاف تجاری میان واشنگتن و متحدین بزرگش بود، در هم کوبید.

آنگلا مرکل در گفت و گو با شبکه تلویزیون ARD پس از نشست گروه ۷، اظهار کرد: این اقدام ترامپ که از طریق توییت وی اعلام گردید تاسف بار بود.

مرکل اظهار کرد: این نشست انتهاء شراکت ترانس آتلانتیک میان اروپا و آمریکا نیست اما باید افزود که اروپا دیگر توان ندارد به متحد خود متکی باشد و بایستی سرنوشتش را در دستان خود بگیرد.

صدر اعظم آلمان اظهار کرد: اتحادیه اروپا مثل کانادا آماده در پیش گرفتن کارهای متقابل بر علیه تعرفه های آمریکا روی واردات فولاد و آلومنییوم منطبق با مقررات سازمان تجارت جهانی می گردد.

مرکل در جواب به این که آیا دلواپس این مبحث هست که ترامپ بر علیه تدابیر تلافی جویانه اتحادیه اروپا اقدام کرده و روی واردات خودروهای اروپایی تعرفه وضعیت کند، اظهار کرد: در وهله نخست ما تلاش خواهیم نمود و شاهد هستیم آیا توان داریم از این مسئله جلوگیری کنیم و پس از آن امید داریم که اتحادیه اروپا دو مرتبه با وحدت همانند جواب دهد..

مرکل اظهار کرد: رهبران گروه ۷ موافقت کردند ارتباطات تجاری خود را بازبینی کنند و زمینه تعرفه های فعلی را به منظور پرهیز از موانع تجاری زیادتر بررسی کنند.

وی دنبال کرد: یک منطقه خالی از تعرفه در میان متحدین گروه ۷ نتیجه ایده آلی خواهد بود، اما هرگونه گفتگوها در مورد چنین بلوک تجاری لازمه قرار گرفتن موانع غیرتعرفه ای برای تجارت و علاوه بر این دسترسی آزاد به مناقصه های عمومی هست.

صدراعظم آلمان در مورد روسیه اظهار کرد: توان دارد گمان کند که مسکو در مقطعی به گروه ۷ بپیوندد، اما ابتدا باید در راستای اجرای برنامه صلح برای اوکراین پیشرفت کند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا