اقتصادی

پرده برداری از سیستم ثبت اسم تقاضا کنندگان طرح شغل ها خانگی آذربایجان غربی

ریاست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه و رونق کیفی و تخصصی شغل ها خانگی از کلید واژه های بستر سازی برای تحقق اقتصاد مقامتی هست.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی در آیین پرده برداری از سیستم ثبت اسم تقاضا کنندگان طرح شغل ها خانگی آذربایجان غربی که صبح امروز در سالن اجتماعات مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ارومیه برگزار گردید اظهار کرد: خروجی شغل ها خانگی منتج به رونق تولید کالای ایرانی و ملی هست و نوع نگرش به شغل ها خانگی در طرح ملی توسعه شغل ها خانگی در زمینه کیفی سازی طرح مزبور هست.

دکتر عاقلی با اشاره به طرح های همانند قبلی خاطر نشان ساخت: با بازارها و فروشگاه های کلان کشور و منطقه ای در این طرح رایزنی شده تا قسمتی از وصل شدن به بازار آسان سازی گردد.

ریاست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: شناسایی بازار هدف باید در همان اوائل توانمند سازی شغل خانگی موردنظر باشد که این با اهمیت با توانمند سازی علمی و عملی قابل تحقق هست که در این طرح اهتمام شده برای این مبحث و خلاء قبلی برنامه ریزی در روال اجرای طرح دیده گردد.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد آسان سازی گر در این طرح اظهار کرد: در اجرای بهینه این طرح باید از تمام ظرفیتهای بخش خصوص و دولتی استفاده کرد.

وی به نقش بستر فضای سایبری و IT در زمینه توسعه شغل ها خانگی اظهار کرد و اضافه کرد: یکی از بسترهای توسعه شغل ها خانگی مخصوصا برای جوانان و دانش آموختگان بحث فضای سایبری و IT هست که باید برنامه ریزیهای جدی در اینخصوص چه در فاز اجرای عملیات طرح و چه در فاز شناساندن و فروش فرآورده ها شغل ها خانگی انجام داد.

ریاست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اضافه کرد: علاقمندان جهت ثبت اسم در سیستم ثبت اسم شغل ها خانگی و بهره مندی از شرایط توان دارند به آدرس اینترنتی سیستم با مشانی www.inhb.ir

در ادامه این مراسم شهلا تاجفر مدیرکل امور زنان استانداری آذربایجان غربی با اشاره به نقش و اهمیت اطلاعات طبقه بندی شده برای برنامه ریزی اظهار کرد: باید در زمینه مدیریت بهینه و کارآمد امور بستر سازی کیفی و مدون در مورد تألیف و طبقه بندی اطلاعات صورت یابد.

وی اضافه کرد:اجرای موفق و اثربخش طرح توسعه شغل ها خانگی در استان همکاری وهمکاری دستگاههای اجرایی با جهاد دانشگاهی را می طلبد.

تاجفر با اشاره به شغل ها خانگی بعنوان حلقه مفقوده در اقتصاد کلان کشور اظهار کرد:با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای منطقه ای و بومی شهرهای مختلف، رونق شغل ها خانگی تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی اظهار کرد:در زمینه پشتیبانی از فرآورده ها فرآورده ها شغل ها خانگی در فاز اول بازار روزو هفتگی عشایر روستایی و خانگی از سوی اداه کل امور زنان در تمامی شهرستانها بصورت آزمایشی پس از عید سعید فطر راه اندازی خواهد گردید.

مدیرکل امور زنان استانداری آذربایجان غربی دنبال کرد: در زمینه پشتیبانی از شغل ها خانگی بازارچه دائمی فرآورده ها شغل ها خانگی استان در منطقه آزاد ماکو راه اندازی خواهد گردید.

معاون فناوری مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی ارومیه با اشاره به اهمیت توانمندسازی، گفته بود: جهاددانشگاهی با عرضه آموزشهای تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد نمود تقاضا کنندگان را آماده راه اندازی اکتساب و کار خانگی نماید.

وی اعلام نمود: در اجرای این طرح در استان آذربایجان غربی نشست ها سازگاری متعددی با مدیر کل و کارشناسان اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای حمایتی که در این بخش فعال هستند، متشکل هست.

معاون فناوری مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی ارومیه از همکاری صمیمانه استانداری آذربایجان غربی، فرمانداری شهرستان های استان، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دستگاه های اجرایی مربوط در اجرای این طرح در سطح استان و شهرستان¬ها تقدیر و تشکر نمود.

در پایان نمایندگان دستگاههای اجرایی مربوط با شغل ها خانگی پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود را مطرح نمودند.

وی اضافه کرد: در زمینه شناساندن فرآورده ها شغل ها خانگی در عرصه داخلی و بین المللی برگزاری نمایشگاههای داخلی و بیگانه امری ضروری هست و متولیان امر باید به این نکته توجه جدی دارا باشند.

تاجفر با اشاره به اینکه زنان نقش بنیادی در توسعه شغل ها خانگی دارند اظهار کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته توافقاتی با شهرکهای صنعتی استان در زمینه ایجاد تسهیلات و اشتغالزایی برای زنان انجام یافته هست.

علاوه بر این معاون فناوری مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی ارومیه با اعلام رشته های اولویت دار شغل ها خانگی در آذربایجان غربی اظهار کرد:تقاضا کنندگان شغل ها خانگی توان دارند با توجه به رشته های اولویت دار مجسمه¬سازی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان های خارجه، ویراستار (کتاب، مقاله و …) خشک کردن میوه، بسته بندی میوه، اکتساب و اقدامات الکترونیکی،کیف دوزی، چرم دوزی، تولید عسل، گل های کریستالی و تولید اپلیکیشن اشاره شده در سایت www.inhb.ir

irجهت ثبت اسم اقدام نمایند.

دیلمقانی اظهار کرد: تولیدکنندگان بخش شغل ها خانگی برای فروش فرآورده ها خود به برندها و پشتیبانان ملی و استانی و فروشگاه های اینترنتی وصل می گردند تا بتوانند فرآورده ها خود را از این طریق بفروشند.

انتهای پیام انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا