تدبیر ورزشی

حضور ریاست جمهور در جام جهانی معلوم نیست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در اظهار کرد و گویی در مورد مسائل و مباحث تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی روسیه، تعاملات ورزشی با کشورهای اسلامی و ورزش بانوان ایران گفت وگو کرد.

وزیر ورزش و جوانان ابتدا با اشاره به این مبحث که فوتبال ایران برای پنجمین بار هست که به مسابقات جام جهانی صعود می کند، اظهار کرد: در این دوره بر خلاف دوره های قبلی، صعود زودرس و بااقتدار ای داشتیم و از روز پس از بازی با ازبکستان که صعودمان حتمی گردید، با سازگاری فدراسیون و کادر فنی تیم ملی برنامه ریزی ها برای حضوری موفق در جام جهانی شروع گردید.

تیم ایران تمام کوشش خود را برای دفاع از حیثیت فوتبال کشور به کار می بندد

دکتر سلطانی فر تصریح نمود: برای استفاده حداکثری کادر فنی تیم ملی از بازیکنان متفاوت، سازگاری های لازم با باشگاه ها انجام گردید، کمپ تیم ملی در روسیه که مربوط به ایتالیا بود را با حذف ایتالیا از این رقابتها، در اختیار گرفتیم و الان تیم ما یکی از خوب ترین کمپ های روسیه را در اختیار دارد، اردوی بشیکتاش ترکیه هم با ابزارها بسیار خوبی در اختیار ما بود و در کل شرایط خوبی داریم و هرچند در گروه سختی قرار گرفته ایم اما تیم ما تمام کوشش خود را برای بازی خوب و در خور شأن ایران و دفاع از حیثیت فوتبال کشور به کار می بندد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این مبحث که مجموعه امکاناتی که مورد احتیاج کادر فنی تیم ملی بوده، مهیا شده هست، اظهار کرد: در این مورد مشکلی وجود نداشته و ندارد. در هر فرصتی که لازم بوده بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار گرفتند، ۱۰ بازی تدارکاتی برگزار گردید و همه کوشش انجام شد که آمادگی تیم به حد اعلا برسد و بتوانیم در این مسابقات به خوبی ظاهر شویم.

این خصوصیت ملت ایران هست که در سختی ها و مشکلات، با عزم و عزم راسخ، گلیم خود را از آب بیرون می کشند

وزیر ورزش و جوانان در مورد شرایط تیم ایران در این دوره جام جهانی نیز اظهار کرد: در هر دوره متناسب با قرعه، شرایط خاصی داشتیم و این بار نیز در گروه سختی قرار گرفته ایم ولی جوانان ایران ثابت کرده اند که هر وقت عزم و عزم برای انجام کاری داشتند به موفقیت های بزرگی دست یافته اند، این خصوصیت ملت ایران هست که در سختی ها و مشکلات، با عزم و عزم راسخ، گلیم خود را از آب بیرون می کشند؛ حتی در زمان جنگ تحمیلی که بیشتر کشورهای دنیا حمایت کننده صدام بودند ملت ما با جانفشانی جوانان غیورش سر انجام به برتری رسید.

قلبهای ۸۰ میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی هست

دکتر سلطانی فر با بیان این که در ایران جمعیت دوست داران ورزش بویژه فوتبال بسیار فراوان هست، اضافه کرد: طرفداران دو تیم مردمی استقلال و پرسپولیس به ۵۰ میلیون نفر می رسند که این تعداد به اضافه بقیه مردم کشور از تیم ملی پشتیبانی می کنند و باید بگویم تیم ملی فوتبال تنها یک تیم ۲۳ نفره نیست، لکن قلبهای ۸۰ میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی هست.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش ورزش در پر کردن وقت ها فراغت جامعه و ایجاد وحدت، انسجام و غرور ملی، اظهار کرد: همه مردم برتری های قهرمانان را دوست دارند و زمانی که پرچم کشورشان به اهتزاز در می آید غرور ملی ارتقاء پیدا می نماید، هر جا این اتفاق افتاده، ورزش توانسته به خوبی ایفای نقش کند.

به جام جهانی می رویم تا دوستی ها را تحکیم کنیم

دکتر سلطانی فر علاوه بر این در مورد تعاملات ورزشی با کشورهای اسلامی اظهار کرد: ورزش ابزاری برای تقویت همکاری و دوستی بین ملت هاست. پس از انقلاب اسلامی امکان دارد ما به سبب مسائل متفاوت سیاسی با بعضی کشورها قطع ارتباط کرده باشیم اما هیچ گاه تعاملات ورزشی ما با دیگر کشورها قطع نشده هست الان هم به جام جهانی می رویم تا دوستی ها را تحکیم کنیم. امید دارم جام جهانی فوتبال که پس از المپیک بزرگترین رخداد ورزشی محسوب می شود و چندین میلیارد مخاطب دارد، صحنه حضور خوب و آبرومند ایران توأم با جابه جایی اعتبار های اخلاقی و انسانی باشد.

حداکثر کوشش انجام شده تا جمع زیادی از ایرانیان از نزدیک بازی های تیم ملی در روسیه را تماشا کنند

وی با بیان این که دستگاه های مختلفی در راستای جابه جایی هم وطنان و تهیه بلیط جام جهانی فعالیت داشته و دارند، اضافه کرد: حداکثر کوشش انجام شده تا جمع زیادی از ایرانیان از نزدیک بازی های تیم ملی در روسیه را تماشا کنند و معتقدم به غیر از این تعداد، یک ملت ۸۰ میلیون نفری از ۲۳ سردارشان پشتیبانی می کنند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد دعوت ریاست فیفا از ریاست جمهور ایران برای حضور در افتتاحیه جام جهانی، اظهار کرد: آقای اینفانتینو هم در سفری که اسفند ماه پیش به تهران داشتند به طور حضوری از ریاست جمهور دعوت نمود و هم به طور کتبی این دعوت نامه را ارسال کرد هست، از سویی آقای پوتین نیز از دکتر روحانی برای حضور در افتتاحیه جام جهانی دعوت کرده هست ولی تا به این لحظه حضور دکتر روحانی، به سبب ازدحام و برنامه های کاری با اهمیت در آن تاریخ، معلوم نیست.

بانوان هر جا که شرایط تساوی با مردان داشته اند به موفقیت های خوبی دست یافته اند

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش به مبحث ورزش بانوان پرداخت و اظهار کرد: بانوان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و ثابت کرده اند حجم های خوبی دارند و هر جا که شرایط تساوی با مردان داشته اند به موفقیت های خوبی دست یافته اند مثل کنکور که با ایجاد شرایط برابر بین دخترهای و پسران می بینیم که ۶۰ درصد قبولی ها مربوط به دخترهای هست.

هیچ محدودیتی برای فعالیت ورزشی بانوان با رعایت ملاحظات شرعی قائل نیستیم

وی دنبال کرد: در عرصه های متفاوت نیز هیچ محدودیتی برای بانوان با رعایت ملاحظات شرعی قائل نیستیم و در حال حاضر بانوان ایرانی در ده ها رشته ورزشی متفاوت که شرایطش فراهم شده، فعالیت دارند. در یکی دو سال موخر هم در چند رشته ورزشی که با اهمیت ترین آن بسکتبال بود، توانستیم با رایزنی هایی که با ریاست جهانی بسکتبال داشتیم این تنگنا ها را رفع کنیم و در پایین ترین زمان ممکن لباس تیم بانوان را به تایید فدراسیون جهانی رساندیم و در چند ماه پیش بانوان ما توانسته اند در چندین رخداد بین المللی بسکتبال با حجاب اسلامی حضور پیدا نمایند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: هرجا و در هر رشته ای بتوانیم، وسیله و ابزارها حضور بانوان را فراهم می کنیم تا آنان به عنوان نیمی از جامعه بتوانند از نیمی از ابزارها ورزشی کشور استفاده نمایند و حجم بالای خود را نمایش دهند.

وی اضافه کرد: همان گونه که بانوان فوتسالیست ما برای دومین سال متوالی توانستند رقبای نیرومند خود را بااقتدار شکست بدهند، در رشته های دیگر هم بانوان ایرانی با این پشتیبانی ها توان دارند افتخار آفرین باشند و بسیار امید داریم که در سال های آینده خبر های خوشی را از ورزش بانوان ایران بشنویم.

مهیا کردن شرایط حضور بانوان در میادین ورزشی تکلیف و وظیفه قانونی وزارت ورزش و جوانان هست

دکتر سلطانی فر با بیان این که وزارت ورزش موظف است شرایط حضور بانوان در میادین ورزشی را فراهم کند، اضافه کرد: در این مورد تکلیف و وظیفه قانونی داریم و تاکنون هم همه کوشش خود را در این زمینه انجام داده ایم. از حدود ۳۳۰ ورزشکار اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا، حدود ۱۰۰ نفر یعنی یک سوم آنان را بانوان تشکیل می دهند که این مبحث برای نخستین بار هست که اتفاق می افتد و نشان از توجه ما به ورزش بانوان دارد.

امید دارم با پشتیبانی ریاست شورای المپیک قاره آسیا بتوانیم بازی های بانوان کشورهای اسلامی را احیا نماییم

وی علاوه بر این در مورد بازی های بانوان کشورهای اسلامی اظهار کرد: این حرکت بسیار مناسب در یک مقطعی با حضور عده ای از کشورهای اسلامی مطرح و بازیها برگزار گردید و انعکاس بسیار خوبی داشت اما متاسفانه به سبب وجود تنگنا های خاصی که در ارتباطات بین چند کشور به وجود آمد بازی های بانوان کشورها ی اسلامی متوقف گردید. در عزیمت اخیری که شیخ احمد ریاست شورای المپیک قاره آسیا به تهران داشت مبحث احیاء این بازی ها را مطرح نمودیم که با استقبال وی رو به رو گردید و امید دارم با برنامه هایی که ما عرضه می کنیم و پشتیبانی های ریاست شورای المپیک قاره آسیا بتوانیم این بازی ها را دوباره برای بانوان کشورهای اسلامی دارا باشیم.

کوشش می نماییم در چهارچوب اصول و مبانی سیاست خارجه ارتباطات با کشورهای همسایه را گسترش دهیم

وزیر ورزش و جوانان  در خصوص تعاملات ورزشی با کشورهای همسایه اظهار کرد: ما با رعایت اصول و مبانی سیاست امور خارجه که توسط مسئولان عالی رده و دستگاه دیپلماسی تصریح می شود برای همکاری با کشورهای همسایه محدودیتی نخواهیم داشت. شاید در مواردی بعضی کشورها بنا به علل خاص خودشان تنگنا ایجاد نموده باشند ولی ما ارتباط بسیار خوبی با کشورهای اسلامی و همسایه داریم و کوشش می نماییم که در چهارچوب اصول و مبانی سیاست خارجه ارتباطات را گسترش دهیم.

ارتباطات بسیار گرم، نزدیک و رو به توسعه و تعمیقی بین ورزش ایران و عراق وجود دارد

دکتر سلطانی فر علاوه بر این در مورد تعاملات ورزشی با کشور عراق، اظهار کرد : ما با وزیر ورزش عراق و مجموعه مسئولان ورزشی عراق ارتباط بسیار گرم و خوب و نزدیکی داریم و تردد و ملاقات های زیادی داریم و می اندیشم در آینده هم این ارتباطات گسترش پیدا می نماید.

وی ادامه داد: در پی عزیمت وزیر ورزش و جوانان  عراق به ایران بنا گردید یک هیات کارشناسی مرکب از مسئولان متفاوت ستادی و فدراسیون ها به عراق اعزام کنیم و با مسئولان ورزش عراق و فدراسیون های متفاوت جلساتی دارا باشند که این کار حدود چهار، پنج  ماه گذشته انجام گردید و گفتگوها بسیار خوبی در راستای گسترش همکاری ها، برخورداری ورزش عراق از حجم بسیار خوبی که ورزش ایران دارد، اعزام مدرسان، مربیان، برپایی دوره های متفاوت، برپایی بازی های متفاوت و حضور در سمینار های تخصصی ورزشی داشتد و ان شاءالله در آینده نزدیک بتوانیم با اعزام تیم ملی  امید و تیم پیشکسوتان دو بازی تدارکاتی و دوستانه در عراق دارا باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در انتهاء با بیان این که ارتباطات بسیار گرم، نزدیک و رو به توسعه و تعمیقی بین ورزش ایران و عراق وجود دارد،  گفت :  در حال حاضر در عده ای از رشته ها مثل ورزش های رزمی، کشتی، والیبال و وزنه برداری ما در رده قدرت های اول جهانی هستیم و در گفتگوها با مسئولان عراقی عنوان نمودیم که ما همه حجم ها من جمله اعزام مدرسان و برپایی اردوهای مشترک، پذیرا بودن تیم های متفاوت و ورزشکاران عراقی را برای بالا بردن و رشد ورزش این کشور اختصاص می دهیم.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا