علم و تکنولوژی

تمرکز بر فناوری های نوین اچ تی سی را رهایی می دهد؟

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا به نقل از وب سایت Android Authority، شرکت اچ تی سی که یکی از شرکت های تایوانی موفق و فعال در حوزه تکنولوژی بود که چند سال پیاپی توانست درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد مدتهاست که با کاهش میزان درآمد و سوددهی رو به رو شده است و یکی از بزرگترین دلیل های این امر نیز کاهش میزان محبوبیت و علاوه بر این سقوط فروش تلفن همراه های هوشمند اچ تی سی در بازارهای جهانی است.

درآمد های شرکت اچ تی سی تایوان که روزی در بازار تلفن همراه های هوشمند به رقابت با غول های تکنولوژی می پرداخت، همچنان روندی نزولی را پیش رو دارد.

چند ماه جلو بود که گزارش های بسیاری مبنی بر تصاحب اچ تی سی توسط گوگل تحت تاثیر بحران های شدید مالی که این شرکت تایوانی با آن رو به رو شده بود، منتشز شد.

شرکت تایوانی اچ تی سی HTC اکنون اعلام نموده است که می خواهد با سرمایه گذاری در بخش فناوری های نوین و جدید دیگربار به اسم و برند این شرکت جانی دو مرتبه ببخشد و آنرا احیا نماید.

چر وانگ – مدیرعامل اچ تی سی – در گزارش هر ساله این شرکت عنوان نموده است که می خواهد به منظور ورود به اکتساب و اقدامات جدید و کشف مجال های شگفت انگیزی که توان دارد در بلندمدت به مدد و توسعه این شرکت بیاید، در فناوری های تازه ای مثل حقیقت مجازی، حقیقت افزوده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و نسل پنجم شبکه اینترنت همراه (۵G) ) که از استقبال بسیاری هم بهره مند شده است، سرمایه گذاری کند.

وی علاوه بر این در ادامه اظهارات خود به ارزش والای فناوری بلاک چین برای اچ تی سی که در استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و علاوه بر این انجام معاملات تجاری مجازی در جهان به کار می رود، اشاره کرده است و می گوید که اچ تی سی بی شک توجه و تمرکز مخصوصی بر روی این فناوری جدید و پیچیده خواهد داشت.  

او اعتقاد دارد که هم اکنون عصر ارتباطات است و باید تمامی اپراتورها و غول های تکنولوژی در جهان در پی تسریع و آسان سازی برقرار کردن رابطه میان شهروندان و اعضاء در جهان باشند در نتیجه گسترش بسترها و زیرساخت های لازم برای شبکه اینترنت ۵G   بدین منظور، نسل های آتی و بعدی تلفن همراه های هوشمند نیز با امکان حمایت از این نسل جدید از اینترنت همراه به بازار خواهند آمد.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که اچ تی سی طی یک قرارداد ۱.۱ ۱ میلیارد دلاری، قسمت طراحی تلفن همراه هوشمند خود را به گوگل واگذار کرد تا بتواند با درآمدهای حاصل از آن، در حوزه فناوری های نوین که توجه دارد سرمایه گذاری کند.

اچ تی سی اولین هدست مبتنی بر فناوری حقیقت مجازی خود را تحت عنوان اچ تی سی وایو (HTC Vive) در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز نسخه بالا بردن یافته و به روزشده آن تحت عنوان اچ تی سی وایو پرو ارائه گردید و از استقبال خوبی هم بهره مند گردید.

این شرکت تایوانی امید دارد با موفقیت در عرصه فناوری های نوین، بتواند اغراض بلندمدت خود را تحقق بخشد و روحی دو مرتبه به این شرکت بدمد.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا