علم و تکنولوژی

شاید عرضه اپل واچ ۴ بدون دکمه فیزیکی باشد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا و به نقل از تک رادار، ساعت های جدید اپل، بدون دکمه فیزیکی عرضه خواهند گردید.

در این گزارش جدید که توسط رسانه “فست کمپانی”(Fast Company) در این گزارش جدید که توسط رسانه “فست کمپانی”(Fast Company) منتشر شده، آمده هست که شرکت اپل می خواهد در ساعت های جدید خود، به جای دکمه های فشاری از دکمه های لمسی استفاده نماید که قادر به عرضه بازخورد لرزشی می باشند و تقریبا به دکمه ای که برای نخستین بار در آیفون ۷ به کار رفت، شبیه هستند. البته، کارکردهای این دکمه تحولی نخواهد کرد و منحصرا به جای حرکت فیزیکی، مبتنی بر حرکت انگشتان و بازخورد لرزشی می باشد.

اپل در سال ۲۰۱۵ برای ترک پد “مک بوک پرو”(MacBook Pro) اپل در سال ۲۰۱۵ برای ترک پد “مک بوک پرو”(MacBook Pro) و در سال ۲۰۱۶ برای دکمه Home تلفن همراه های آیفون ۷ و ۷ پلاس از این فناوری استفاده نمود. این شرکت، به جای استفاده از قطعات فیزیکی متحرک، فناوری لمسی را به کار برد که با عرضه بازخورد لرزشی، حس استفاده از قطعات متحرک را به عضو جابه جا می کردند. استفاده از این فناوری به اپل کمک کرد که به آیفون، استعداد ضدآب بودن بدهد. همین مبحث برای اپل واچ هم صدق می کند. اپل توجه دارد که کیفیت ذی ربط به ضدآب بودن این ساعت را بالا بردن دهد تا بیشتر از پیش مورد توجه شناگران قرار بگیرد. علاوه بر این حذف دکمه ی فیزیکی به اپل کمک می کند برای این ساعت از باتری بزرگتری استفاده نماید.

طبق گزارش این سایت، به احتمال زیاد این ساعت در فصل پاییز در کنار دیگر گجت های اپل معرفی می گردد؛ در غیر این صورت، باید در سال ۲۰۱۹ در انتظار معرفی چنین ساعتی باشیم.

گفته می گردد که این گزارش، از مراجع نزدیک به اپل گرفته شده هست. هرچند که این مراجع با قطعیت بالایی از تحقق چنین برنامه ای در اپل واچ نسل بعد که سال جاری عرضه می شوند، گفت وگو می کنند اما اگر این طرح در اپل واچ ۴ اجرایی نشود، در نهایت در اپل واچ های نسل بعد اجرا خواهد گردید.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا