علم و تکنولوژی

دکتر احمدی به مسئولیت اجتماعی دانشمندان باور داشت

دکتر سیدمحمدرضا بهشتی، استاد فلسفه دانشگاه تهران روز یکشنبه در صحبت با خبرنگار علمی ایرنا گفت: زنده یاد احمدی قبل از برتری انقلاب اسلامی نیز فعالیت های جدی و وسیع علمی در تهران و شهر قم داشتند.
وی در مورد خصوصیات شخصیتی دکتر احمدی اضافه کرد: استاد احمدی فردی بسیار جدی و دیندار به معنای حقیقی کلمه بود و در تمام مدت آشنایی ام با وی تأکید به اعتقاد دینی، داعیه بالا در زندگی و اکتساب علم را من جمله مهمترین خصلت های وی نگاه کردم.

***فردی معتقد به مسیولیت اجتماعی برای دانشمندان بود
عضو ملحق شده فرهنگستان هنر با اشاره به خصوصیات دکتر احمدی گفت: گاهی دردمندانه در مورد وظایف اجتماعی دانشمندان صحبت می کرد و دلواپس بود تا تا چه اندازه توانسته این مسیولیت ها را انجام دهد.

***باور دینی را در لباس عمل تن کرده بود
فرزند شهید بهشتی ویژگی دیگر دکتر احمدی را زندگی با باورها دانست و اضافه کرد: وی به بیان باورها بسنده نمی کرد و حضور این باورها و عمل به آنان در زندگی وی به آسانی دیده می گردید.
عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران با تاکید بر توجه دکتر احمدی به اعتقاد دینی تصریح نمود: در دوران دانشجویی من در دانشگاه تهران که از کلاس های متون فلسفه، دکارت و منطق دکتر احمدی استفاده می کردم قطعا تأکید داشت ساعت کلاس حتی زیادتر از زمان تعیین شده باشد و در نگهدارى درست بر کاری که بر عهده داشت تماما جدی بود.
این استاد فلسفه اضافه کرد: دکتر احمدی روحیه جدی در مسیولیت پذیری وظیفه ها جایگاه خود داشت و کوشش می کرد از جایگاه خود برای تحقق باورهایش استفاده نماید.
وی دنبال کرد: دکتر احمدی علاوه بر این کوشش کرده بود غیر از تحصیلات حوزوی با فلسفه غرب نیز آشنا گردد و توفیقاتی در این زمینه به دست آورده بود.

وی در مورد آشنایی دکتر احمدی با زبان انگلیسی نیز گفت: وی زبان انگلیسی را با سبک طلبگی یاد گرفته بود و اندکی هم زبان آلمانی می دانست.
عضو ملحق شده فرهنگستان هنر با اشاره به روحیه دکتر احمدی در این زمینه گفت: وی این روحیه را داشت که با جدیت علمی هر وقت می توانست به حوزه ای در دانش که برای اندیشمند مسلمان لازم است، نزدیک می گردید.
وی سازمان سمت را محصول زحمات چند ده ساله دکتر احمدی برشمرد و اضافه کرد: کمتر کسی را نگاه کردم از لحاظ مالی به اندازه دکتر احمدی مواظب اموال عمومی باشد و در هزینه کرد بیت المال تماما جدی بود.

***شوق یادگیری در او فراتر از موانع بود
دکتر بهشتی با اشاره به دوره کودکی دشوار دکتر احمدی یادآور گردید: او در این دوران به کار کشاورزی مشغول بود، در حالی که واقعا به تحصیل علاقه داشت.

***نسبت به نا عدالتی و ظلم به اشخاص حساس بود
وی با اشاره به شاگردی علامه طباطبایی و امام خمینی توسط دکتر احمدی نیز گفت: زنده یاد احمدی خصوصیات ممتاز رفتاری داشت؛ من جمله اینکه نسبت به نا عدالتی و ظلم به اشخاص حساس بود و در حد قسمت خود کوشش می کرد حق اشخاص ظلم دیده را اعاده کند.
دکتر بهشتی علاوه بر این با تسلیت به نزدیکان و شاگردان دکتر احمدی اضافه کرد: وی مصداق ممحص در دین بود و هر چند جامعه علمی و دینداران از وجود وی محروم گردیدند آثار و کارهای وی همچنان برای آنان مفید و باقی می باشد.

علمی**۹۱۵۷*۲۰۱۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا