تدبیر ورزشی

پشتوانه ۸۰ میلیونی، سرمایه گرانسنگ تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، شاید بعضی با این گمان که تیم ملی فوتبال ایران در هفت سال گذشته تحت آموزش یک مدیر توانمند و آشنا به دانش روز قرار داشته هست، دیگر نیازی به پشتیبانی مردم ندارد. در جواب به این پیش فرض ذهنی باید گفت، فوتبال یک بازی گروهی هست و تجربه نشان داده که در ورزش های گروهی داشتن دانش روز و مدیریت خوب یک تنه کار ساز نیست لکن همدلی و همنوایی این مولفه ها با «ساز» طرفداران و حامی های تیم، ترانه ها و سرودهای حماسی ماندگاری را خلق می کند.
برتری در بازی فوتبال تنها به حضور ۱۱ بازیکن در زمین و چند مربی در نیمکت چکیده نمی توان لکن این رشته پرطرفدار و برخاسته از درون جامعه، رابطه ای دو سویه با اجتماع دارد؛ اثرگذاری و تاثیرپذیری متقابل جامعه و فوتبال باعث شده تا کارکرد بازیکنان و کادر فنی نیز در شرایط متفاوت متمایز باشد.
در آستانه جام جهانی و در حالی که تیم ملی فوتبال ایران از مربی با دانشی مثل «کارلوس کی روش»، بازیکنان با تجربه و اردوهای آماده سازی هدفمند بهره مند هست، امید به حیرت سازی این تیم در جام جهانی از سوی زیادی از کارشناسان داخلی و رسانه های بیگانه مطرح می گردد.
فدراسیون فوتبال با استخدام سرمربی با تجربه پرتغالی برای تیم ملی در چند سال موخر نتیجه های مهمی اکتساب کرده هست. اما یادمان نرود مربی یک تنه قادر به پژوهشگر کردن بلند پروازی های یک ملت در جام جهانی نیست. در کنار مدیریت توانمند و دانش روز فوتبال، با اهمیت ترین احتیاج کنونی تیم ملی، «حمایت مردمی» هست زیرا فوتبال ورزشی انفرادی نیست و بازیکنان آن نیز در خلاء زندگی نمی کنند.
پشتیبانی یک ملت از تیم ملی فوتبال، سربازان میدان غرور و آبروی ایران را در آوردگاه روسیه دلگرم، شجاع، فداکار و حماسه ساز می کند. دوستداران فوتبال در برنامه ای نو و دگردیسی مشی ورزشی از جایگاه تماشاچی به میدان هواداری مهاجرت خواهند کرد و ۸۰ میلیون نفر ضرب آهنگ لب خود را با سیاوشان ایران زمین با یک نوا خواهند نواخت.
تعصب یک ملت به تیم ملی، بازیکنان را به مبارزانی خستگی ناپذیر و سوارانی شکست ناپذیر بدل می کند و تغییر نگاه به تیم ملی محرکی برای کوشش زیادتر بازیکنان هست. همدلی مردم، راز تکاوری و جانبازی بازیکنان برای عزت و سربلندی ایران هست. فوتبال زنده ایران، در گروه فوت جام جهانی روسیه پلی همیشگی مورخ فوتبال جهان خواهد زد زیرا می داند هر حرکتش را ۸۰ میلیون چشم، ۸۰ میلیون روح، ۸۰ میلیون جان و ۸۰ میلیون دل معیت می کند.
ورزشی **۲۰۵۲**۱۵۹۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا