آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

ایران بیست و هشتمین تیم گران قیمت جام جهانی روسیه

تیم گران قیمت جام جهانی روسیه

به گزارش تدبیرشرق به نقل از تارنمای رسمی بیزینس اینسایدر، حدود ۹ میلیارد پوند اعتبار بازیکن هایی هست که در جام جهانی ۲۰۱۸ به میدان می روند که اعتبار سه بازیکن دربردارنده نیمار، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از مجموع ۹ تیم در جام جهانی زیادتر هست.

نیمار که با قرارداد ۲۰۰ میلیون پوندی تابستان گذشته از بارسلونا به پاری سن ژرمن منتقل شد، گرانترین بازیکن فوتبال جهان معرفی شده است.

تحلیلگران بانک هلندی «آی ان جی» در آستانه آغاز جام جهانی، با استفاده از داده های سایت بازار نقل و انتقالات فوتبال برآورد کرده اند که ۹ میلیارد پوند در تورنمنت امسال به نمایش گذاشته می شود و اسپانیا با ارزش ۹۱۰،۸ میلیون پوند گرانترین تیم جام جهانی است و تیم ایران با ارزش ۳۷،۴ میلیون پوند در رده بیست و هشتم تیم های گران قیمت قرار دارد.

همچنین بر اساس این اعلام، تیم های بزرگ اروپایی و آمریکای جنوبی در رده های بالا قرار دارند، در حالی که تیم های پاناما و عربستان در قعر جدول ایستاده اند.
به گفته یان برایت اقتصاددان ارشد بانک «آی ان جی»، ارزش تیم ها نسبت به جام جهانی گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

تیم پرتغال ۴۱۱،۰۴ میلیون پوند ارزش گذاری شده است که کریستیانو رونالدو با ۸۷،۹ میلیون پوند گرانترین بازیکن این تیم است. ارزش آرژانتین ۶۱۴،۲ میلیون پوند اعلام شده و لیونل مسی با ۱۵۸،۲ میلیون پوند گرانترین بازیکن این تیم محسوب می شود. تیم آلمان مدافع عنوان قهرمانی ۷۷۱،۸ میلیون پوند ارزش گذاری شده و تونی کروس ۷۰،۳ میلیون پوند گرانترین بازیکن ژرمن ها نام گرفته است. تیم برزیل با ارزش ۸۰۸،۰۱ میلیون پوند در رده سوم جای دارد و نیمار با ۱۵۸،۲ میلیون پوند گرانترین ستاره برزیل است.

رتبه بندی گرانترین تیم ها در جام جهانی ۲۰۱۸:
۱- اسپانیا
۲- فرانسه
۳- برزیل
۴- آلمان
۵- انگلستان
۶- بلژیک
۷- آرژانتین
۸- پرتغال
۹- اروگوئه
۱۰- کرواسی
۱۱- سنگال
۱۲- لهستان
۱۳- کلمبیا
۱۴- دانمارک
۱۵- صربستان
۱۶- سوئیس
۱۷- مصر
۱۸- مکزیک
۱۹- نیجریه
۲۰- مراکش
۲۱- روسیه
۲۲- سوئد
۲۳- کره جنوبی
۲۴- ایسلند
۲۵- ژاپن
۲۶- تونس
۲۷- استرالیا
۲۸- ایران
۲۹- کاستاریکا
۳۰- پرو
۳۱- عربستان سعودی
۳۲- پاناما

جام جهانی ۲۰۱۸ از روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه با دیدار تیم های عربستان سعودی و روسیه شروع می گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا