آخرین خبرها

لاریجانی: سازمان انرژی اتمی و کمیسیون امنیت ملی دستورات مقام معظم رهبری در حوزه اتمی را اجرا و پیگیری کنند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از جماران، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از فرمان خود با بیان اینکه روزها و شب های گذشته برای همه مومنان بمناسبت لیالی قدر توأم با رمز و احتیاج خالصانه با ساحت احدیت بود و امید داریم خداوند خوب ترین ها را برای ملت ما تقدیر کرده باشد، گفت: عزاداری های وسیع ملت در تعزیت شهادت مولای متقیان علی(ع) موجب فخر امت، عزت و سربلندی کشور خواهد گردید.

 

حضور پرشکوه ملت در راهپیمایی روز قدس عظمت عزم آنان در تعهد به راه امام(ره) را نمایش داد

ریاست مجلس شورای اسلامی ضمن پاسداشت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب، حضرت امام (ره) و روز قدس که با حضور پرشور ملت برگزار گردید، گفت: حضور پرشکوه مردم عظمت عزم ملت را در تعهد به راه امام(ره) و یکی از میراث گرانقدر صراط او که روز قدس هست، به جهانیان نمایش داد که از همت بلند ملت در این امور صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیان داشت: وی به خوبی عظمت مقام امام(ره) و ارزش راه وی را بیان داشتند که تأسی به سیره امام علی(ع) بود و توجه به آن احتیاج امروز ایران هست به ویژه هشدارهای وی در مسأله اتمی چه برای گفتگوها با اروپا ارزش بسزایی داشت و چه برای آمادگی در فعال شدن بخش‌هایی از صنعت اتمی.

 

سازمان انرژی اتمی و کمیسیون امنیت ملی دستورات مقام معظم رهبری در حوزه هسته‌ای را اجرا و پیگیری کنند

دکتر لاریجانی در ادامه دستورات حضرت آیت الله خامنه ای در این مقطع حساس را بسیار به موقع دانست و اضافه کرد: دکتر صالحی ریاست سازمان انرژی اتمی نیز باید به دقت این دستورات را به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پیگیری مستمر در جهت تحقق آن را داشته باشد.

 

دکتر صالحی فردی دانشمند و آگاه به مسائل اتمی هست/ فحش به اشخاص در مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق هست

ریاست نهاد قانونگذاری با اشاره به این نکته که در راهپیمایی دیروز بعضی فحش ها به ریاست سازمان انرژی اتمی و بعضی اشخاص دیگر گردید که اصلا و ابدا درست نبود، عنوان نمود: آقای دکتر صالحی فردی دانشمند و مخلص و آگاه به مسائل اتمی هست که باید قدر وی را دانست و اصولا فحش به هرکس در اینچنین مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق هست.

 

دوره‌گردی نخست‌‎وزیر رژیم اسرائیلی برای ایجاد بحران دیگری در منطقه هست

وی علاوه بر این با اشاره به دوره گردی نخست وزیر پلید رژیم اسرائیلی در اروپا برای همراه کردن کشورهای اروپایی با آمریکا در خارج شدن از توافق اتمی اشاره و ابراز کرد: به نظر می آید با ضربه خوردن تروریست ها در عراق و سوریه، این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه هست تا بر مشکلات داخلی و بیگانه رژیم سرپوش بگذارد.

 

ایران در انتظار وعده های بی زمان اروپا نمی ماند/ اروپا تصمیم خود را صریح تر و فوری تر اعلام نماید

دکتر لاریجانی دنبال کرد: مطمئنا ایران با تدبیر خواست ملت را دنبال می نماید اما آنقدر روشن باشد که مسئولین جمهوری اسلامی در انتظار وعده های بی زمان اروپا نمی مثل و زمان گفتگوها در حال اتمام هست به همین علت اگر اروپا این توانمندی را در خود می بیند که توافق اتمی را حفظ نماید باید تصمیم خود را صریح تر و فوری تر اعلام نماید در غیر این صورت جمهوری اسلامی گام های بعدی چه در راستای اتمی و چه مسائل دیگر را بر می دارد.

 

دولت مدل بودجه‌ای متناسب با شرایط جدید عرضه کند

ریاست قوه مقننه علاوه بر این اضافه کرد: نکته دیگری که لازم هست دولت فوری تر تدبیر کند، طراحی مدل بودجه ای متناسب با شرایط پیش رو هست به نحوی که نیازهای کلیدی کشور تأمین گردد، اگر چه در این زمینه شورای سازگاری اقتصادی باید گام های فوری تری بردارد اما لازم هست کمیسیون برنامه و بودجه در نشست هایی با سازمان برنامه و بودجه سیمای روشنی از نحوه فعالیت دولت در شرایط جدید حاصل و اگر احتیاج به تغییراتی در قانون بودجه هست، تدارک ببیند.

 

ترامپ قلمرو سیاست را با چانه زنی های میدان تره بار عوضی گرفته هست

دکتر لاریجانی اضافه کرد: مسأله این هست که در همین حال که از تحریم های سنگین بر علیه ایران سخن می زنند، مدعی لزوم نوعی گفتگوی جدید برای حل مسائل شده اند که آنقدر این اظهارات ناشیانه بیان می گردد که به نظر می آید وی قلمرو سیاست را با چانه زنی های میدان تره بار عوضی گرفته اند، وقتی وی توافق اتمی را که پس از چند سال مذاکره حاصل شده بدون توجه به تعهدها اخلاقی و حرفه ای خود به سادگی زیر پا می گذارد، چه توقعی دارد که در برابر این ژاژخواهی ها کسی به وی توجه نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه دنیای سیاست محل مراودات و محاسبه های عقلانی هست و نه مشی بی نزاکت سیاسی، عنوان نمود: آمریکا اطمینان داشته باشد ملت ایران در مقابل  خصومت های آمریکا و صهیونیست‌ها با عزم قویتر تحت رهبری های داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای به راه خود ادامه خواهد داد.

 

تسلیت ریاست مجلس به دنبال رحلت حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی

ریاست مجلس شورای اسلامی در انتهاء ضمن تسلیت رحلت عالم پارسا حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمدی به جامعه دانشگاهی و حوزوی تسلیت، افزود: وی که یک دوره نماینده مجلس نیز بودند، سال ها عضو شورای انقلاب فرهنگی و علاوه بر این مسئول سازمان «سمت» بودند و خدمات بسیار ارزشمندی به کشور به ویژه به جامعه دانشگاهی عرضه کردند که از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیمت کرده خواستاریم و به خانواده محترم وی تسلیت عرض می نماییم.

 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا