تدبیر ورزشی

کی روش: توان داریم مراکش را شگفت زده کنیم/ چشمی پیشرفته ترین دفاع وسط ۱۰ سال اخیر ایران هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبرنگار اعزامی ایسنا، کارلوس کی روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی ایران در مورد برتری ایران برابر لیتوانی اظهار کرد: این بازی نظیر هدیه ای از جانب خدا بود زیرا تنها فرصتی که در اختیار داشتیم که این بازی آماده سازی را قبل از بازی های جام جهانی انجام بدهیم.

* انتقادهایی که با منفعت های اشخاص خاص تلفیق می گردند پذیرفتنی نیستند

وی در مورد انتقاداتی که نسبت به کارکرد خط دفاع تیم در دیدار برابر ترکیه می گردد، اظهار کرد: در فوتبال انتقاداتی که با احترام همراه هست به این انتقادات همیشه خوش آمد می گوییم چون که فوتبال بازی نقطه نظرات متفاوت هست اما وقتی برخی از این انتقادات که به علت جبهه های فکری مختلف  مطرح می گردد و منفعت های اشخاص خاص در آن انتقادها تلفیق می گردد این جاست که این انتقادات غیر پذیرفتنی هست و این اتفاق گاهی رخ می دهد. ما چهار دفاع وسط داریم. وقتی من مرتضی پورعلی گنجی را هم برگزیدم در همان برهه انتقادات بسیاری مطرح می گردید که به چه سبب من وی را به تیم ملی آوردم. الان مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، خانزاده و همین گونه روزبه چشمی را داریم که این ها نسل آینده دفاع وسط های ایران را می سازند.

* تجربه کم من در فوتبال می گوید که چشمی مدافع آینده داری هست!

وی دنبال کرد: البته تجربه آن چنانی در فوتبال ندارم و تنها ۳۷ سال تجربه دارم و در باشگاه بزرگی هم کار نکرده ام و هیچگاه اقدامات بزرگ فوتبالی انجام نداده ام اما بنا بر همین تجربه کم و محدود خودم توان دارم در مورد روزبه چشمی این چنین بگویم که او در حال حاضر پیشرفته ترین دفاع وسطی هست که ایران در ۱۰ سال گذشته چنین دفاع وسطی نداشته هست.

* مراکش چیزی از ما نمی داند اما ما آنان را می شناسیم

او در جواب به این سؤال که آیا در بازی برابر مراکش باید در انتظار یک سورپرایز در ترکیب تیم ملی باشیم یا خیر اظهار کرد: این راهی هست که ما توان داریم رقیب مان مراکش را شگفت زده کنیم. او در جواب به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا هنوز معتقد است فدراسیون فوتبال در راه آماده سازی تیم ملی کم گذاشته هست یا خیر اظهار کرد: الان زمان این نیست که در مورد این مسائل گفت وگو کنم.

من فکر نمی کنم که مقصر فدراسیون فوتبال ایران باشد که نتوانسته برنامه آماده سازی ما را فراهم کند. مشی باشگاه ها و همین گونه اندیشه یکسری طرفداران و تمامی این مسائل دست به دست هم می دهد تا یک اندیشه کلی در زمینه پشتیبانی از تیم ملی ساخته گردد.

من می اندیشم این مسیولیت اجتماعی رسانه ها هم بود که در یک سال گذشته نتوانستند ارزش جام جهانی را به آن صورتی که باید منعکس کنند و شما گاهی اذن دادید که یکسری منفعت های خودخواهانه به تیم ملی لطمه بزند. سرمربی تیم ملی فوتبال علاوه بر این اظهار کرد: منظورم منفعت های خودخواهانه داخلی هست.

شما خبرنگاران، طرفداران فوتبال ایران و باشگاه ها و همین گونه مسئولین ورزش این تصمیم را گرفتید که اولویت اول فوتبال ایران را به لیگ قهرمانان قاره آسیا بدهید. در یک سال گذشته اهتمام کردم توجهات را جلب کنم مبنی بر این که جام جهانی یک لحظه خاص برای فوتبال ایران هست. شما جام قهرمانان باشگاه های قاره آسیا را می خواهید و این را باید قبول کنید و با آن کنار بیایید.

..

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا