آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

چه طور میتوان اطلاعاتی که اپل از شما جمع می کند را دانلود کرد

اپل

به گزارش تدبیرشرق، طی روزهای اخیر شرکت اپل یک سری داده های جدید و وب سایت مختص تنظیمات خصوصی راه اندازی نموده که به شما اجازه می دهد هر آنچه که شرکت در مورد شما می داند را دانلود کنید؛ این تألیف اطلاعات توسط اطلاعات Apple ID، اطلاعات دستگاه، فعالیت App Store، تاریخچه AppleCare و عادت های خرید آنلاین شما که همگی در iCloud ذی ربط به شما ذخیره می گردد انجام می گردد.

اخیرا یک قابلیت مشابه توسط فیس بوک نیز پیشنهاد شده هست که به اعضاء این امکان را می دهد که تمام داده های خود را دانلود کنند که این مبحث منحصرا دربردارنده آنچه که آنان پست گذاشته اند می‌شود بلکه دربردارنده اطلاعاتی مثل تشخیص چهره و داده های مکانی می گردد.

شرکت اپل این قابلیت را فعلاً برای کسانی که حساب در اتحادیه اروپا دارند در دسترس قرارداده هست که این امر در زمینه توافق General Data Protection Regulation (GDPR) صورت پذیرفته هست. در هر حال، شرکت اپل در حال برنامه ریزی هست تا این استعداد را برای سراسر جهان در ماه های آینده معرفی کند.

توافق جدید GDPR با این هدف پذیرفته گردیده هست تا شرکت ها راه استفاده از داده های شخصی را کاملاً عوض نمایند و به اعضاء کنترل بیشتری برای ارزیابی داده هایشان بدهند. این توافق بر روی شرکت هایی که داده های اشخاص حوزه اتحادیه اروپا را تألیف می کنند اعمال شده هست.

به این دلیل هست که شرکت های بزرگ مثل اپل تصمیم گرفته اند که مشتریان اروپایی خود را در مورد سیاست های خصوصی جدید خود باخبر سازند.

شما می‌توانید  تمام داده های خود را تنها با چند کلیک آسان در بخش خصوصی دانلود کنید:

فعالیت App Store, iTunes Store, iBooks Store و Apple Music

حساب Apple ID و اطلاعات دستگاه
فعالیت Apple Online Store و Retail Store
تاریخچه حمایت AppleCare، درخواست های تعمیر و…
فعالیت Game Center
iCloud Bookmarks and Reading List
iCloud Calendars and Reminders
iCloud Contacts
iCloud Notes
Maps Report an Issue
اشتراک های بازاریابی، دانلودها و سایر فعالیت ها
فایل ها و مستندات iCloud Drive
iCloud Mail
iCloud Photos

در کنار قابلیت دانلود داده ها، اپل علاوه بر این استعداد حذف مداوم تمام داده های شما را فراهم می کند که به طور جهانی در دسترس هست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا