آخرین خبرها

رهبر کشور کره شمالی در راه کاخ سفید؟!

 

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست گزارش کرد «دونالد ترامپ» ریاست جمهور آمریکا توقع دارد که دیدارش با «کیم جونگ اون» رهبر کشور کره شمالی در تاریخ  12 ژوئن (۲۲ خرداد) به خوبی سپری گردد و بعد از انتهاء گفتگوها شاید از رهبر کشور کره شمالی دعوت نماید به آمریکا عزیمت کند.

وی که در کاخ سفید در یک نشست خبری مشترک با نخست‌ وزیر ژاپن گفت وگو می‌ کرد، در جواب به این سؤال که آیا امکان دارد از مذاکره با کشور کره شمالی خارج گردد، اظهار کرد: «تمام آنچه که می‌ توانم بگویم، این است که آماده‌ ام که از مذاکره خارج شوم. پیشتر یکبار این کار را کرده‌ ام.»

»او دنبال کرد: «بنابراین، تماما حاضر هستم که در حالتی که نگاه کنم مذاکره نتیجه بخش نیست، از آن خارج شوم. اما واقعا اعتقاد دارم که کیم جونگ اون می‌ خواهد کاری انجام دهد که برای مردمش خوب است. این کار واقعا برای خانواده این کار واقعا برای و خود او هم خوب است.»

»ترامپ در جواب به سؤال یکی از خبرنگاران تایید کرد که در حالتی که گفت‌ و گوی قریب الوقوع او با کیم «به خوب پیش رود»، امکان دارد که از رهبر کشور کره شمالی برای عزیمت به آمریکا دعوت نماید. او اظهار کرد حاضرست از رهبر کشور کره شمالی در کاخ سفید میزبانی کند.

وی در جواب به این سؤال که آیا امکان دارد در جریان نشست او و کیم در سنگاپور، توافق انتهاء رسمی جنگ دو کره اعلام گردد، اظهار کرد: «ما می‌توانیم در سنگاپور به امضای یک توافق‌ نامه برسیم. همان گونه که شما می‌ دانید این می‌تواند قدم اول باشد. البته ما می‌دانیم که این می‌ تواند بخش آسان کار باشد. چون که کار سخت‌ تر پس از ان شروع می‌ گردد.»

او در مورد احتمال عادی‌ سازی ارتباطات واشنگتن » و پیونگ‌ یانگ هم اظهار کرد: «عادی‌ سازی ارتباطات چیزی است که توقع داریم و امید دارم وقتی که همه چیز انجام گردید، اتفاق بیافتد. ژاپن گفته که به آنان کمک اقتصادی خواهد کرد، ما نیز هستیم، چینی‌ ها هم کمک خواهند کرد، کره جنوبی ژاپن گفته که به آنان کمک اقتصادی خواهد کرد، ما نیز هستیم، چینی‌ ها هم کمک خواهند کرد، هم نیت اش را اعلام نموده است. مطمئنا دوست داریم شاهد عادی‌ سازی باشیم.»

وی دیگربار بر گزینه فشار تاکید کرد و اظهار کرد: «فشار حداکثری مطمئنا در جریان است، فعلا از این عبارت استفاده نمی‌ کنیم چون در آستانه » مذاکره قرار داریم. بعد از مذاکره دو مرتبه از این عبارت استفاده خواهیم کرد. کارزار فشار حداکثری ادامه دارد و تحریمی را کنسل نکرده‌ ایم.»

»وی اضافه کرد: «تحریم‌ های بیشتری هم وجود دارد که در صورت ضرورت از آنان استفاده می‌ کنیم، اما فکر نمی‌ کنم نیازی به استفاده از آنان باشد.»

پس از ان «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا » نیز در اظهار نظر به صورت مجزا ای اظهار کرد واشنگتن از کشور کره شمالی قصد دارد که کارهای قابل درک انجام دهد و تنها به سخن زدن اکتفا نکند. خالی سازی اتمی شبه جزیره کره تنها نتیجه‌ای است که ترامپ

پومپئو اضافه کرد ترامپ امید دارد نشست سران با کشور کره شمالی برگزار گردد اما با چشم های تماما باز پیش می رود. اگر دیپلماسی روند درستی را طی نکند، فشار تحریم ها بر کشور کره شمالی افزایش خواهد یافت.

بعد از کش و قوس‌های فراوان، در حال حاضر مقدمات اجلاس رهبران آمریکا – کشور کره شمالی جریان دارد. هفته گذشته ترامپ کنسل دیدار با رهبر کشور کره شمالی را اعلام کرده بود. اما بعد از دیدار با «کیم یونگ چول» ریاست جمهور آمریکا اعلام نمود که اجلاس به هرحال ۱۲ ماه ژوئن در سنگاپور برگزار خواهد گردید.

 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا